• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Swenglish

Ok, det verkar som om alla utom Zul har sett att det blir Tanto. Jag hittar nog inte heller, Sole, kan man ta bussen?

• Hellur

Hej tjejer!

Tack för stödet ang. tröttheten. Känns så bra att ha er!
    Tror William är i en tillväxtperiod. Ska köpa den där boken ni pratat om, om de olika stadierna. Min kompis rekomenderade den och hon kände igen hans beteende med boken och som hennes son var.
    Har funderat på att ge tillägg på kvällarna, blir sur vid ena bröstet och inte lika vid det andra, så kanske inte har tillräckligt?

Vad mysigt det låter med fika i Tanto. Synd att jag inte kan komma. Jag kan ju gå dit Får bli nästa gång.

Nu skriks det igen som det är mat, konstant! hinner ingenting...

• SanniXx
    Hellur: Vad är det för bok?
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Hellur

Kommer inte ihåg vad den heter. Det pratades om den tidigare i veckan här på tråden, har slängt mailet med namnet, lämnade namnet till min sambo och har glömt (amingsförvirrad). Sorry.

Tror jag kan ha mjölkstockning. Han har inte velat ta ett av brösten lika ofta och mycket, men det andra funkar bra. Nu har jag börjat få ont och har en stor knöl som går ut mot armhålan. Måste ringa amningscentrum, är det någon som har numret dit? Heter de amningscentrum om man kollar upp dem på nätet?

Som det verkar som nu får han nog inte tillräckligt med mat, för vill äta heeela tiden och bara skriker emellan och tystnar när han får äta.
    Dax igen...

• J79

Nu blir jag irriterad har så himla mycket foglossning. Alltid ont, ont, ont och idag så klart jätteont. Promenerade på fm till och från bvc och det blev för mycket. Hoppades att en värktablett skulle hjälpa men icke. Kan nog inte ta mig till tanto idag. Vill ju så gärna träffa er och era bebisar. Fin fint promenadväder är det också... Hoppas att ni andra får en fantastisk em.

E bara växer och växer imorgon en månad gammal och var idag 55cm lång och vägde 4155g. Det var en en veckas gammal bebis i väntrummet kan inte fatta att E har varit så liten och att de växer så fort.

Angående värmeutslag/hormonprickar så sa min bvc tant att om det blir mycke utslag och väldigt tort likt eksem kan man köpa kortisonsalva receptfritt på apoteket.

• Hellur

Frill och Lillen - Taormina, vilken härlig by! Me like too
    Rekomenderar verkligen det som resmål. Men som sagt, backigt och mycket kullersten.

Ang. hormonprickar - Det har W också, en hel del. När han skriker och äter ser han ut som en lite tonåring i ansiktet

Nu har W äntligen somnat, vid halv två precis som igår. Ska snart iväg för att erkänna faderskapet. Ska bli skönt med en längre promenad.
    Ikväll blir jag ensam, min sambo ska till Uppsala och planera en nära väns svensexa. Får se hur det går med vår hungriga son och mitt bröst som krånglar. Ska förbereda med tillägg ifall att.

Vet att ni skrivit om nappflaskor och ilka nappar man bör ha till dem. Men har inte plockat upp den informationen, sorry, har varit i andra faser då.
    Vilket flaskmärke rekommenderar ni och vilken napp bör man välja till dem? Har hört att man ska ha med minsta hålet, finns de att köpa i ex. konsum?

Hoppas ni får en trevlig eftermiddag i Tanto!

Kram på er

• Sole

Hellur
    numret till amningscentrum är

Telefontid klockan 08.00 - 16.30.

Telefonnummer: 08-616 13 25.

• Sole

J79
    visst växer de sjukt snabbt!
    När V var nyfödd tyckte jag 3-månaders såg groteska ut!
    V börjar bli tung, vägde 5,2 kg idag när vi stod på vågen ihop

Hellur
    hoppas det går bra ikväll, inatt var jag ensam första gången då L var i Borlänge.
    Kan tyvärr inte ge dig bra tips om flaska när man ammar, överlåter det till experterna i tråden

• Zul

va bra att jag checkade läget innan avfärd!

sole är du kvar? jag tänkte komma till åhlens skanstull kl 14.40. sticker om 5 min!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4