• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Vivs

Frill - visst ser det otäckt ut med de där kräkningarna! Men, det är bara början på vår framtida oro Jennifer har inte kaskadbajsat än i alla fall. Man hör högt och tydligt när något är på gång i rumpan. Hon tar i för kung och fosterland...i natt vaknade jag av att hon låg och klämde! Tur man inte är så pryd när man är liten

Pippil8 - mina värkar kändes i ryggen, som nålar... de gjorde lite ont men jag tyckte inte de gjorde riktigt ont förrän precis innan krystvärkarna började. Det är nog väldigt olika hur det känns och vart värkarna sitter mest...
    Har också funderat på Ginger...hoppas hon föder och det går bra!

Hur gör ni med bebisar när de ska rapa? Min tjej är otroligt svårrapad och somnar oftast efter maten! Kanske ska testa lite babymagmassage och se om något händer..någon som provat? Tror att hon ibland har lite magknip...

• Swenglish

Pippil8- nej tyvärr är amningen ingen dans på rosor... men det blir bättre har jag hört! Värkarna gjorde inte jätteont i början, jag kunde lätt profylaxandas igenom dem. Sen när de satta värkstimulerande dropp blev det fart på dem, inte så skönt... På slutet gjorde de fruktansvärt ont, men jag klarade mig på bara lustgas. MEN: det var bara en kort stund som de gjorde sådär riktigt onte, sen kom han och det är sant som alla säger;man glömmer smärtan direkt när han kom ut!

Jag har fåt ondare i underlivet nu, tror att det beror på att jag inte tagit smärtstillande lika regelbundet som på sjukhuset. Gick en liten promenad till ett köpcentrum idag för att köpa amningsBH och kunde knappt gå hem sen, hade så ont... usch, vill vara smärtfri och bara kunna njuta nu!

förlåt att jag bara klagar... Är så tacksam för mitt underbara, friska barn, men önskar mig samtidigt INGA SMÄRTOR mer!

Hoppas alla får en skön natt och vaknar utvilade imorgon! Glöm inte att ändra klockan framåt en timme! Imorgon kommer våren på riktigt!

• Swenglish

Vivs- Freddy har heller aldrig rapat, men han brukar få magknip och sen när han bajsar är det helt bubbligt. Han gillar inte att ligga mot axeln, så idag satte jag honom upp direkt efter amningen (fast han var i amningskoma) och gungade honom lite upp och ner på ena knät och då kom det en rap! Hoppas det hjälpte, tycker så synd om honom närhan gråter och har ont!

• Frill

Vivs och Swe, jag brukar hålla honom så han har armarna över min axel och huvudet ungefär i jämnhöjd med axeln, och sen klappa honom i rumpan/stryka över ryggen. På BVC sa hon också att man kan lägga dom mot bröstet med armarna uppåt och klappa i rumpan. Det funkar ganska ofta. Över huvud taget så gillar han att vara i upprätt ställning när han har ont i magen, luften släpper nog lättare då.

Nu har vi haft honom sovande lite upprätt i soffan i några timmar för att han är snörvlig Blir riktigt nervös när jag hör honom andas.

• Frill

Pippil8, jag hade först sammandragningar som mensvärk som blev starkare och starkare, men som var helt problemfri. Men redan från början efter CTG:n, när de riktiga värkarna satte igång, så gjorde det rejält ont i magen. Sen tror jag smärtan var ungefär densamma hela vägen fram tills krystvärkarna börjar.

• Björklöv

Det är ganska fascinerande att man kan vara besviken över att man INTE har ont

• bianca2

TJOHOOO!!! vattnet gick inatt. vi ska snart åka in till sös för kontroll. inga direkta värkar så jag får antagligen åka hem o vila efter men det e i alla fal på G! Sjukt mycket vatten. fattade ngenting i natt. vaknade vid fem o sa till min kille att jag nog hade kissat på mig. tur att han e lite smartare... Kramar. höra v mig när jag kommer hem igen...

• Björklöv

Spännande Bianca!!! Lycka till idag

• Hellur

Bianca - Roligt! Lycka till

Björklöv - Ja visst är det fascinerande hur besviken man är när man aldrig får ont. Man sitter och hoppas hela tiden.

Pippil8 - Nej inga direkt känningar här Har mycket sammandragningar när jag går och ibalnd när jag står, även före och efter toalettbesök. Men det har jag haft ett tag...
    Har börjat ge upp hoppet på att den ska komma snart, har siktat in mig på överburenhetskontroll på Huddinge på onsdag.

Känns så otroligt frustrerande när alla ploppar ut bebis efter bebis eller får känning efter känning medans man sitter här och känner nada. Jag har/hade ändå inte BF sist. Suck. Ja ja, nu har jag klagat av mig lite.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4