• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Vivs

Hormonranden kan nog ta upp till ett år innan den försvinner.. ingen aning om håret!

Idag har jag haft en fullspäckad dag! Gick upp kl 6, var på BVC kl 8 (till och med lite tidig!!) sen tog vi en långprommis. Sen hem och lämna vagnen, tog lillan i Baby-björnen och åkte till Skärholmens centrum för att köpa solhattar till Jennifer sen hem igen och ut på ytterligare en promenad och nu är jag hemma igen!
    Upptäckte att det var helt underbart att ta en tidig promenad i morse, ska försöka med det fler gånger!

2-månaderskontrollen gick bra, som Lillenlillen skrev så var det som den första läkarkontrollen och så kollar de stabiliteten i nacken. Ang min bebis kräkningar så finns en ersättning man kan ge som kan hjälpa mot det, enfamil heter den. Men läkaren rekommenderade att inte börja med ersättning om man helammar för att mjölkproduktionen kommer minska. Hon tyckte vi ska fortsätta som det är, får väl dras med spyorna

Jennifer har äntligen kommit upp i 4kg! Kanske finns hopp att hon också blir en stor tjej någon dag

• Hellur

Hej tjejer!

Har även jag haft en riktigt bra dag. Har dock inte varit ute så mycket. Var i Farsta med en kompis och åt lunch, fikade och shoppade lite kläder till William. Samt nya gardiner till köket och lite fler handdukar för blöjbyten.
    Ammade för första gången offentligt. Gick jätte bra! Känns skönt att ha det avklarat. W skötte sig jätte bra och skrek inte en enda gång som han annars kan göra ibland. Sedan satt han och tittade och filurade i bilbarnstolen hela vägen hem. Är nöjd med mig själv och William idag!

Ang. hormonrand, min är jätte tydlig! Mycket större än när jag var gravid. Verkar som jag kommer få stå ut med den i sommar.

Ska kolla in den där boken ni pratar om på Designtorget. Är ute efter någon att skriva lite i och sätta in bilder.

Nu har E komit hem och ska vara hemma i fyra dagar! Känns jätte roligt att få umgås hela familjen under några dagar. Och få lite avlastning på dagarna, kanske hinner ta en "lång" dusch och raka benen

Ha en skön fredagskväll!

• Lillenlillen

Idag har vi troligtvis vårt sista "första besök" om ni förstår vad jag menar. Alltså sista besöket av folk som inte träffat Inez än (klart att inte alla träffat henne än men de som inte kommit nu lär inte komma hit utan får nog hälsas på av oss )  Det sista besöket består av min underbara chef och hennes ettåring. Jag har gjort en somrig fruktsallad med druvor, äpplen, melon, passionsfrukt och lite annat. Och till detta serveras gammaldags vaniljglass. Inte jääättekul att hacka frukt i evigheter men just nu gör jag vad som helst för att slippa fikabröd. Har ni också förätit er på bullar och längder och kakor? Jag har iaf!!

Har skickat ut mitt sista tackkort också har jag bestämt. Efter detta kan jag liksom inte hålla på längre, 50 stycken får räcka! Man kan ju inte sitta beredd att framkalla bilder, klippa, klistra, skriva osv i evigheter... Även om det är lite roligt

Ha en bra kväll med era små. Jag och lilla salsician (Inez nya namn sedan hon fick prickar över hela huvudet) ska gosa lite nu.

• Lillenlillen

Sole: Jag satte en vaxremsa på magen och drog och så var kiwi-håret borta *garvar*

• Angelicious
    Behöver hjälp - hur får man sin lilla att ta flaskan??
    Hon bara skriker vid flaskan..
    Försökt pumpa ur oxå, gick inge bra. Har handpumpen från apoteket.
    Förstått att den inte är nå bra..
    Hur mycket brukar man pumpa ur och ge per gång??? Alla är väl individuella men på ett ungefär??
    Hade velat fått d att fungera innan bröllopet.
    21/3 01.19 föddes vår Engla Amanda..!!!
  • Sofffy

Hallå tjejer.

Nu har Ebbi somnat så härligt, den ungen sover ju aldrig på dagarna när man e hemma annars, bara när vi går med vagnen så ja passar på att skriva lite här.

Ikväll ska jag o min respektive äta middag tillsammans med några vänner på uteservering tillsammans med några vänner, ska bli intressant o se hur det går idag.

Igår va ja i gamla stan med min svägerska o käkade lunch supermysigt, sen gick vi runt o strosade med varsin glass längst mälarstranden. Kom hem o va hemma en timme sen tröttnade ja o ringde en kompis, vi satt på uteservering o pimplade vin mellan 17 o 22 hade lite dåligt samvete över det där sista 3e glaset (brukar hålla mig till 2) o vågade inte tjuvröka även om ja va bra sugen, det får bli när man inte har bäbisen med.
    En perfekt kväll iaf, o Ebba skötte sig exemplariskt.

Har också varit o spanat på den där första boken på designtorget, men inte haft råd o köpa den nu innan löning. Men ska köpa den i veckan om den finns kvar.

Ang vikt/fethet/fulhet, fick panik i morse o kände mig så jäkla ful o tjock fick ett ryck. Tänkte nu jäklar, la mig på mattan med intentionen att göra 100 situps, men man har ju inga magmuskler längre. Orkade göra 30, men va ändå nöjd att ja verkligen gjorde några situps i praktiken o inte bara tänkte.

Ha en härlig valborgshelg nu allihopa!
    Hoppas att det blir såhär fint väder i nästa vecka också, då måste vi styra upp en träff utomhus någonstans, som vanligt röstar jag för Rålis

Soliga kramar!!

• BasseKatt

Även här har vi varit och fått beröm, lovord och visslingar på mammas jobb idag. Bortsett att Emil var hungrig hela tiden och inte ville snutta, så gick det bra. Och jag passade på att få datorn uppdaterad med alla uppdateringar sedan jag var inne sist i januari. Hade varit så duktig och skrivit upp alla olika passwords för olika applikationer eftersom minnet är så kort, men inloggningslösen skrev jag inte upp eftersom det använder man ju hela tiden. Pyttsan! Jag har överhuvudtaget inte satt på jobb-PCn sedan sist och lyckades i mina tafatta försök att komma ihåg, låsa HW-låset så att jag var tvungen att kontakta PC-support för hjälp. Suck! Nu har jag i alla fall tidskrivit fram till mitten av juni och lagt in lite semesterdagar här och var för att dryga ut kassan lite. Vi har ju haft tur i oturen och varit sjukskrivna (jag tom 10/4 och sambon tom 20/5) och ska därefter ta ut hans pappadagar innan vi börjar gå löst på föräldradagarna. Känns bra att kunnat spara dem under allt vi varit med om de här första månaderna.

Sole: Å, vad skönt det lät med städhjälp! Men så mycket prylar som vi har överallt just nu skulle det nog inte vara så lätt att få nåt städat... Detta ska vi nu ta itu med vilken dag som helst...

Frill: Hormonranden är kvar här med. och tillsammans med bristningarna och gallstensärr ser magen hur tjusig ut som helst... Och med de här nya bomberna blir det nog till att införskaffa nya bikini också för de gamla lär se ut som små plåster bara...

Här har vi knappt haft några första besök alls Och de flesta av mina kompisar verkar inte våga höra av sig. Vet inte vad de är rädda för, men det är lite trist. Tyvärr är det inte så många som jag tagit mig i kragen och ringt heller. De flesta lär se honom för första gången på dopet.
    En hel del presenter och blommor har vi dock fått skickat, men några tackkort har det inte blivit ännu. Står kvar på att-göra-listan...

Nu är det i alla fall konstaterat - Emil ler!!! Idag har både nallen, pappa och farfar fått se smilbanden gå isär på sötnosen. Nu gäller det bara att försöka få det på bild. Tholi (pappas nick på FL) får fortsätta jaga med kameran

Näe, kvällspumpning och läggdax...

• Sole

godmorgon!
    Bassekatt
    tråkigt att era vänner inte vågar höra av sig, men det verkar vara så när folk har sorg - ingen vill göra det värre.

Om det känns tradigt att ringa runt till alla, skicka ett mail till dem att de är välkomna att hälsa på kanske?

Sofffy
    vi hade också en utedag, först i parken bakom mitt hus med tillhörande promenad, sen med L och några vänner på kvällen en sväng upp på Mosebacke (sjukt mkt folk!) och sen åt vi middag på Missisippi Inn. Gick jättebra att ha med sig V ut, dock tycker jag att ljudnvån började bli lite väl hög för hans del när vi gick från restaurangen. Är det nån som vet hur högt är för högt??

Verkar som killarna i denna familj är sjusovare idag, hör inte ett ljud från sovrummet.
    Själv har jag precis skickat iväg ett "instruktions-sms" till min kompis som vi ska ha möhippa för. Vet precis hur hon känner - jag vart dönervös när jag fattade att möhippan hade börjat
    Vi kommer ha en jättetrevlig dag med henne, först brunch på Villa Källhagen, sen får hon spa-behandling, sen dansar vi magdans och avslutar med middag hos en av tjejerna, blir en lååång dag för en småbarnsmamma

• Emma3
    Hellur: Skönt att gårdagen var bättre för er och att första offentliga amningen gick bra. Jag har inte ammat offentligt ännu, är en fegis

Sofffy: Skönt att sitta på uteservering och ta några glas vi  Har inte druckit något ännu, väntar nog någon månad till med det.

Här är hormonrandet oxå fortfarande kvar jag hade både under och över naveln och jag tycker den är tydligare nu än förut. Klarade mig från bistingar på magen, har några på sidan som jag fick sista veckan inna lillkillen kom.

Bassekatt: Kul med leende, här har Leo oxå börjar le igår var nog första gången. Och nu sitter maken och kiklar honom och så ler han riktigt stort

Vivs: Kul att Jennifer passerat 4 kg stor tjej nu ju
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Emma3
    Sole: Kul med möhippa hoppas ni för en kanon dag. Kommer ju ihåg min egen som var riktigt kul
    Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4