• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Björklöv

Sole & Vivs - K har varit precis tvärtom idag... hon som kräks jätteofta har bara kräkts en gång idag och ätit "hela" tiden, vilket jag tolkat som om hon tyckt det varit varmt och att hon blivit törstig

• J79

Ja vilket fantastiskt väder! Har varit i vasaparken mrd en kompis och hennes 16mån son. Där satt jag med en sovande bebis och hon fick springa runt som en galning med sonen. Det gäller att passa på och njuta av denna tid för snart är det vi som inte får sitta mer än en min...

E har igår och idag mest bara sovit och när hon varit vaken har hon ammat mycket och länge.

Bassekatt- vad skönt att Emil sov så bra i natt.

Swe- jag tror att när de bara skriker så där så har de ont i magen. Han både bajsade och kräktes så det var nog lite fullt i magen och kanske även gaser som tryckte på och gjorde ont.

Frill- jag har ett träningsprogram som jag ska göra för att stabilisera höfterna men tycker inte att det hjälper. Hoppas att det med tiden ska bli bättre. Har hört att tre mån efter förlossningen brukar det oftast bli bättre.

Hoppas att det stämmer för dig och mig Bianca. Jag tar gärna en snigel promenad med dig!

• Hellur

God morgon!

Hoppas alla haft en bra och lugn natt!
    Själv har det varit ok, W var lugnare igår kväll och sov mer inatt. Vaknar dock lite oftare, men äter kortare stunder. Varje morgon vaknar han och ligger och åmar sig och trycker och klämmer, lite problem med magen. I dag vaknade han sex, så lade honom bredvid mig så jag hade koll på honom, kunde blunda emellanåt.

Jaha, vad ska man göra nu då W somnade på sitt babygym så då blir jag helt ställd, vad ska jag hitta på då. Men känner jag honom rätt så är han vaken om ett litet tag igen, och då lär det vara mat...
    Kanske ska passa på att bädda och plocka bort lite. Känns inte som man gör annat när de sover. I går struntade jag i allt sånt, jätte skönt!

• Pippil8

Godmorgon själv Hellur och godmorgon ni andra också! Här sitter jag påklädd och redo att gå till BVC för mätning och vägning och 1-månadskoll. Har sovit jättebra i natt och ser fram emot att maken ska vara ledig i 4 dagar i sträck

Får lite dåligt samvete när jag ser att ni andra inte kör upp era män för byten på natten...

Hellur - man blir så förvånad när man får en oväntad paus för att den lille sover så man vet inte vad man ska hitta på! Själj loggade jag in för att se om jag kan deklarera på internet (vilket jag inte kunde eftersom jag sålt bostadsrätt) och tog en sväng hit också

Härlig fredag på er allihop!!

• Sole

Hej på er!

Ser ut att bli en underbar dag idag också, vi ska ta oss ut i solen tänkte vi under dagen.
    Är det någon som är sugen på promenad/lunch/slappa i solen idag?

Vi har lyxen att ha en kvinna som kommer och städar hos oss och idag skalldet även putsas fönster så jag vill inte gärna vara hemma när hon kommer.

• Sole

pippi
    ha inte dåligt samvete, ni som ammar får ju sällan avlastning på natten, funkar det för er så kör på!

Själv ser jag fram emot helgerna nu när L tar nattpassen!
    Imorgon ska jag på möhippa och det betyder även sovmorgon på söndag för mig, sååå skönt!!

• bianca2

god morgon!
    sole - hade varit nice men ska till skolan på elevernasmösspåtgning. o august som e så hormonfinnig, typiskt (fåfäng som jag e...).
    pippil8 - killen tar ofta nattblöjan
    J79 - prommis nästa v kanske? var bor du?
    sole -vill oxå ha städhjälp. vad kostar det?

kramar från mig o grisen!!

• Sole

bianca
    vi betalar 400 kr per gång och hon kommer varannan vecka. Då stryker hon skjortor också.

• bianca2

billigt!!! tror du att du kan kolla om hon vill ha en till lgh att städa? ska kolla m killen ikväll o se vad han tycker...
    jag tycker det e värt varenda öre. HATAR  att städa!!!!!!

• Sole

bianca
    jag skickar hennes dotters nummer till dig i inboxen, hon är bättre på svenska.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4