BF Juli-07 Nr3
Orkar inte läsa just nu...orkar inte skriva just nu...bara att jag nu gått in i v33 och tycker att saker och ting är lite jobbiga.
Uppdaterar mig lite senare och hoppas att ni alla mår bra!
Orkar inte läsa just nu...orkar inte skriva just nu...bara att jag nu gått in i v33 och tycker att saker och ting är lite jobbiga.
Uppdaterar mig lite senare och hoppas att ni alla mår bra!
Har inte läst något alls sen i tisdags...ditt inlägg var det första jag läste och det gjorde t.o.m mig lite glad
Du får gärna dela din glädje med mig för då blir jag påmind om hur jävla gött det är att må bra och att jag ska sluta gräva ner mig och bli mer som dig!!!
Stor kram till dig!
Zelda och little baby: Grattis till beviljad HP
Humlan: Haha, lite kul att du ska vara pedagogisk med din 2-åring. Jag sa till sambon häromdagen att vi kanske borde köpa en docka som han kan träna lite på nu innan förlossningen.
Milla: Krya på dig, inte kul att vara sjuk under grav. Hoppas du slipper åka in till förlossningende närmsta veckorna!
mammab: aha...är det järntabletterna som gör mig gasig??? Jag som trodde det var lök jag inte tåler längre. Jag klarar knappt av att leva med mig själv och stanken just nu...ska köpa miniform idag.
misan: Skönt att allt var okej!
Lindisen: Jag älskar naturskivor och använder mig mycket av det under perioder då jag har svårt att slappna av och framför allt att sova. Kan framför allt rekomendera havsbrus. Mina skivor ska med till förlossningen.
Zandrisen: Hoppas du får din dator snart så att du inte behöver vara sängliggande OCH ha tråkigt! Tror visserligen att det är tur för många av oss att du är just sängliggande då du har massor med tid att peppa alla oss som av olika anledningar mår dåligt....jag hoppas verkligen att jag kan ge tillbaka någongång då du behöver lite mental styrka!
Kram till alla som mår dåligt av olika anledningar!!!! Vi ska ta oss upp igen och kommer att blir världens bästa mammor...ibland behöver man bara lite tid till att må dåligt för att uppskatta när man mår bra!!!!
Ja varför mår jag dåligt då??? Om jag bara visste...
Känns lite fjantigt att jag mår dåligt när många av er andra faktiskt har ordentliga anledningar att faktiskt mår dåligt. Men jag får säga som Ally McBeal: Min problem är stora för mig...
Jag är nog bara inne i en lite deppig period.
Graviditeten börjar bli lite småjobbig eftera att jag har glidit fram på ett bananskal hela tiden innan.
Det börjar kännas jobbigt att inte skulla jobba på lång tid...ingen som kommer att vara beroende av mig utanför hemmet... (ego!)
Sen är det förmodligen hela grejen att jag faktiskt ska bli mamma och inte har någon som helst koll på vad det verkligen är jag håller på att förbereda mig för...
Var hos BM igår på vanlig koll vilket var bra som vanligt...men hon ville att jag skulle träffa en läkare pga mina sammandragningar och menssmärtorna som dök upp i förgår. Hon vill att jag ska bli sjukskriven och börja ta det ordentligt lugnt nu.
Fick tid hos läkaren någon timme senare men han ville inte alls sjukskriva mig eftersom magen faktiskt var mjuk när jag var där.
Jag träffade samma läkare förra veckan för att kolla upp min UVI liknande besvär. Igår fick jag en liten syrlig kommentar om att vi träffades förra veckan och att jag verkar springa där en hel del...hehehe. Jag tycktre inte alls att det var roligt med tanke på att han fick mig att känna mig gnällig och som att jag var ute efter en sjukskrivning bara. Åhhh...han skulle bara veta hur bra jag har mått varje dag, hur bestämd jag har varit på att jobba fram till 1juni.
När han dessutom fick veta att jag jobbar på ett kontor så verkade det som att han tänkte att jag sitter ju ändå bara på min feta röv hela dagarna, hur ansträngande kan det vara??? Men han skulle bara veta hur mycket ansvar och hur mycket mental stress jag faktiskt har på mitt jobb. *suck*
Sorry...nu blev det en hel novell...men jag var tvungen...
Lindisen: Tyvärr är denna läkaren speciallist och jobbar på förlossningen samt på MVC. Men min BM sa till mig att ringa förlossningen eller åka in akut om jag får besvär under helgen. Fick dessutom en extratid hos henne nästa vecka så jag får i värsta fall avvakta tills dess och prata med henne om hur det känns. Det är synd att inte hon är den som sjukskriver för hon tycker ju att det behövs och efter ett par månader så har hon ju lärt känna mig och vet att jag inte alls vill gå hemma igentligen.
Ja det var ju inte planerat för oss heller...visserligen har vi varit tillsammans i 4år men det var kanske inte så vältajmat om man hade fått bestämma. Men men...vi har det kanonbra och vårt förhållande känns enormt starkt. Men just det här med att det var helt oväntat med bebis gör kanske att man har haft lite svårt att ta det till sig...men det blir säkert bra i slutändan
kommer läsa igenom dagen senare ikväll.
Har varit på IKEA precis med älsklingen och fått en massa insipration till lägenheten som vi har bestämt oss för att bo kvar i ett tag till.
Mår lite bättre nu när man har ett fast mål att se fram emot den närmsta veckan.
God morgon tjejer!
Lindisen: Jag har kopierat till förlossningsbrev och tänkte låna lite därifrån när jag väl ska skriva mitt...hoppas det är okej!
Igår var vi (och resten av Helsingborg) på IKEA och planerade våra inköp...så idag åker vi dit när älsklingen kommer hem efter lunch.
Det ska köpas nytt golv till vardagsrummet, ny soffa, nytt köksbord, ny förvaringshylla till köket, en stor "trävägg" så att vi kan skärma av köket med vardagsrummet, soffbord...plus en hel del annat "smått & gott".
Det ska bli såååå kul att fixa till här hemma (jag pekar, sambon fixar...hehehe) nu i helgen för så fort det är klart så bli det till att göra klart bebyrummet oxå
Jag hade planerat att ha diktad säng+skötbord från IKEA...men tydligen har skötbordet utgått. Det ska ersättas har jag hört men har inte lyckats få besked om när det nya kommer. Så jävla typiskt att man inte köpte det från början när man visste vad man ville ha...men men...inget att göra åt nu så det blir till att vänta.