• FrogLeg

-----> västervikstråden 5 <-----

Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra

• Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----
  • millabobby

hejsan ..hoppas ni får en fin påsk ..sen undrar jag om någon har haft eller känner någon som har haft dagmamman siv carlen vid midgård är hon bra och så kram

• Ankan217

millabobby: Min son har inte Siv som dagmamma, men han umgås ganska mycket med henne tillsammans med hans dagmamma.

Min uppfattning av henne är att hon är en lugn, trevlig och harmonisk kvinna. Väldigt snäll mot barnen.

Ska du ha ditt barn hos henne? I sådana fall behöver du inte vara orolig.
    Jag tycker att alla dagmammor jag har träffat har varit mycket bra.

Ha det.

• cid

Argh! Från och med nu så bojkottas Janne banan totalt.
    Jävla skit affär är vad det är... var där idag för att titta på syskonvagn, den som vi var intresserade av hade dom inte hemma. Men näe då, dom kunde inte ta hem en för att få titta och prova, utan dom tog bara hem om man visste att man skulle köpa den. Hur ofta vet man det då innan man provat den???? Dom kunde ju minsann inte ta hem vagnar som inte blev sålda sen...
    Fy farao vad jag är trött på den där jäkla affären. Sämsta service jag varit med om. Från och med nu handlas inte en pryl i den affären..

• Majalaja

Men cid då...är du på dåligt humör?

Ms Leia: jag har fött två barn på Västerviks BB och tycker det har varit kanonbra. Lagom litet ställe, trevligt bemötande och ingen press på att åka hem, utan man kan stanna så länge man vill i princip. Särskilt skönt tyckte jag det var första gången då jag inte ALLS ville åka hem! Andra gången ockuperade jag inte stället lika länge

Så har man varit superduktig och fixat lite påskfint på uteplatsen. Skönt att ha det fixat. Synd bara att man alltid påbörjar alla projekt efter kl 21 på kvällarna. Det blir lätt sent då...så nu har jag inte hunnit packa inför vår lilla påsktripp till släktingar. Men men, det hinns väl med. Bara vi nu kommer iväg, Nils är sjuk IGEN! Tycker han har varit konstant sjuk i snart en månad nu, bara en och en halv vecka som han varit feberfri, tror vi i alla fall. Vi struntade faktiskt i att tempa honom under den tiden men han kändes bra. Och nu sjuk igen...med feber, hosta, rinnande näsa och allmänt gnälligt humör - han som alltid brukar vara så glad.

GLAD PÅSK!

• millabobby

hejsan ...tack ankan den uppfattningen har med fått av henne när vi har varit och hälsat på där så ja han börjar inskolningen där den 16 och jag tror det blir toppen kram och glad påsk på er alla

• SysterDyster

millabobby: Har inte haft henne som dagmamma. Men haft kompisar som varit dagbarn där (för ca 25 år sedan *S*!) o hon e super trevlig. Pratar med henne ibland eftersom jag e uppväxt här på Midgård och alltid sett henne ute med "sina" barn. Det e det som e så bra med henne förresten....Hon e nästan jämt ute med barnen, i ur och skur (önskar att det va så på dagis oxå!) Och hon har ju en låååång erfarenhet av barn. Hon blir nog ett bra val tror jag!

• ShootingStar

Nu är det påsk å ska snart hem till alicias farmor och äta lite påskmat. Mums mums!
    Alicia har varit sjuk (igen)(bara 3 veckor sen öroninflammationen). Hon har haft 40 grader sen i lördags. men ons-tors hade hon bara feber på kvällen. Blir så frustrerad på sjukvårdsupplysningen som bara ber oss avvakta hela tiden och att det inte är nåt man behöver åka in för... Vi väntar nu på å se om det blir feber denna kväll oxå, hoppas hon slipper det och att hon håller på att bli frisk nu... Min lilla sötnos...

Igår va vi på mvc å lyssnade på Lilla Pyrets hjärta och så... Allt såg bra ut. men nu ska vi inte dit på en månad igen. Trodde man skulle få tätare besök nu, har ju gått 31 fulla veckor. om en månad när vi ska dit är det ju typ bara en månad kvar till förlossningen... Borde man inte ha tätare kontroller nu, eller är det för man e omföderska??? Nån som vet?
    Nej, ska väcka dottern å sambon från deras eftermiddagslur å bege oss till påskmaten nu!!!
    Glad påsk alla!

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • cid

Ludicrous: näe...det är ingen risk. h*n har nog bestämt sig för att stanna kvar där inne...
    Kommer nog att dö gravid tror jag...men vadå...det är ju HÄÄÄÄÄRLIGT att vara gravid...eller inte..
    Har ju iofs inte BF förrän på Söndag, men när man fick reda på att man var öppen 3 cm i Tisdags så fick man ju ganska mycket förhoppningar. Dagarna har på något konstigt vis blivit tre gånger så långa.
    daniel ska ta en öl sen och imorrn ska vi på påskmiddag. Om inte annat kan ju det vara skäl nog för att dra igång förlossningen...

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----