• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Frill

Tack för i torsdags förresten! Jättetrevligt som vanligt.
    Vi hade ju varit på föräldragrupp innan och det var inte alls lika givande. Vägde Adam efteråt och han vägde 4640 g (sen kissade han på vågen). Han har klättrat från en av de nedre kurvorna till en i mitten Dubbelhakornas konung.

Lillie74, jag såg dig på Gina Tricot sen, men du var aldrig vänd åt mitt håll.

Kulturhuset är bra! Här i Årsta finns ett café, Javasavi, i anslutning till biblioteket, och där brukar det också krylla av barnvagnar på dagarna.

Sannixx, jag vill också gärna titta om jag får.

Pippil8, vad dåligt med vagnen! Hoppas de skäms när du klagar.

Swe, jag får också för mig att mjölken är slut ibland när han slutar suga på riktigt och börjar bli irriterad, men då har jag testat att klämma fram några droppar och konstaterat att det finns mer. Så då får han nappen i stället.

De enda kläder jag har vågat mig på att köpa har varit vida tunikor och amningströjor. Funderar på att slå till på en kjol med resårlinning nästa gång...

• BasseKatt
    Frill: Skönt att det gick bra. Hoppas att det läker snabbt nu.

Bianca o Pippil8: Jag hyrde pump på amningscentrum efter att vi fick lämna tillbaka den vi hade under tiden vi var inskrivna på noe. Den väsnas lite, men det är grymt skönt att kunna pumpa båda brösten samtidigt. Det kostar 140kr i uppstartsavg och sedan 12kr/dygn. Inte jättebilligt kanske, men Ok om man inte tänkte ha den så länge. Pumpmanicken och tratten behåller man sedan och kan använda som manuell pump. Det har jag dock inte provat. Jag bara ringde amningscentrum på SÖS och kollade och sedan var det bara att hämta dan efter.

Pippil8: Gud vad trist med vagnen! Hoppas att det går snabbt att fixa den. Annars tycker jag att ni ska kräva lånevagn så länge. Vi har också haft vår inne på rep. Men det var bara smågrejor som at den drog lite snett och att vi inte lyckades fälla upp ryggstödet.

Swe: Vad skönt att det verkar funka med amningen. Här går det också hyfsat bra. Vi får kämpavidare och hoppas vi också får riktig kläm på det!

SanniXx: Massor av grattis till jeansprovningen!
    Vi har också ett liknande babygym  - FisherPrice - som vi köpt på Maxi ICA. Tyvärr verkar inte Emil intresserad ännu. Han skriker mest när man lägger ner honom och det spelar inte så stor roll vart...

Sole. Barcelona låter kanonmysigt! You go girl!
  • SanniXx
    Frill: Va skönt att operationen gick bra och hoppas de läker fint Självklart får du komma in..

Efter att jag har skrivit ett brev till Ida som hon ska få när hon blir äldre ska jag nu krypa ner bredvid min prinsessa. Myspys!!
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Swenglish

frill- skönt att dt gick bra med op! sa ju att narkos var skönt!

har alla läst dn nu? har sett minst tre födelseannonser från vår tråd, inkl freddys! kul!

vi har ätit skön helgfrukost med f i babysittern på bordet. härlig sol ute men kallt och blåsigt! skön lördag tillönskas alla!

• Vivs

Swe - såg din söta kille i DN i morse! Var det fler från tråden? Måste kolla igen...
    Ang. napp så har min lilltjej napp rätt ofta nu, hon gillar att snutta på den och det är så sött så om hon är nöjd är mamma glad! När hon blir hungrig duger inte nappen längre, den spottas ut och hon blir gnällig så det märks absolut när det är mat som önskas, du kommer lära dig känna igen det snart!

Känns skönt att man inte är ensam om kvarvarande gravidkilon! Tycker jag har blivit smalare men när jag väger mig är det fortfarande 6 envisa kilon kvar!! Så igår köpte jag en massa goda ostar vilket säkert inte gjorde saken bättre! Typiskt vilken dålig karaktär man ska ha...

Trist med trasig vagn när man köpt ny, vad arg jag skulle bli! Min har börjat knarra som 17 men den är ju från -03 så jag får allt skylla mig själv..

Ha en trevlig lördag!

• Sofffy

God morgon tjejer!

Åhh skrev ett jättelångt inlägg igår men det verkade inte som att sändes

Frill, Åh så skönt att operationen gick bra.
    Hoppas att du är helt återtälld snart.
    Kommer du att kunna amma igen som vanligt tror du?

Har haft en sån späckad vecka. Va i onsdags för första gången utan lillan i 4 timmar, va hos frissan o gjorde slingor, klippte o färgade. Kände mig som värsta coola morsan de första 3 timmarna, men sista halvtimmen fick jag panik, målade upp värsta skräckscenariet att hon skrek, va hungrig o saknade sin mamma, men när ja kom hem låg hon o sov. *Töntmorsan.

I torsdags hade jag besök hela dagen av alla eftersläntrare som inte hälsat på lillan än och på kvällen bakade jag kanelbullar o rågkakor eftersom ja skulle ha lunch för mina kollegor på kontoret på fredagen, så det var därför jag uteblev från träffen i torsdags. Hoppas att ni hade trevligt!

Haft ångest för fredagslunchen hela veckan. Ångrade att jag bjöd dem eftersom man e så jäkla trött o sen har ja sagt att jag älskar o laga mat o sådär så det kändes som att de hade höga förväntningar, sen har man ju inte så mkt pengar i slutet på månaden heller o dom va 7 pers som skulle komma. I af avlöpte lunchen galant, alla tyckte maten va supergod o ja fick massor med ostar från vasastans ost *mums. Skönt att hålla kontakten med jobbet o få hörA allt skvaller, hänga med liksom fastän man inte jobbar

Nu i helgen blir det bara till att ta det lungt efter denna hektiska vecka. Idag ska vi en snabbis till babyproffsen bara o köpa en babysitter o lite leksaker till Ebba. Hon är lite understimulerad o behöver lite sysselsättning.

Ha en härlig lördag!

• Hellur

God morgon tjejer! Eller god middag kanske jag ska säga

Här har det varit fullt ös i någon timma. Nu när det är helg och Erik är hemma hinner man så mycket mer! Har städat badrummet riktigt ordentligt, plockat och fixat hemma. Känns skönt.
    Snart bär det av till Williams kusin för lite lunch. Senare ivkäll kommer några av våra kompisar och tittar på W.

Såg också fler födelse annonser från tråden i DN i morse, såg Swe och Pippil8 och så vår William.

Frill - Vad skönt att operationen gick bra! Hoppas det läker som det ska i helgen.

Ska nog passa på att åka nu när William är mätt och sover.

Ha en skön lördag tjejer!

• SanniXx

Jag har inte DN. Hua va den skräpar ner.. Blir tokig på all reklam som bara samlas på hög, men man måste ju ha den, annars så kan man ju missa något

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Aiwendil

Hej och tack för varmt välkomnande

Ska försöka ta mig in och läsa lite varje dag och nu när jag skaffat bärsjal
    kanske jag får möjlighet till det.
    Min lille Isak vill INTE ligga ner själv... "måste" vara näära nära så en bärsjal
    blev lösningen.
    Jag frågade på bvc om det var "ok att han var så kelig" men det var ingen
    fara sa hon Det känns bra... vi har väl helt enkelt fått en liten kelgris bara

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4