• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • SanniXx
    Pippil8: Jag tänkte välja röd väska först, men det var tur att jag valde svart så man kan ha rosa vagn Ja tycker du ska slå till på en..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • ABC08

Nu har min lilla gosse kommit ut och gjort mamma och pappa såå lyckliga. Så nu kan jag hänga med i bebbesnacket här.
    Oj vad alla barnmorskor pratar om amning, och alla har olika åsikter om det. Vissa är verkligen typ amningsfascister och tycker att det bara är amning som gäller. Lite stressande.
    Vår bebis fick rätt mycket ersättning på sjukhuset men verkar vilja amma ändå, trots att jag fick höra att det skulle bli svårt.Vad är grejen med att man absolut ska helamma och absolut inte ge nåt annat? Känns lite överdrivet.
    Apropå napp, använder era bebbar det? När kan man börja och blir dom lugna av det?

• Frill

Tack för trevligt fika! Jag och min man åt upp de två överblivna bullarna Pippil8 köpt, och nu är jag verkligen i sockerchock.

Swe, hoppas att du inte överansträngde tån. Du fick ju promenera en hel del fast du skulle vila.

Hellur, hoppas att det löser sig snabbt med bröstet. Bra att du kontaktade amningscentrum snabbt! Rekommenderar INTE bröstböld, även om jag hart tur och mått väldigt bra hela tiden.

Läste nånstans att många barn föredrar vänstra bröstet, troligen pga mammans hjärtljud.

J79, trist med foglossningen. Gör du några övningar?

ABC08, grattis!
    Ang amning: om man ammar för sällan så finns väl risk att mjölkproduktionen inte hänger med. Men här i tråden är det ganska många som kompletterar med ersättning och är nöjda med det.
    Ang napp: vi har försökt få A att ta napp på natten sen han var nån vecka, stimulerar tydligen andningsreflexen när de sover. Nu börjar han gilla den mer, men den åker ut ofta och särskilt när han somnat... Ofta rekommenderas att man väntar tills de har lärt sig suga ordentligt på bröstet.

• Emma3

Hej!

Låter som ni hade det härligt igår. Jag måste hänga med någon gång.

Grattis ABC08. Leo började med napp redan när vi kom hem från bb och det har funkat bra men visst åker det ut ett antal gånger

Var på bvc igår och Leo väger nu 4180g 5 veckor gammal så vi ska fortsätta ge ersättning på kvällen då han går upp c.a 100-160g i veckan.

Leo har ju varit vaken c.a 2 timmar vid nattamningen i c.a en vecka. Men i två dagar nu har han sovit från 22-04 och sen ammats och sen sovit till 7 Förvånad Mamma blir så lycklig

Och idag är det ju kanon väder så då måste man ju ut på promenad och kanske ta en glass oxå

Swe: Jobbigt med bruten tå och kul att amningen funkar bra nu

Hellur: Jobbigt med bröstet hoppas det går bort men det är ju bra att höra med amningscentrum.

Bassekatt: Jobbigt med era nätter, jag som tyckte vi hade de jobbigt när Leo inte ville somna om. kram

Mamma till underbara Leo 070320
  • bianca2

god morgon tjejer!
    tack för trevligt fika igår! när vi skiljts åt promenerade jag till medis, mötte upp killen o käkade på en uteservering, promenerade sen till odenplan o tog bussen hem. kom hem vid 21.00. fick stanna ngr ggr för amning men det gick bra. a somnade vid 23 o sov till 05, ammade o vaknade för 20 min sen.
    J79 - jag har ju oxå foglossning så vi kan promenera långsamt ihop.
    kram på er!!

• Sofffy

God morgon!

Tackar också för den trevlig fikan igår.

Bianca: Åhh vad härligt det låter att käka middag på uteservering, kanske ska göra det med min kille ikväll.
    Vart åt ni där de hade öppnat uteserveringen?

Min bäbis börjar också sova längre nu på nätterna (hon sover dock ingenting på dagarna). Igår och i natt sov hon mellan 23:30-04:47 och 05:00-08:35, hon har vaknat på klockslaget samma tider inatt som igår natt, konstigt.
    Så nu börjar det gå mot ljusare tider

Nu om en stund ska jag gå promenad med min svägerska o hennes bäbis till gamla stan o äta lunch där.

Ha en härlig dag i solen!

• bianca2

soffy - vi satt på en av uteserveringarnapå medborgarplatsen o det gick hur bra som helst den här gången. massam folk, hur mysigt som helst. men jag saknade ölen!!!
    ha en härlig dag!!!
    kram

• Emma3

Sofffy: Leo sover heller ingenting på dagarna förutom om jag går en promenad med vagnen då sover han hur bra som helst

Mamma till underbara Leo 070320
  • Hellur

God morgon tjejer!

Här har vi haft den jobbigaste natten hittills, William har vaknat runt varannan timma och ätit någon minut och sedan somnat, någon gång har han dessutom bara skrikit. Verkar som han är inne i fem veckors fasen. Han är bara tre veckor, men vad jag har hört räknar man med från när de är beräknade? Och då är han fem veckor.

Ang. mitt ömma bröst, känns bättre idag. Igår kväll fick jag även ont i det andra, har det fortfarande, tror det har med mjölken att göra, han har ju ätit rätt mycket så kanske rinner det till mer än vad han nu äter? Får se hur det känns och fortsätter, men inga större knölar idag.

Låter som ni hade en trevlig och mysig fika igår. Det är härligt nu när man kan sitta ute i solen och bara njuta.
    Är gärna med på en ny träff snart! Kanske är några som vill gå på promenad till Vinterviken och fika där någon gång?

ABC08 - GRATTIS!

• Hellur

Bianca - Vad mysigt det låter med besök på uteservering! Nu börjar tiderna för det, härligt.
    Hoppas vår W blir lugnare på kvällarna snart så vi kan börja med sånt också.
    Ibland tror man han är äldre än vad han är

Idag tänkte jag ta en långpromenad. Hoppas bara på att W deckar efter lunch som han gjort de andra dagarna. Om inte annat gör han väl det när vi kommer ut i friska luften.
    Kan tänka mig en sväng bort till Vinterviken så om någon hade tänkte samma sak är det bara att säga till så kan vi mötas upp.

Ha en skön dag i detta underbart härliga väder!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4