• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Pippil8

Ja just ja, så var det ju Bianca. Det skrev du ju senast igår eller nåt...

Fast jag hoppas vi slipper ses där på måndag, vore bättre om våra bebbar kommer i helgen. Min mamma har gissat på kl 2 och 3 natten mellan lördag och söndag, det är ju framflyttning av klockan då så hon tyckte det verkade kul.

• bianca2

åh! hoppas din mamma har rätt o att det gäller mig oxå. är ju på bf+8 idag... imorgon kväll ska jag på konsert. absolut inget livsviktigt men en faviórit artist så bebben kan ju gärna vänta till efter. men vill lillen komma i natt e han mer än välkommer förståss!

• Lillenlillen

Soffy

Det var en generös kille :D Själv fick jag välja namn på dottern som lite "plåster på såren" för att jag hade mått så dåligt precis innan lillan kom. Fast jag valde förstås namn jag visste att han gillade också. Men iaf

Min sambo fyllde ju år dagen efter Inez kom och jag harfortfarande inte köpt en present till honom. Får skämmas. Han fick massa finnar i samband med förlossningen (fattar inte varför men kanske beror det på några slags hormoner i samband med att han mådde dåligt för att jag mådde dåligt??) Hur som helst, funderar på att ge honom ett djuprengörande ansiktsbehandling

• Pippil8

Oj, missade att du fått så fin present Sofffy! Det var ingen dålig kille som både är omtänksam och dessutom ger present Låter jättefint!

• Sole

Sofffy
    vilken fin present! Min man gav mig ett par briljantörhängen som ska matcha min vigsel + förlovningsring (som jag ännu inte får på mig) på BB. Hna började prata om presenten under en lugn fas i förlosssningen men då var jag inte så intresserad

Vi var ute och gick första gången i onsdags (han kom i söndags) och det kändes lite väl tufft för mig, för bebisen tror jag det inte är nån fara, man får inte heller klä för varmt, vi kollade säkert tusen g¨nånger ifall han hade det för varmt.

Övrigt kämpar vi på med bebis som inte alls vill ta bröst men äter girigt ur flaska, och där sitter jag och det rinner och han skriker så där hjärtskärande för han är hungrig och det känns bara jobbigt.
    Tur att vi ska på återbesök med alla våra tusen frågor imorgon bitti.

Ang. sova i egen säng
    Inatt sov han i egen säng, blev mkt bättre sömn för oss men känns så hjärtskärande att han ligger ensam där utan kroppsvärme?

Bianca
    Konserten kanske sätter fart på din zombiebebis!

Tur att vi ska på återbesök med alla våra tusen frågor imorgon bitti.

Ang. sova

• Sofffy

JJaa jag blev verkligen överraskad och riktigt rörd när jag fick presenten. Har lagt in en bild på dem i galleriet

Shit vilka rattar man har fått nu alltså. Nog trodde ja att de skulle bli stora, men såhär stoora ojojoj.. Tur att man köpte lite för stora amningsbehåar.

Lycka till nu Pippil, Bianca o Zul, hoppas att era bebbar snart tittar ut. Nu har nästan alla fått. Åhh ser frammemot första bäbisfikan Vill se allas gullungar live.

Frill: Tack för svaret ang att gå ut med vagnen. Verkar som att jag ändå inte kommer kunna gå ut på några dagar, chi fick jag som inte sprack istället tror jag att jag fått världens största homorojd så ja kan ändå inte sitta

• Sole

usch jag blir lite avis på er andra, ni verkar ha så himla lätt med amningen

• bianca2

och, jag blir avis på er m bebbar!
    jaja - inte långt kvar. sambon ligger o snusar o jag tittar på video. ska lägga svart/vitt rutigt golv i hallen idag o sen på konsert ikväll. det kanske skrämmer ut min mammagris?
    kram kram

• cirpen

Sole: Min tjej kunde inte ta bröstet i början,fattade inte riktigt hur man skulle göra, så vi gav åxå flaska. Har du provat med en amningsnapp?(Medelas är bättre än den som finns på apo,för den är skuren så barnet skall ha lite hudkontakt) Min tjej "högg" direkt när jag satte på amningsnappen... Tyvärr är hon lite bortskämd med den nu, men jag försöker att vänja henne v med den nu.

Själv sitter jag å pumpar mjölk såhär på morgonkvisten! Muuu!
    Min sambo ger ju flaska ibland så jag skall få vila och för att han skall få lite samvaro....(Tror ni verkligen att jag kan vila då, näe..!!!) Men jag hoppas det kommer snart när man lär sig att fånga de där små stunderna man kan få sova nån timme eller så...

• Björklöv

Här händer det verkligen ingenting, så idag skiter jag i att jag får en massa sammandragningar så fort jag "rör" på mig!!! Idag ska jag bete mig som om allt vore som "vanligt". Nu har jag vilat färdigt

Ha en skön lördag alla!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4