• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillie74

Swe, vi har köpt en Näs- Frida, man stoppar in en grej i näsan på barnet, inte långt in utan bara vid näsborröppningen och sen suger man ut snoret i en slang. Det finns ett filter så man inte behöver få in det i munnen. En kompis sög ut det med munnen men det tycker jag inte verkar "trevligt".
    Någon som använder minifom eller napp?
    Var hos BVC i morse och hon tyckte jag kunde prova minifom, Filippa är ganska gasig och därför, tror vi, ganska gnällig på em och kvällarna.

• Vivs

GRATTIS Soffy!!! Härligt med fler bebisar!!!

Swenglish- vet inte heller hur lång tid det tar att återhämta sig med blodet... men tror det är rätt individuellt. Följ Zuls råd så går det nog rätt fort

Kram på er, nu ska vi ut en sväng!

• Hellur

Zul - Lycka till på igångsättnignen i morgon! Hoppas allt går bra och du får din lill* snart.

Soffy - Vad söt hon är!
    Tycker allas bebisar är jätte söta. Vill också ha bebis nu

• Swenglish

Soffy- vilken sötnos hon är!

Zul.- usch jag vet hur de där undersökningarna känns! BM på förlossningen var mycket bättre på att känna mjukt tycker jag när de undersökte. Lycka till imorgon, det kommer att gå jättebra! Visst blir det Sös? Jag väntade inte till 12 som de hade sagt utan ringde under morgonen, och det var nog bra, annars hade jag kanske fått en ännu senare tid (fick tid kl 14) och då hinnar mna ju bli så trött, plus att det var så nervöst att vänta under morgonen. De brydde sig inte att jag ringde tidigare än vad de sagt, blir nog lättare för dem att planera.

tack för blodtips, jag tror jag struntar i järnet så länge, hade 114 i HB när jag åkte hem från BB och det verkar ju ok? Är bara så himla blek fortfarande men det ger sig väl det med kan jag tänka.

Mannen har gått ut på promenad nu och jag ska lägga mig att sova!

• Sole

Zul
    usch va jobbigt, lider med dig! Hoppas det går bra med igångsättningen!

Sofffy
    precis så där var jag också, var uppe och gick innan de 2 timmarna som man ska ligga ner efter förlossningen, men var lite beredd på att efter ett par tre dagar så försvinner endorfinet och an känner hur trött man egentligen är så ta det lungt även om det känns att du har jättemkt energi.
    Ebba var verkligen en sötnos, kul med en till bebis med mkt hår

• SanniXx

Här har jag inte varit på länge då jag har varit bortrest. Många bebbar som har kommit. STORT GRATTIS TILL ALLA ER SOM FÅTT ERA SÖTNOSAR!! Va skoj..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Pippil8

Nu blir det långt för jag har inte varit inne sen igår kväll... Hoppas ni står ut

Sole- klart du är en bra mamma! Det är så himla lätt att se det innan man själv är där liksom... När man läser om er som man har upptäckt är alldeles normala och vettiga människor och att ni är deppiga och nere då fattar man att det nog inte är alldeles enkelt att vara nybliven mamma... Det slår mig också att det nog inte är så lätt att tänka "tidsperspektiv" som man tror att det ska vara...

Torris - har även du en bajsbebis?! oj oj, jag tror jag måste bunkra upp med fler handdukar... Går de inte till kräks så verkar de gå till bajs...

Instämmer även jag i hyllningskören av tråden. Och det känns så skönt att vi gör detta för första gången allihop, man känner sig inte lika dum när man ställer "dumma" frågor liksom. Bra initiativ Swenglish, för det var väl du som startade ursprungliga tråden?

Sofffy - vad kul att ni är hemma och grattis till drömförlossningen och ännu större grattis till er dotter förstås!!

BasseKatt - hur gick det igår?

Zul - vad läskigt det låter! Jättestort lycka till i morgon!!! Antar att det blir samma sak för mig på måndag då eftersom jag också gjort IVF. Smart att hyra dvd-filmer osv. Håller tummarna för att det blir lindrigt ändå!

Ginger - nåt nytt?

Swe - din mans bilder är så snygga! Ni får göra en rolig bok ihop om väntan på bebben - du skriver, han ritar!

Här fördrivs övertiden med ett ständigt fikande och lunchande och jag har snart ätit upp alla kakor jag bakade för att ha när bebben har kommit. Och har ingen lust att baka nya. Va fasen - folk får ta med sig fika.

Försöker tänka positivt, max 7-8 dagar kvar till bebis nu. 7-8 dagar är inte lång tid... (eller en evighet ibland när en dag känns som en vecka )

• Emma3

Hejsan!

Idag kom vi hem med en liten Leo. Han kom till världen i tisdags den 20/3 på själva bf. Vägde 3715 gram och 51.5 cm lång. Förlossningen var jobbigt för att den blev så långdragen, c.a 17 timmar och de fick hjälpa sista biten med sugklocka. Men nu mår vi båda bra.

Har inte hunnit läsa i tråden vilka som fått och så, så återkommer när jag läst allt.

Finns två bilder på lilla Leo i bildgalleriet för dom som vill se

Lilla Leo är här.
  • Pippil8

Grattis Emma! Vad söt han är! Och punktlig också.

• Pippil8

Björklöv förresten.. Nu när jag inte hade varit inne på hela dagen var jag helt SÄKER på att jag skulle hitta ett inlägg där det stod att du hade fått åka in. Det kändes som om det var din tur nu. Hoppas det blir det snart!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4