• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sofffy

åhh zul, va skönt att veta att du garanterat får bebisen i nästa vecka. hoppas att förlossningen går galant!

• Medusa2001

Lycka till Zul - och även ni andra som kanske, kanske är på gång redan ikväll!

Vi tog en kort prommis när Lily var en vecka gammal, hade nog tänkt gå ut lite tidigare än så, men vädret förra veckan var ju så där lagom. Rätt skönt att bara få landa hemma och vänja sig vid att ha en liten, liten människa boendes hos oss. Blev ingen sväng på söder idag, som tänkt, men hoppas på sol och värme imorgon. Det lockar inte att amma uteomhus ännu och jag vill helst att hon är mätt och sover när vi ska ut och prommenixa.

Sofffy, Sole, lyxigt med vackra briljantsmycken! Än har jag inte fått något av min man, men jag påminner honom gärna om det *ler*

Lily hade en kort stund med högljutt missnöje igår kväll, men somnade på mitt bröst liggandes som ett marsvin och sedan var det en glad och nöjd liten tjej resten av kvällen/natten. Hon äter ungefär var 3:e-4:e timme dygnet runt.
    Funderar på att sakteligen vänja henne vid att sova i egen säng, men kanske först om ett par dagar eller så. Det är ju väldigt behändigt att ha henne hos oss i sängen när man nattammar....och väldigt mysigt också förstås. Hon är så underbar att jag kan få tårar i ögonen när våra ögon möts, ja herregud, vad blödig och mammig jag blivit *skrattar*

Maken lagar mat för fullt just nu,, samt muffins, då våra sista gick åt när vi fick besök tidigare i dag. Ingen, förutom mina föräldrar, har tagit med fika och bullar när de kommit på besök, så det är väl tur att vi bunkrat upp innan Lily kom. Vi (Lily) har fått många fina presenter och plagg däremot, så vi klagar inte, hihi.

Ha en fin kväll!

• Frill

Sole, bra att ni fått hjälp. Vår amning funkar ju bara med amningsnapp. Annars blir han vansinnig för att han inte förstår hur han ska göra. Ska försöka vara duktig och börja träna honom utan napp när vi är ensamma hemma nästa vecka. Har inte orkat ta tag i det än.

Soffy, visst är man öm och blir trött. Har jag stått upp för mycket eller gått för långt känner jag mig fortfarande tung i underlivet. Har förresten också en hemorrojd, men en liten knappt märkbar.

Bara för att jag skrev om vår nattning igår så hade vi såklart värsta gnällkvällen hittills. Han hade ont i magen/kräktes/ville äta hela tiden och vi fattade inte riktigt vad han var ute efter. Men det var ändå väldigt lindrigt.

• Frill

Usch, för en stund sen kräktes Adam sin första kaskadkräkning. Vivs, jag förstår verkligen att du blev rädd. För trots att jag läst om era kräkbäbisar här, och tom började skratta när han kräktes, så började jag samtidigt gråta för att jag blev så chockad och det såg så läskigt ut. Han har även sprutbajsat sin första gång på skötbordet idag. En stor dag med andra ord...

• Pippil8

Oj, det verkar verkligen inte enkelt med amning. Här går man och väntar och längtar och så blir det kanske inte sådär mysigt som man hoppas?! Fast det kanske ger sig efter ett par veckor? Jag hoppas det snart blir bättre för er som det krånglar/gör ONT för!

Hellur, ja, snälla, snälla, låt oss få ses i fikarummet på BB Sthlm på måndag! Jag vill, vill, vill!

Nåt nytt från nån av er andra som väntar? Björklöv -har du sammandragningar från och till hela dagarna? Bianca och Hellur - inga känningar alls? J79 - har du "mensvärk" också eller är det "bara" sammandragningar?

Undrar lite över Ginger också, var längesen du skrev nåt (eller har jag läst slarvigt?)? Hoppas att åtminstone du är mamma nu!

Håller tummarna för att åtminstone nån av oss får värkar (riktiga) i natt och att bebisarna suger snällare på mammornas tuttar

• Pippil8

Förresten hörrni, ni som har fått bebisarna... Hur var värkarna i början? Inte började de göra jätteont direkt? Jag minns det inte så när jag läste här om era vedermödor? Och hur var det för dig Swenglish som blev igångsatt? Hur kändes värkarna i början?

Kan inte läsa nog om detta just nu... Vill så gärna att det ska komma igång nu... Fattar inte hur du stod ut med väntan Swe...

• Björklöv
    Pippil8 - Ja, jag har sammandragningar till och från hela dagen, framförallt när jag står och går. FAst de kan även komma när jag bara sitter och tar det lungt. Tycker dock det är svårt att känna om jag har sammandragningar när jag ligger ned...

Nu på eftermiddagen/kvällen har jag haft lite värkar men de försvann när jag satt med vetekudden på mig...
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4