• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Pippil8

Bianca - wow vad spännande! Äntligen börjar det hända grejer!

Sov hela natten i natt utan att vakna en endaste gång. Gissa om jag var besviken när jag vaknade?! Men nu är jag i alla fall utvilad om det skulle sätta igång idag (försöker tänka positivt)

Jag har ju försökt få barn i ganska många år och nu är känslan lite likadan som när man försökte bli gravid - man testar huskurer, man känner efter HELA tiden, man kan inte låta bli att läsa om hur det känns för andra som har "lyckats" och man blir lite avis på andra som har "lyckats". Jag får påminna mig själv om att DET BLIR BEBIS även för mig

Hellur och Björklöv - å vad kul det vore om vi kunde ses på BB sthlm i början av veckan!! Det är ganska kul att vi är tre kvar som ska dit och det vore ju inte orimligt att åtminstone två av oss sågs där?! Fast jag ska ju på överburenhetskollen i morgon på SöS och risk finns ju att det blir igångsättning på tisdag (jämför med Zul som ju också gjort IVF). Så jag hoppas innerligt att något händer innan dess.

Skön söndag på er!

• Pippil8

Förresten, tack för alla svar om värkar! Jag återkommer säkert med fler frågor om de dyker upp igen, de där känningarna. *hoppas, hoppas*

En sak till förresten, ni andra får fina smycken av era män, själv har jag fått en DVD med hårddisk i förväg Den blivande pappan tyckte jag skulle ha den när jag ammar, hihi.

• Swenglish

LYCKA TILL BIANCA!!! Ja, sjukt mycket vatten är det, jag trodde knappt det var sant!

idag känns det bättre, natten var rätt lätt och vi har legat och myst i sängen hela morgonen. Nu har älsklingen somnat, mamma har duschat av sig mjölken och strax ska vi ut på en liten promenad i solen!

Är det någon annan som har ont i brösten när ni har kläder på? Mest bröstvårtorna tror jag det är som gör ont. Tänk om det är svamp?

pippil8- en hårddisk-dvd är verkligen ingen dum present! Som du har märkt kan ju amningen krångla och då är det skönt att ha nåt att distrahera sig med!

Björklöv, PippiL8 och Hellur-håller tummarna för er nu!!!

• J79

Härligt Bianca hoppas att du har värkar nu och är kvar på förlossningen!

Här har det hänt grejer slemmisen har släppt med besked här på morgonen. Hade några ordentliga värkar några timmar innan. Har varit och ätit brunch på Arizona med några vänner och det blev många besök på toa pga risig kista. Har nu sammandragningar och lätt mensvärk. Jag hoppas att det ska komma igång på riktigt. Bf imorgon, kanske den kommer ut närmaste dagarna?

Hoppas att det inte har blivit så utdraget för Zul.

• Pippil8

Men heja J79! Hoppas du slipper gå över! Det låter lovande i alla fall! Slemproppen, den har jag inte sett nånting av...

Fast idag kan jag inte klaga, känns helt ok att inte ha varit inne på förlossningen idag i alla fall - vilket underbart väder

Bianca - blev du kvar på förlossningen eller är du tillbaka? Hoppas på det första!

• Vivs

Bianca - vad roligt!! Hoppas du blir kvar på sjukhuset och föder nu!

J79 - det låter verkligen som det är på gång för dig, hoppas!!

Swe - jag är också öm i bröstvårtorna! Hemma går jag omkring mest utan kläder...annars fungerar det bra med bh om jag har amningskupor i. Kläder utan det är helt uteslutet, det gör ju ont!

• bianca2

hej alla söta o snälla! jag är faktiskt hemma en sväng i alla fall. har avrit på sös o vattnet hade mycket riktigt gått. allt såg jättebra ut men jag måste invänta värkarna. har de inte kommit imorgon kväll så sätter de igång mig. Det känns faktiskt jättebra. har ju bara sovit 2,5 timme igår så jag o killen ska passa på att sova lite nu.

pippil8 - vem vet, vi kanske ses på sös i alla fall!

tack för alla lyckönskningar o lycka till sjäkv alla medallt (är lite insnöad på mig själv just nu - sorry)

KRAMAR

• Hellur

Bianca - Lycka till!!! Hoppas du får sova några timmar innan det sätter igång. Snart har du bebis

J79 - Låter spännande! Nu är det väl snart på G för dig med. Tänk om det är en riktigt punktlig bebis som kommer på dagen
    Själv har jag inte heller sett till någon slemmis. Men kollar varje gång man är på toa man vill ju så gärna.

I dag har jag varit ute på en längre promenad, gick riktigt bra faktigst, hade inte så jobbig foglossning men däremot en hel del håll. Sedan har jag städat badrummet och sovrummet samt bäddat rent och tvättat en del. Har haft en massa energi. Nu är jag dock helt slut, känns som jag kanske har ansträngt mig lite för mycket... har JÄTTE ont när jag reser mig upp och ska gå.

Jo, har ju även njutit av det underbara vädret på balkongen, har gräddat våfflor och fikat i solen Härligt!

• Björklöv

Vad härligt det låter med en massa energi, Hellur.

Själv så är jag nyss hemkommen från en myyyycket jobbig tur till ICA. Det gjorde ONT nästan hela tiden, vid några få tillfällen så släppte värken - Å så skönt

• Lillenlillen
    Bianca2:

WOW, grattis Bianca, nu får vi hoppas att du slipper igångsättning då (du som var inställd på det!!)

J79:

Hoppas det går undan nu då!

Nu får alla se till att ploppa bebbar illa kvickt så de små inte missar de här fina vårdagarna!! Här har lillan fått sin första barnvagnspromenad på Kungsholmen (alltså inte första promenad, utan den första just där) och fått träffa ytterligare några fler av mammas o pappas vänner (det är horder med folk som vill se en skymt av henne )

Amningen funkar nu helt felfritt, känns fantastiskt och vi ammad epå en parkbänk i solen i Observatorielunden idag, till mammans glädje!

Ha det underbart i solen allihop! Stor kram
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4