Hej på er alla!
Har tagit en stund att läsa ikapp från i lördags *ler*
Allt jättebra här, Lily ligger och sover på sitt täcke i soffan. Hon är som mest lugn och harmonisk på morgnar/förmiddagar och har somnat in på egen hand de senaste dagarna. Kvällsgnället och hungerskriken har minskat betydligt, vilket är jätteskönt, men de är inte helt lugna än. Mest gnäll blir det om hon inte får en liten tupplur på kvällen, så maken brukar ta henne på promenad i vagnen mellan sju och åtta (och jag passar på att sova en timme).
Jag vill också ha någon som städar hemma hos oss *ler* Vi kommer ta den tjänsten när vi båda jobbar heltid igen. F n är det mannen som handlar, lagar mat och dammsuger och jag som tar hand om disk och tvätt samt bebisen (vilket är ett heltidsarbete inkl dygnet runt jour, ni vet).
Lily ser också ut som en pizza i ansiktet och på huvudet, plitorna dök upp för några dagar sedan. Läste att någon skrev att de är kvar tills hon är 3-4 månader....hm.
Har varit på BVC i veckan, Lily har gått upp jättemycket igen (50gr per dag) och väger 4725 gr och har vuxit till 53 cm. Idag är hon sju veckor gammal, börjar bli stora tjejen nu!
Jag funderar också på att börja ge ersättning på kvällarna. Mina bröst läcker fortfarande en del mjölk, men inte lika mycket som för ett par veckor sedan. Vill ha en back up i kylen/frysen för de mest hungriga kvällarna, men vete tusan om det kommer finnas mjölk att spara om en vecka eller två. Maken är lite tveksam till att börja med ersättning. Jag ser fördelen med att L blir ordentligt mätt på kvällarna (och inte gnäller alls förhoppningsvis) samt att hon därmed sover längre innan första nattmålet. Vi får ta en diskussion om det.
BTW, jag tar hand om alla nattbestyr med vår bebis, men mannen tar hand om blöjbyten (när han är hemma), ev nappflaskematningar med bröstmjölk samt somna-in-kvällspromenader.
BTW igen; mitt avslag slutade blöda förra veckan, och vi har haft bonussonen boende hos oss denna vecka, så inget sex ännu. Lusten och orken finns, så det blir nog lite kurrelurr i helgen *flin* Är ju snittad och har inga stygn i underlivet att "ta hänsyn till".
Picknick i Tanto lät supermysigt! Jag har haft besök av en av mina bästa kompisar (bor ej i samma stad längre) i veckan, haft det supermysigt med våra små bebisar (hon har en liten 3-månaderstjej).
Ska hälsa på på mitt jobb nästa vecka, men har inget fast datum planerat. Vill gärna träffa er andra, om någon träff är tänkt. Vore ju skönt med en utomhusfika i vackert väder.
Ha det bra!