And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Hello på er! Nu är även jag tillbaka på svensk mark och vi har haft det underbart bra! NY är ju verkligen en toppenstad och även om jag var orolig att tre heldagar skulle kännas för kort var det helt lagom. Man orkar inte mycket mer med allt folk och gigantmagen. Men allt har gått jättebra och vi kom hem med stoooora shoppingkassar (mest till Ella). Så himla kul att shoppa!
Jag är ledig idag och Ella är på dagis så det är en riktig lyxdag. Det behövs dock för att komma ikapp med sömnen lite. Men till alla er som funderar på att lämna era små 2-3 dagar kan jag meddela att det inte varit några problem. Det enda var i morse när Ella och Johan gick upp och jag låg kvar i sängen, så var hon helförtvivlad och vägrade äta frukost. (ett skolboksexempel på det övergivna barnet som tror att mamma ska försvinna igen) Detta fattade ju dock inte min man som försökte muta med olika flingor, yoghurt och smörgåspålägg. Så jag fick vältra mig upp (liknas mest vid en ångvält numera) och gå ner och prata med henne och förklara att nu vara mamma hemma igen och ska hämta henne på dagis. Då åt hon glatt och vinkade hejdå när hon gick. Är det någon mer än jag som har en man som inte pratar riktigt med sitt barn? De små förstår ju ganska mycket nu. Ja, ja nog om mig.
Perkan - vad härligt det låter som ni haft! Skulle gärna åka till Korsika någon gång. Förstår att ditt hjärta brast när lilla Tuvisen sa att hon älsakde dig!!!! Ella pratar inte heller så mycket, ibland säger hon "elschar" tillbaka och klappar mig på kinden och det räcker för att jag ska börja lipa...
Jenny - kul med jobb igen! Men du har ju lyxen att vara ledig hela sommaren också, då får vi passa på att ses lite. Är impad av att du undervisar i franska. Jag kan räkna de franska ord jag minns från skoltiden på en hand...
Tempo: Låter som ni haft det wonderful i NY Njut av lyxhemmadagen nu.
Perkan: Ja, Korsika vill jag också till - låter supermysigt.
050930: Ska bli skoj att få hem er igen Det där med cd i bilen ska jag ta till nästa gång G och jag ska ut på vägarna.
Marv: Hur gick visningen?
Gilbert babblar mest hela tiden i långa haranger, men det är rappakalja förutom mamma, pappa, titta, tack, där och voff, voff till alla fyrbentingar han ser. Och så flåsar han och rynkar på sin lilla näsa när man frågar vad kaninen säger Väldigt sött!
Är för övrigt hemma och vabbar idag eftersom G åkt på öroninflammation och äter pencillin sedan i söndags. Han börjar bli bättre men man märker att han inte orkar med så mycket för han sover och sover.
Ha en bra dag alla
Låter som om ni haft toppenresor Perkan och Tempo!
Tempo, hoppas nu njuter av lediga dagen!
Limpis, vi kan tyvärr inte komma på Elis kalas. Vi flyttar den helgen.
Tänk att först i gänget blir två år!!!
S3, hoppas Gs öron blir bättre snart.
Jag har också en hemma som säger "äskar dig", när vi säger det till henne. Inte ett öga torrt . N har blivit en riktig pratkvarn och sätter ihop fyra ord nu.
Flikar in ett inlagg om pratiga barn - Agnes favvislek just nu ar att prata i telefon, men inte da nagon annan faktiskt svarar utan bara om hon far tjata pa sjalv (tar efter sin mor? ). Det roliga ar att det inte bara ar telefoner hon pratar i utan precis vad som helst: en miniraknare, en nallebjorn, en sked eller vad som finns till hands. Haromdagen lutade hon till och med huvudet mot kedjan nar hon gungade och sa "Hello?". Hon kan babbla pa i flera minuter, bladdrandes lite forstrott i en tidning, helt plotsligt gapskratta och sen saga "Ok, bye!" och lagga pa.
Annan gullig sak var for nagra dagar sedan da hon fick se mina foton i mobilen och sag en bild pa Elliot. "Ellel!" sa hon med varldens storsta leende, och sedan blev hon sur nar jag stangde av telefonen.
Kul med lyckad shopping i NY Tempo! Och trist med oroninflammation for Gilbert S3, blir det ror nu? For han har haft en del inflammationer val? Stackarn.
Kan tyvarr inte komma pa 2-arskalas Limpis, hade varit sa kul! Men planerar garna in en mamma-utan-barn-traff + en mamma-(och pappa)-med-barn-traff nagon gang mellan 8-17 juni kanske? Saknar er!
050930: Vi ska till öronläkaren om två veckor - den tiden bokade jag innan senaste öroninflammationen (han har haft 3-4 stycken). Antar att han kommer få rör - jag var själv öronbarn så det är mina dåliga gener han ärvt.
Söt-Agnes förresten - akta när hon blir tonåring. Ni kommer inte få ha telefonen i fred
050930 - känner verkligen igen det där med telefonsnacket! Ella har börjat krypa upp i soffan, bulla upp kuddaran och lägga sig med filten över sig och ta telefonen och prata. Som värsta divan! Undrar vad hon kan ha fått det ifrån.... Hmmm....
Limpis: vi är på bröllop 2 juni så tyvärr kan inte vi i år heller...
Blir så ressugen när jag läser om Korsika, NY och Australien. Har själv bokat en vecka på Bornholm + några dagar till i Danmark och försöker verkligen intala mig att det blir toppen
Majken har varit ap-sur i två veckor, gnällt och krånglat och haft raseriutbrott varannan minut så vi trodde det var tänder men nu kan hon helt plötsligt prata. I går satt hon i bilen från dagis och sa "mamma, titt en bå buss", varpå jag höll på och ramma bussen.... Man förstår ungefär en mening av tio men ber man henne visa så förklarar hon vad hon vill. Ex "ajja aga ytten pappa" visade sig vara "Majken ska laga cykeln som pappa" varpå hon visade var hylsnyckeln låg och vad man ska göra med den men det kommer iallafall fler ord på rad. Så gulligt Perkan! Har fått tillbaka "mamma bäst" på frågan om Majken är bäst vilket rörde även mitt stenhjärta.
Sen missbrukar jag vissa ord som kalas och precis vilket hon nu härmar i parti och minut.
Tempo: känner igen både vältrandet och pappa-barn relationen. Min man är så disträ och lyssnar inte så hon blir apsur och han fattar aldrig när det gick snett fast nu har han fått både hämta & lämna väldigt mycket och då blir det bättre.
050930: Fantastiskt roligt att få tillbaka er på nära håll igen även om du känns nära eftersom du är här.
Fy f*n hur kunde man sätta sig i den här sitsen igen alltså?! Har nu, efter ett pissigt omvänt aurorasamtal (eller ska vi kalla det propagandatimme..?) fått tid för snitt 20/6. Om de nu är så jäkla knivkåta så kunde de väl kanske skippa alla aurorasamtal och bara be folk ringa och boka in sitt önskade snitt tycker man! What's the point med ett samtal om det bara är envägskommunikation. Från en läkare som troligen bara inte vill behöva göra om sitt misstag från förra gången.
SÅÅÅÅÅÅÅ irriterad!
Marv, vad trist att du inte fick ta beslutet själv. Är ju skillnad på bra argumentation och att någon annan tar beslut.
Kram!
Marv - tråkigt att du inte blev lyssnad på... . Kan du smälta informationen och se att det blev ett bra alternitiv, tror du? Annars måste du ju prata med dem igen så att det verkligen blir du som bestämer. Hoppas det går bra. Själv ska jag dit på fredag och är lite spänd på vilken linje de väljer att gå på, medicinsk säkerhet eller kostnadseffektivitet.... Man måste nog veta ganska bra själv vad man vill har jag en känsla av.