• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • SanniXx
    Swenglish: Ida äter inte ofta på nätterna. Hon äter vid tolv, sen kan hon sova ända till 7 eller 8.. Då har hon ofta laddat inför natten genom att äta ganska mycket mellan tio och tolv på kvällen.. Sen är det oftare på dagarna..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Pippil8

Tjena tjejer och tack för tips om pump! Har nu köpt en Medela på blocket, i kartong med bruksanvisning. Ska nog premiärprova i morgon, återkommer säkert med recension och tusen frågor till er mer erfarna pumpare...

Vagnen - suck! Var och klagade idag och då sa de att det inte kunde ha hänt "bara sådär" utan att jag har dragit den för hårt i trappor med skötväska på. Vi har två trappsteg till vår ytterdörr, de är de enda trappsteg jag har dragit upp den för... Hur som helst så ska vi lämna in den på måndag igen och får tillbaka den samma dag.

Fin bild på Finaste Freddy i tidningen idag Och misstänkte att det var ni Hellur, men var inte helt säker. Även Edvin är kändis i DN idag

Swe - angående att veta om de bara vill snutta - jag tror det är det Edvin vill så nu tänkte jag prova att mata honom 15 på B1 och 15 på B2 (nu pratar jag inte Bananer i Pyjamans utan mina bröst ) och sedan ge nappen och låta honom ligga hos mig eller Magnus och gosa.

Aiwendil - var det du som var med oss och fikade i torsdags? Oavsett vilket så är du välkommen till FLs trevligaste och mysigaste tråd

Sannixx, tack för titten på bilderna - kul!

Frill -vad skönt att höra att det gick bra med operationen! Kan du amma även på bröstet med slangen?

kram och skön lördagskväll på er!

• Pippil8

Swe -vilka framsteg du gör med amningen! Kul!

• Swenglish

Pippi- trist med vagnen! ja, våra killar var verkligen söta i tidningen!

Amningen går ok men nu efter senaste gången gör det ont igen. tror jag pumpar resten av kvällen/natten och matar med flaska. det är två steg framåt och ett tillbaka.... Suck. Men förhoppnigsvis s ska det funka, fattar bara inte varför det fortfarande gör ont!

• Frill

Hejsan och tack för all omtanke Jag kan amma på bröstet och har faktiskt kunnat gör det hela tiden, skönt nog. Det enda nu är att jag oroar mig för att Adam ska få tag i slangen, men vi har satt en kompress över så han inte ska få tag på den.

Har promenerat till Gullmars, fikat på Skanskvarn och sen tillbaka idag. Kallt men skönt. Dock inget bra barnvagnsställe om man inte sitter utomhus.

Bassekatt, skönt med dubbelpump! Hoppas ni kommer igång på riktigt snart.

Nu kom vårt middagssällskap. Blir tomat- och bönsoppa med bake off-bröd. Och sen glassbåtar Billigt och enkelt...

Ha det fint!

• Medusa2001

Önskar alla en fin lördagkväll! Hinner inte skriva just nu

Kram

• Björklöv

Efter en jobbig fredag känns det skönt att dagen som varit funkat så bra!! Lite gnäll har det varit men inte värre än att vi kunnat trösta med att bära och gunga... känner att det kör runt i magen på K så det är väl inte så konstigt att hon är ledsen Fundersam Ska nog skippa chokladen hädanefter, kommer att bli svårt men jag misstänker att det är det hon reagerar på

Det är jättesvårt att veta om hon är mätt eller inte, så jag kan inte ge dig nått bra tips Swe... (fast om hon spyr så vet iaf jag att det inte ryms så mycket mer i hennes lilla mage) Så här kör vi på rutin, hon äter med typ 3-4 timmars mellanrum och är hon snuttig mellan matningarna så tolkar jag det bara som om hon är just det... Så då får hon nappen och så får vi bära eller ligga med henne nära. Favoriten är att ligga på mage på pappas bröst

• SanniXx

Ida har bara sovit och sovit idag. Jag har fått väcka henne en av gångerna för att mata henne, sen är hon inte vaken länge innan hon somnar igen. Tröttlördag

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

hej tjejer!
    Hoppas ni alla har en bra lördag. själv har jag varit på ettårs kalas m august. gick så bra!!!
    imorgon ska jag ut till en kompis i sollentuna. pappan river badrum hela helgen.
    ska vi ses på kulturhuset snart?
    kram

• cirpen

Sannix: Ja idag var en riktig tröttlördag för Anna med, hon kanske är sjuk. Jag har ju blivit väldans förkyld..

Angående att micra mjölk:
    Jag brukar värma bröstmjölk i micron, men bara så det är knappt är ljummet och skakar om ofta så man inte hettar upp det yttersta lagret. För det är det jag har förstått att om man micrar är risken att det blir varmare än 60 grader och då förstörs näringsämnena??

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4