Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

BF Juli-07 Nr3

Nu är älsklingen äntligen på väg hem från jobb...allt känns mycket bättre när han är hemma, han får mig verkligen att känna mig lugn och må bra!
    Dessutom kör han inom och köper Thaimat *mums*

På tal om mat så blir jag mer och mer sugen på sushi för varje dag som går (var typ sushiberoende innan jag blev gravid)...så just vid sånna här tillf'llen känns 2månader som extremt lång tid. Men sambon kommer få gå sticka ner och köpa en familjetallrik till mig så fort förlossningen är avklarad!!!

• Halvblod

Det enda som har lyckats göra mig på lite bättre humör idag förutom älsklingen är youtube! Såååå roliga klipp man kan hitta där...hehehehe.

• Halvblod
    Kiranna skrev 2007-05-13 21:04:34 följande:
    Halvblod:Kan du inte mumsa lite på s.k. "Mamma"-sushi så länge? Vet att det inte är riktigt samma sak, men det lindrar abstinensen en smula...
    Jo ett par mamma-sushi har det blivit för att få smaken av soja och wasabi mest...men det är fiskbitarna jag älskar och vill ha juh...längtar!
  • Halvblod
    copernicus skrev 2007-05-14 22:19:50 följande:
    jag hade 141 första gången och nu var jag nere i 116 så jag blev också beordrad tabletter. Men jag ahr ju hört av alla er som äter dem att ni blivit så dåliga så jag funderar på att dricka blutsaft istället. Men vet inte om man får det nu, ska kolla upp det i morgon.

Jag har bara blivit kollad på inskrivningen...men för ett par veckor sedan så började jag bli extremt trött och började då med niferex morgon och kväll vilket BM tyckte var bra sa hon när jag pratade med henne.

Jag har inte alls blivit dålig i magen av mina...varken åt ena eller andra hållet vilket jag är mycket glad för då jag har haft mycket problem med min mage under ett par år.

Den enda är att bajset blir svart...hehe...men det kan man leva med

• Halvblod

Idag blir det till att stanna hemma från jobb.
    Har haft en hel del sammandragningar under natten så jag vågar inte sätta mig i en bil över en timme för att åka till jobb för det lär ju inte göra sammandragningarna färre direkt.
    Hade dessutom sjukt ont i rygg/skinka så en nerv har förmodligen satt sig i kläm...störigt.
    Min BM har ju velat sjukskriva mig ett bra tag nu pga att jag har mycket sammandragningar (som dock inte gör ont) och hon är lite rädd för att jag ska sätta igång en förtidig förlossning...men jag har hela tiden kommit undan och velat jobba tiden ut (till sista maj)...men nu har även sambon börjat tjata på mig så jag får se om jag låter dom få sin vilja igenom imorgon när jag ska till BM. Jag hatar att behöva sätta mina chefer och kollegor i klistret men som min BM säger så har jag någon annan än mig själv att tänka på nu...

• Halvblod

annki & Jessa...: Har tyvärr inga tips eftersom mitt "revbensproblem" inte är ett huvud utan en rumpa som det tydligen tvunget ska putas ordentligt med hela tiden...kan ju redan nu säga att där måste det vara pappas gener för det känns som en riktigt african-butt...(som om jag själv saknar svank och rumpa...hehehe) Om det är en flicka lär hon bli farlig på dansgolvet om hon lär sig att hantera den sär...hehehe

• Halvblod
    zandrisen skrev 2007-05-15 12:31:55 följande:
    Halvblod, låter som ett förnuftingt drag att lägga ner jobbet. Det är ju bara några veckor kvar iaf, se det inte som ett misslyckande, fasen du har ju slitit som 17! Tror både chef och kollegor förstår!
    Tack för uppmuntran
    Det känns faktiskt okej att vara hemma idag för jag har gjort en hel del hemifrån via datorn så dom verkar vara nöjda med mig iaf.
    Får försöka forsätta att engagera mig hemifrån så gott det går så att dom förstår att jag inte är hemma för att lata mig eller hitta på en massa andra saker.
  • Halvblod
    zandrisen skrev 2007-05-15 12:50:28 följande:
    Halvblod, ang rumpans form så var det lite roligt då jag fött Molly, så kände jag gensat på lillrumpan, och kände genast igen formen på den!!! "Jepp, det är hon som legat inne i min mage" kändes det liksom... Lite udda sätt att känna igen sitt barn, men ändå...
    Hahaha...häftigt
    Ja rumpan är nog det enda jag kan säga att jag verkligen har kännt...visst har har fått en hel del sparkar och slag men det har varit korta stunder...rumpan kan puta ut från magen flera minuter åt gången.
  • Halvblod
    Theresa1 skrev 2007-05-15 16:41:16 följande:
    Nä vet ni, nu är jag så fet att mina hipster boxer har blivit som string... De dras ut o hamnar på helt nya ställen på röven
    Hehe...samma här när det gäller hipsters...har fått gå över till riktigt boxer nu för att slippa "stringen"
  • Halvblod

Åkte iväg med sambon en stund tidigare för att få i mig lite lunch...när vi satt i bilen fick jag sjuka menssmärtor (jag har alltid haft svåra menssmärtor och fått äta ordentligt med medicin mot detta)...fick en liten chock då man är lite ovan efter ett par månader utan mens. Tog 2panodil och satt kvar i bilen en stund och flåsade. Typ 1½timme senare kom det igen, och nu för en stund sedan ytterligare ungefär 1½timme senare fick jag ännu en liten attak. Usch....hoppas det bara är tillfälligt för så här orkar jag inte ha det Gråter

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3