• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

TACK!!!!!!!! hoppas bara killen e på.
    kram o ha en underbar dag i solen

• Zul

Hej här är det varannandagshumör... Igår var hon skrikig HELA dan (värmen?), vi var i Sickla o försökte shoppa med en kompis. Fick istället amma på det ena konstigare stället än det andra, medan min kompis fick göra mina ärenden...
    Idag sover hon o är snäll verkar det som (ta i trä!)

Köpte en jättefin boken om mig att fylla i allt om henne på Designtorget, kostade 350 kr, men det är det värt.

Sole: gud vad underbart att ha nån som städar! Det har vi tänkt ha så fort båda jobbar.

Idag ska jag klippa mig hos din frisör Swenglish! Gud så underbart. Fredrik får dra vagnen...

Ha det gött i solen!

• Medusa2001

Hej på er alla!

Har tagit en stund att läsa ikapp från i lördags *ler*

Allt jättebra här, Lily ligger och sover på sitt täcke i soffan. Hon är som mest lugn och harmonisk på morgnar/förmiddagar och har somnat in på egen hand de senaste dagarna. Kvällsgnället och hungerskriken har minskat betydligt, vilket är jätteskönt, men de är inte helt lugna än. Mest gnäll blir det om hon inte får en liten tupplur på kvällen, så maken brukar ta henne på promenad i vagnen mellan sju och åtta (och jag passar på att sova en timme).

Jag vill också ha någon som städar hemma hos oss *ler* Vi kommer ta den tjänsten när vi båda jobbar heltid igen. F n är det mannen som handlar, lagar mat och dammsuger och jag som tar hand om disk och tvätt samt bebisen (vilket är ett heltidsarbete inkl dygnet runt jour, ni vet).

Lily ser också ut som en pizza i ansiktet och på huvudet, plitorna dök upp för några dagar sedan. Läste att någon skrev att de är kvar tills hon är 3-4 månader....hm.

Har varit på BVC i veckan, Lily har gått upp jättemycket igen (50gr per dag) och väger 4725 gr och har vuxit till 53 cm. Idag är hon sju veckor gammal, börjar bli stora tjejen nu!

Jag funderar också på att börja ge ersättning på kvällarna. Mina bröst läcker fortfarande en del mjölk, men inte lika mycket som för ett par veckor sedan. Vill ha en back up i kylen/frysen för de mest hungriga kvällarna, men vete tusan om det kommer finnas mjölk att spara om en vecka eller två. Maken är lite tveksam till att börja med ersättning. Jag ser fördelen med att L blir ordentligt mätt på kvällarna (och inte gnäller alls förhoppningsvis) samt att hon därmed sover längre innan första nattmålet. Vi får ta en diskussion om det.

BTW, jag tar hand om alla nattbestyr med vår bebis, men mannen tar hand om blöjbyten (när han är hemma), ev nappflaskematningar med bröstmjölk samt somna-in-kvällspromenader.

BTW igen; mitt avslag slutade blöda förra veckan, och vi har haft bonussonen boende hos oss denna vecka, så inget sex ännu. Lusten och orken finns, så det blir nog lite kurrelurr i helgen *flin* Är ju snittad och har inga stygn i underlivet att "ta hänsyn till".

Picknick i Tanto lät supermysigt! Jag har haft besök av en av mina bästa kompisar (bor ej i samma stad längre) i veckan, haft det supermysigt med våra små bebisar (hon har en liten 3-månaderstjej).
    Ska hälsa på på mitt jobb nästa vecka, men har inget fast datum planerat. Vill gärna träffa er andra, om någon träff är tänkt. Vore ju skönt med en utomhusfika i vackert väder.

Ha det bra!

• Hellur

Pippil8 - Säger som Sole. Njut av att mannen tar nattpass. Om vi gav flaska skulle jag låta Erik göra det oftare, i alla fall på helger.

Sole - Åhh, städhjälp. Det vill jag också ha. Har pratat om det men aldrig blivit av. Behövs speciellt nu när vi fått en liten att ta hand om. Hinns inte med på samma sätt längre.
    Men vi har en som tvättar fönstren 2 ggr. om året, jätte skönt!

Skulle gärna följt med på en prommis eller fika idag. Men ska till Farsta med en kompis. Vart sista minuten. Kan inte bära in vagnen själv i bilen, men hon är snäll och vill ha sällskap så hon kommer förbi och hjälper mig. Vilka underbara vänner man har

Hoppas ni alla får en underbar dag i solen!

• Swenglish

Zul- hoppas du blir nöjd! Vi har också köpt den boken, efter tips från lillenlillen! Visst är den fin! Däremot tror jag Fredrik är för liten att dra Agnes vagn, han är bara 6 veckor!

Bianca- förstår precis, man vill att de ska visa upp sig från sin bästa sida!

Sole- hade varit skönt, vi får planera in det en annan dag! det är härligt hos oss här nere vid sjön!

Hellur- skönt att ni haft en lugnare natt!
    Hellur&j79- ja, vi får hoppas att det bara är ont i magen! Tycker bara det är så konstigt när det kommer som en blixt från klar himmel och låter annorlunda än vanliga skriken. Skär i modershjärtat...

Ska iväg till mannens jobb nu och visa upp underverket! Kram på er i solen!

• Frill

Åh vad avundsjuk jag blir på er som satt i parker igår, själv promenerade jag visserligen, men i stan. Cappuciono på Sosta på Sveavägen var iofs gott, men inte så grönskande mysigt. Dessutom blir jag nojig när folk sitter och röker vid borden intill...
    Tog en sväng på "jobbet" också och lapade i mig lite lovord över Adam

Idag hade varit skönt att vara ute, men jag ska försöka fixa adresser till alla tackkorten som vi fortfarande inte har fått iväg, fylla i och skicka in en förhandsdeklaration för företaget, deklarera min A-skatt, fylla i nästa period till försäkringskassan, skicka fakturor och helst skriva en krönika också...

Kanske blir en promenad till Globen för bankbesök. Får se om jag hinner nåt över huvud taget. Hänger ju här i stället

• Frill

Idag var jag jätteglad för att jag gått ner ett väldigt envist kilo till och äntligen passerat 70-strecket.
    MEN, jag hade för engångs skull ro att titta mig i spegeln och tyckte att bristningarna på höfterna blivit värre. Sen hittade jag massor med nya bristningar nedtill på magen Och sjukast av allt - jag hittade en hormonrand! Svag visserligen men ändå...

• Frill

Pippil8, jag tar blöjbyten på nätterna i samband med matning, men maken matar ett pass (och tar byten) då när han är ledig dagen efter. Dessutom får han byta blöja innan han går till jobbet på morgonen, om A är vaken och det behövs.

Hellur, jag träffas gärna i Vinterviken framöver.

Fönsterputs låter ljuvligt. Vi har världens skitigaste fönster och jag är värdelös på att putsa. Man tror att det blir fint, sen ser man alla fula ränder och ger upp. Städning har vi alltid varit ganska dåliga på, så dammet kan vi nog inte beskylla Adam för. Snarare tvärtom - fler besök gör att man städar oftare.

• Zul

Har oxå världens hormonrand långt upp på magen, nån som vet om den nånsin försvinner?!!

Swe: ja freddy är väl lite liten att dra vagnen kanske! Blir kul om stor-fredrik får träffa lill-fredrik! Fint namn...

• Sole

har både lite hormonrand, men framför allt ser min mage fortfarande ut som en kiwi med allt hår, NÄR GÅR DET BORT???

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4