Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

BF Juli-07 Nr3

Madelene87 skrev 2007-05-07 10:44:30 följande:
    Brukar ni väga er varje gång ni är hos BM?Jag har bara gjort det två ggr hos BM
    Vägde mig på inskrivningen och har sedan dess bara vägt mig 1gång på enet initiativ...
  • Halvblod

Ojojoj...var tog solen vägen??? Nu haglar det så att billarmen går. Jag som bara slumrade till en kort stund...

Kollar på nätet efter lite babystuff som ska beställas...för ny jävlar ska jag börja röja bebis rum ordentligt. Vagnen hämtas ju idag så den måste ha plats. Plus att vi tänkte köpa hem säng och skötbord denna veckan. Nu vill jag bara ha allting klart så att jag är redo när bebis väl kommer...och så vill jag kunna njuta av ledigheten under juni och verkligen ta hand om mig själv för "sista" gången på lääääänge...ska nog beställa en ansiktsbehandling till 1juni, min första lediga dag

Håller även på för fullt att planera min babyshower den 2juni...kuligt!

• Halvblod
    Mjukis82 skrev 2007-05-07 12:50:58 följande:
    Halvblod: Haglar??? Inte här! Men du kan väl skicka det norrut så att jag slipper va?
    japp men det slutade igen...är nog på väg till dig...hehehe
  • Halvblod

Zandrisen: Jag kan trösta dig med att in kollega fött 3barn varav det ena var ett stort barn. Hon säger hela tiden tiden till mig att jag ska hoppas på ett större barn eftersom dom hjälper till mer under förlossningsarbetet och hjälper till att få en enklare förlossning!!!

• Halvblod
    tbmh: Skönt att ni fick ett possitivt besked idag! Synd bara att dagis inte har tid och resurser som passar varje enskilt barn.

Teen: Läste din blogg lite småkaotisk dag, men det verkar som att det blev bra till slut. Du var verkligen superfin i din klänning!!!

Har varit och tittat på hunddagiset som Zlatan ska vara på 2dagar i veckan fr o m torsdag. Superfint verkligen och det känns kanonbra att han kan få den lek och motion som han kräver (iaf 2dagar i veckan)...och den sociala biten med andra hundar. Även om jag är väldigt pigg och fortfarande har bra rörlighet så börjar man märka av vikten och magen...och värre kommer det förmodligen att bli...
  • Halvblod

Det tog lite tid att läsa igenom alla inlägg idag
    Nu har jag helt glömt allt jag hade tänkt kommentera...

Satt och funderade lite över hur mycket besvär det har vari i denna tråden, men i princip alla fall har det gått bra (eller iaf okej)...det måste vara ett bra tecken...någon vakar över Julitråden

Kom ihåg att ni pratade om förlossningar iaf och om att få för tidigt eller försent. Jag har i flera månader haft en känsla av att jag kommer få tidigare än beräknat...hoppas på slutet av juni/början av juli så att man slipper gå hela juli med all värme.

Vi glömde lägga av vagnen från bilen igår så nu får jag vänta till sambon kommer hem ikväll innan jag får montera ihop och leka med min fiiiiiin vagn...

Idag går jag in i v32....huuuuuu....det närmar sig!!!

• Halvblod

Har hört från en plastikkirurg att det är större risk att man får bristningar ju yngre man är...när man blir äldre så är ju huden inte lika fast längre. Jag älskar alla fördelar med att bli "gammal"...

• Halvblod

Mitt stora problem just nu är att jag är så förbannat hungrig och framför allt sugen hela tiden. Nu måste jag verkligen äta iaf var tredje timme för att klara mig utan magont och sjuk halsbränna. Försöker hålla mig till nyttiga saker men det är ju inte grönsaker jag vill ha utan glass, glass, glass och choklad...och mest av allt chokladglass!!! Bahhhhh....jag som precis hade blivit smal igen precis innan grav. Ser fram emot att ta tag i vikten efter förlossningen...hoppas vi är ett gäng som kan hjälpas åt när det gäller peptalk...jag kommer köra med viktklubben på aftonbladet!

• Halvblod
    tacky skrev 2007-05-08 11:11:34 följande:
    läste skönaste artikeln på aftonbladet igår: "choklad tre gånger effektivare än vanlig hostmedicin"jag bara: YES! precis vad jag ville höra :)
    Åhhh...jag älskar aftonbladet!!!! (synd bara att jag inte har någon hosta att skylla på Fundersam)
  • Halvblod
    Jen2006 skrev 2007-05-08 11:12:24 följande:
    Vickyb: Jo perioderna kommer och går (himla tur att man inte är sån här för jämnan). Men det känns som att det blir värre och värre nu!!!
    Jag har sluppit alla humörsvängningar under hela graviditeten och bara varit allmänt snäll och lycklig (har faktiskt värre humör i vanliga fall)...däremot är både jag och sambon oroliga över hur jag kommer att hantera förlossningen...det är en typsikt sists som jag inte klarar att behålla humöret. Jag HATAR när folk daltar med mig och lilla gummar mig...så om någon bara kommer att börja fjäska så får jag spel!!!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3