• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • murgrönan

Hej igen Aiwendil, och grattis till lille Isak

Stella är precis likadan, vill inte ligga själv utan helst innanför skinnet på mig. Det är ju mysigt men lite småjobbigt när man vill duscha, äta eller bara få lite andrum....
    Har en babybjörn-sele som hon gillar och ska få låna två bärsjalar av en kompis.

Nu ligger hon faktiskt själv i babyskyddet och sover. Hon somnade när vi var ute och körde i morse och har sovit en timme sedan vi kom hem. Konstigt att hon gillar den så mycket, hon ser ut som en liten räka i den Men hon verkar gilla att ligga lite ihopklämd....

Jag har försökt sova också men lillan snarkar så högt så jag får inte en blund i ögonen. Det låter bra gulligt...

Frill: Skönt att det verkar gått bra med op. Håller tummarna att det blir bra. Själv har jag en envis urinvägsinfektion som inte vill ge med sig, har nyligen avslutat en penicillinkur, hoppas den gjorde susen.

Sanixx: Jag tror som swe att jag aldrig mer kommer komma i mina gammla jeans, så Grattis till dig!

Oroa dig inte Vivs, jag har också ca 6 härliga kg kvar

Oops, nu vaknade räkan, dags att kela lite!

• Zul

häääärlig lördag: jag ammade i morse vid 8 sen tog sambon agnes o gick ut i skogen med babybjörnen. sen satt de på balkongen, och ja fick sova ända till 12! känner mig som en ny mäniska.

swe: vad bra att amningen går bättre nu. jag märker på agnes att hon är hungrig på kvällarna på att hon sliter o drar i brösten o vill ha mer, o liksom inte verkar nöjd. helt annan sak nu på dan när hon ler lyckligt efter att ha ammat.

vi hyrde oxå pump på sös, bra. har kvar handpumpen och den tycker jag funkar bättre än avent son ja inte alls får att funka!

• Emma3

Hej!

Frill skönt att allt gick bra. Min kompis fick oxå ha en sådan där slang i bröstet i 3 dagar och allt funkade fint med hennes amning även efter.

Måste kolla i dn sen efter era små sötnosar.

Sole och ni andra som kan de här med ersättning, när ni ska någonstans och tar det mer er, hur värmer ni det då? Och jag vet att man inte ska värma bröstmjölk i micron men kan man göra det med ersättningen?

Vi har varit en sväng på stan och handlat lite till Leo fick presentkort från jobbet så då måste det ju handlas Och så har vi hämtat Leos första bok från biblioteket.
    Leo sover fortfarande i vagnen nu har det snart gått 4 timmar sedan han åt Förvånad

Mamma till underbara Leo 070320
  • Sole

hej och god(morgon!)

Frill
    skönt att op gick bra, synd att du inte fck sova längre än andra patienter

Sannixx
    ja visst sjutton skräpar DN ner, vi har den och man hinner ju aldrig läsa den heller!

Såg dock födelseannonser från Hellur, Swe och Pippil, jättefina!

Idag gör min rygg gondare än någonsin, känner mig helt mörbultad och öm! När hon masserade ut sätesmusklerna så gjorde det precis lika ont som de värsta värkarna och jag sa till henne att det var som att föda barn och tydligen var jag inte den första som sagt så!

murgrönan
    helt otroligt vad de små liven kan låta när de sover, öronproppar är min bästa vän

• Sole

aiwendil
    du får hänga med på våra träffar också, det är jättetrevligt!

• Sole

emma
    tetrorna kan de flesta barn (om de inte är kinkiga) äta ouppvärmd, är det lite kyligt ute brukar jag lägga den vid overallen i liften så den blir lite varmare.

Med pulver brukar vi fylla flaskor med kallvatten hemma och micra ute på stan, om man inte är ute i skogen brukar man kunna få låna micro på de allra flesta ställen!
    men säkert kan bebisarna äta ouppvärmd också, men med tanke på att kallvatten från kallvattenkranen är riktigt kallt så känns det inte så snällt... det skulle vara i absoluta nödfall för oss

• Sole

zul
    inte sjutton behöver man slänga dyra pengar på spa nuförtiden för att känna sig som en ny människa, få sova några timmar räcker

• SanniXx
    murgrönan: Jag trodde heller aldrig att jag skulle komma i dom då själva beckenet var så brett, men de har gått tillbaka, så jag tror nog ni kommer i ni med Promenader hjälpte mig.. Men mindre ska jag bli.. hehe..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Swenglish

Emma- här är en bebis till sopm inte ätit på fyra timmar!

Hur ofta äter era bebisar på dagne/natten? Och hur länge ligger de då vid bröstet? När jag ger flaska tycker jag det tar så mycklet längre, nu kan han amma (eller dia säger man kanske?) i typ 5 minuter från varje bröst sen öär han nöjd?! Vi var i Sickla och åt lunch och hela tiden gick jag och var nervös för hur det skulle gå när han vaknade och ville äta, har inte ammat offentligt än! Men; nu kom vi hem och han fortsätter att sova! Han verkar gilla nappen också!

• Emma3

Sole: Tack

Swe: Jag brukar amma Leo vid 22 sen är det olika när han vaknar på natten, han vaknar allt från 2-4 och sen brukar det bli runt 6-7 taget. På dagen är det c.a varannan timme förutom när han somnar i vagnen då brukar det bli 4 timmar emellan.
    Jag tycker Leo äter väldigt länge äter c.a 15-20 min från varje bröst innan han verkar bli nöjd och biland på kvällen verkar han inte ens då bli nöjd därför har vi gett lite erästtning ibland på kvällen.

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4