• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Pippil8

Jaha, nu spamar jag lite här för jag gjorde i ordning en tallrik middag-sallad till mig själv (maken på sent möte) och hade under tiden lagt E i vaggan, den hemsydda där E aldrig vill ligga mer än 5-10 minuter. Men nu SOMNADE han till och med i vaggan och ligger kvar än, efter 20 minuter. Vad ska jag göra med denna fria tid?! Helt chockad eftersom detta är hans maraton-amnings-period dessutom!

• Vivs

Ja, på morgonen...tyvärr!! Får väl gå upp efter amningen kl sex..fy!

2-månaderskoll låter stort men fyller egentligen inte det förrän 10e maj...antar att de inte hade så mycket tider

• Sole

Pippil8
    vi har (nu iallafall) delat upp det så att han tar mkt av byten, etc på kvällarna när han kommit hem från jobbet, men på vardagsnätter tar jag ev blöjbyten (max ett) för det känns onödigt att vi är vakna båda två. På helgnätterna tar han matning + blöjbyten på natten

• Swenglish

Goddag!

Har hängt på Djurgården hela dagen, skönt! Men nu ska vi kolla fästingar ikväll, fanns massor! Mamman nojig...

pippi- när jag pumpade matade mannen honom, nu när jag ammar igen är det ju förstås jag som går upp. Vi byter sällan blöja på natten... På kvällen tar mannen mest hand om sonen, jag får pusta ut lite och han får mysa med sin son.

Sole- åh, får så små foton i sitt pass! Vad kul, då ska jag iväg och fixa det snart! Måste båda föräldrarna vara med? behövs bara personbevis?

Vivs- lycka till på BVC imorgon-och med att vara där 8!!!

• Emma3

Pippil: När maken kommer hem på em så tar han de flesta blöjbyten och umgås med sin sonen en del. Men på natten så är det jag som byter oftas blir det bara ett byte. Men på helgen kan maken ibland byta blöja på natten.

Sole: Åh så sött att ha ett passkort när V är så liten

Mamma till underbara Leo 070320
  • Lillenlillen

vivs:

vi har tvåmånaderskontroll den 9 maj kl 10.50. jag hade gärna tagit kl 8.00, tycker det är så segt när hela dagen hinner gå men de hade ingen annan tid i anknytning till hennes tvåmånadersdag... ska iaf bli intressant, även om mina kompisar säger att det inte var nåt särskilt mer än en "koll" som på bb.

guuud vad jag älskar det vädret som var idag

ovh jag vill också gärna ses och fika i vinterviken, även om vi bor långt därifrån!

• Sole

Swe
    om ni båda går till passexpeditionen så behöver ni bara giltiga legitimationer. Väl på plats fyller ni i ett medgivande som pass-personen bevittnar. Om ni inte kan gå båda två så behöver ni fylla i medgivande innan och få det bevittnat av två personer (blankett finns på www.polisen.se). Personbevis behövs inte, de har de uppgifterna innan.

• bianca2

hej!
    håller m: underbart väder!!!!!!!!!
    kram

• Swenglish

Usch, Freddy har haft sin gallskriksattack igen! Har hänt ett par gånger förut, alltid när han är glad och nöjd . Helt plötsligt börjar han gallskrika som om han höll på att dö! varar kanske 10-15 minuter innan han lugnar ner sig. Nyss badade han med pappa, som han älskar, och plötsligt började han gallskrika. Jag satt med honom i soffan insvept i handduken, så kräktes, kissade och bajsade han på mig. Jag bryr mig förstås inte, bara han mår bra! Vad kan det vara?

• Hellur

Håller med er, vilken underbar dag det varit idag! Var på långpromenad bort mot Vinterviken, men gick inte hela vägen, och sedan gick jag runt Trekanten och åt glass i solen.
    Trist att promenera själv bara.

Pippl8 - Vi gör som de flesta andra. Jag tar vardagsnätterna. Men Erik har W mycket på kvällarna och byter blöjor. Om det blir en kaosnatt så hjälper han till, som inatt var.

Swe - Känner igen de där gallskriken. W gör likadant, har gjort så några kvällar nu, kommer oftast i samband med amning, när han är nöjd. Men har förekommit mitt på dagen också. Vet ju inte vad det är. Men tror att W är övertrött, för han sover lite och gäspar jätte mycket. Men man vet aldrig egentligen...

Vivs - Håller med Pippil8, 8 på morgonen! Det skulle jag aldrig hinna eller klara. Hoppas det funkar bra.
    Ang. promenad till Vinterviken så kan vi höras och mötas upp där någon gång? Kanske fler i närheten, eller längre ifårn, som vill hänga på.

Vi kan väl ha en av de framtida träffarna i Vinterviken?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4