• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Björklöv

Sannixx - Boken heter "växa och upptäcka världen" och författare är van de Rijt och Plooij. Jag rekomenderar den oxå, verkligen jättebra tips och tankar.

Har varit på BVC nyss. Och K växer så det knakar 4505 g och 56,5 cm nu! Det innebär att K vuxit 2,4 mm per dag i snitt sedan födseln. Inte konstigt att det ibland gråts utan att man vet vad som är fel, det måste ju kännas att växa så...

• Lillenlillen

Inez har nu 62 i kläder.... Jesus vilket stort barn jag har! Folk frågar om hon är 2-3 månader och så är hon bara 6 veckor... haha!

• SanniXx
    LillenLillen: Visst är Inez och Ida jämnstora? Vi var på BVC igår och ida är 57cm och väger 5352g . Men här är det tvärt om, dom tycker hon är lite när man säger att hon snart är 3.5 månad Då får man förklara allt och då ramlar poletten ner Vad väger Inez nu?
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Lillenlillen
    Sannixx:

Ja precis!  det skilde typ 20 g när vi var i Hagaparken! Jag vet inte alls vad Inez väger nu för jag ringde BVC igår och frågade om vi inte skulle komma och mäta och väga snart igen och då sa hon bara "nej alltså hon är ju snart 7 veckor och hon har ju växt så bra så vi behöver inte väga mer".. Nähäpp tänkte jag, vad trist da. Men jag skulle gissa att Inez väger som Ida nu med. MED henne, kissig blöja och hennes kläder i famnen väger jag 5,7 kg mer än annars ;) Förstår att du måste förklara. Men hon verkar ju vara precis som hon ska för SIN kurva!
  • Swenglish

Tack för trevlig pickninck idag! Det får vi göra om, ska ju bli så varmt nu också!

Hellur- hoppas du fick tag på nån bra på amningscentrum! Trist med ev. mjölkstockning. Vi köpte en vanlig lite Esska-flaska, men du måste köpa andra nappar till, blev rekommenderad en rund bambino-napp, minsta hålet, och tänk på att han ska ha hela nappen i munnen så att han gapar så stort som möjligt.

J79- tråkigt med foglossningen som inte ger med sig! Hoppas det blir bättre snart!

Känns så skönt att amningen funkar nu! (Peppar peppar... ) Ska fira med champagne i helgen!

• Vivs

Tack för trevlig fika idag i parken!

Swe - glöm inte inboxa din mailadress sen!

Lillen - vilken jättestor skillnad det är på vårar tjejer trots att de är exakt jämngamla! Jennifer vägde bara 3750g och var 54,5cm för en vecka sen ungefär...har fortfarande det mesta i strl 50

• Pippil8

Hellur - låter jättejobbigt om det är mjölkstockning. Jag har vid ett par tillfällen haft samma problem med att han verkar gilla det ena bröstet bättre än det andra, vet inte varför?! Kanske håller jag annorlunda åt det hållet, för om jag provar att lägga honom som om man tvillingammar (med fötterna ut mot höger om jag har höger bröst) så äter han. Angående att han äter hela tiden - tror du inte han kan ha så kallade "ökningsdagar"? Står om dem i boken "att amma" som jag lånat på bibblan. De har dagar när de äter extra mycket för att öka mjölkproduktionen. Om det är ett par dagar som är sånna är det för att han försöker få upp mjölkproduktionen hos dig. Om det är så ska de lösa sig inom ett par dagar. Tycker jag har märkt det här att vissa dagar varit "ökningsdagar" (äter nästan jämt och verkar inte riktigt nöjd ändå) och nästa dag eller ett par dagar senare är allt lugnt igen.

Tack för trevlig fika idag! Var mysigt sitta i parken! Mer sånt framöver

• Pippil8

SanniXx - har glömt tacka för svar om skötväskan! Tycker den verkar grymt bra och är rätt sugen på en sån i rött som förhoppningsvis matchar vagnen Men är lite för snål.. Men, min snälla chef gav mig höjd lön trots att jag är mammaledig så jag borde kanske unna mig en sån där ändå

Vivs - vad otroligt stadig Jennifer ser ut, alltså kan hålla huvudet uppe och sådär! Inte utan att man ser fram emot att det ska bli så på E också!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4