• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

Håller m Pippil8! - Det är SJÄLVKLART ni sk abrata bebisar
    det är bara så att man så himla gärna vill vara m i gemenskapen. Idag bf+9..
    jag har ju inte ens haft en endaste sammnadragning/förvärk så jag hoppas detser ok ut för igångsättning på måndag. annars är jag ju 42+0 på fredag så i värsta fall väntar jag väl några dagar till.
    hoppas ni alla får en härlig lördag. här sk afixas i lägenheten o sen på Damien Rice-konsert på cirkus ikväll.
    sk ai alla fall bli superkul. något annat att fokusera på.
    kram kram

• Hellur

Pippil8 - Klaga på bara. Förstår precis hur du känner. Har dock inte haft några värkar ännu. Men är helt med i frustrationen.
    Men tycker faktigst det låter som det är nåt på G, vi bestämmer det
    Jag bokar in BB Sthlm varje dag, men nej då, min bebbe verkar trivas bra i min mage. Dock har hyreskontraktet gått ut redan
    Fast vad sägs om träff i fikarummet BB Sthlm på måndag, med våra bebbar i famnen förstås Och det gäller dig med Björklöv!

Har haft lite smärtor, som svidningar i magen, och så det vanliga krånglet med magen. Mer tryck neråt och sammandragningar. Hoppas hela tiden på att det är ett tecken.

• Hellur

Håller med Pippil8 och Bianca att ni ska prata bebisar! Självklart vill man vara med mer i gemenskapen, men vi är snart också där och då har vi fördel av att ni redan gått igenom allt och kan ge oss en massa bra råd

• Sole

hej!
    nu är vi tillbaka efter återbesök för amningen på BB-mottagningen och vi har hyrt en elpump, så nu är man officiellt en mjölkkossa, det ser riktigt lustigt ut när man använder den

Vår strategi är nu följande:
    handmjölka lite innan amning så det rinner till lite och erbjud bröstet, vill han inte ha ger vi ersättning (och utpumpad mjölk beroende på hur mkt det är) och sen får jag pumpa.

en kompis till mig hade elpump i 3 månader innan hon gav upp amningen och blev totalt isolerad, man kan ju ite gå runt på stan med elpump direkt och det ska man väl akta sig för. då är det nog bättre att sluta.

SWe
    Viktor andas också ryckigt och ibland är han helt tyst, det är normalt säger dom!
    Nu sover han också i egen säng vilket gör att vår sömn blir mkt bättre! Fast det skär lite i mitt mammahjärta att han ska ligga där alledels ensam i en stor säng.

ni som väntar på bebisar
    klaga på det har ni all rätt till! Snart snart är ni där med era bebisar!

efter SÖS idag tänkte vi vara lite modiga och ta en fika på café men när vi räknade efter så kom iv på att han snart nog vill äta lite och då blev det rätt läskigt att sitta på fik och inte ha koll på matningen så vi gick hem.

• Hellur

Sole - Skönt att allt gick bra på återbesöket.
    Förstår att ni gick hem från fiket när ni kom på att han snart vill ha mat. Skulle vara jätte nervös, speciellt om det inte funkar ordentligt.

Ska äta lite, sen ut på långpromenad, eller ja ni vet vad jag menar, man är ju skalman
    Hoppas det ska få den att reagera någonting...

• Vivs

Gud vilka sööööta bebisar alla har fått!! Hoppas få se fler snart!!

Swe - har också hört efter ang andningen och ja, det är så med spädbarn..de andas lite märkligt! Ibland snabbt, ibland inte alls och ibland lite ansträngt och pipigt... Inget konstigt, alltså

Soffy - vi gick en liten promenad redan när Jennifer var två dagar. Vi hörde efter med BVC-syrran först och det är inga problem alls, bara man som sagt inte klär bebisen för varmt! Man får känna efter mellan skuldrorna och i nacken ibland så hon inte är svettig...
    Himla söta katt-tossor Ebba har, min Jennifer har likadana

Amningen, ja, det är ju inte lätt... jag har ju för mycket mjölk och måste pumpa ur innan lillan ska äta. Rätt jobbigt på natten när hon måste ligga och skrika tills mamma har pumpat klart!

Igår opererades vår stackars lilla kisse...han har fruktansvärt ont och det skär i hjärtat att se honom så här. I vilket fall så låg han stilla och allt var lugnt tills min sambo gick ut i 20 minuter. Då började han försöka gå och skrek så hemskt. Jennifer började skrika samtidigt och ville ha mat...så jag hann inte pumpa ur utan lade henne vid bröstet och började jaga katten. Som tack för det fick jag typ en liter kaskadkräkning över mig... Jag satte mig på golvet och började stortjuta tills min sambo kom hem! Fy, vad värdelös man kan känna sig ibland!

Emma - fortsätt bara amma och amma så kommer nog mjölken igång ordentligt snart! Som sagt så måste barnet suga för att stimulera det hela! Jag har testat napp men den kommer ut lika fort som in! Ingen nappbebis tror jag!

• J79

Instämmer med de andra fortfarande gravida att självklart ska ni prata bebis, amning och allt annat som det innebär med att få barn! Tänk vad mycket vi lär av er, olika förlossnings berättelser, råd och tips till förlossningen och första tiden efter. När jag kommit hem med bebis och amning krånglar vet jag nu att det är helt normalt att känna sig som en dålig förälder men att det blir bättre. Fantastiska tips och råd får vi ju ta del av. En fördel med att vara sist med att få bebis.

Pippil8 jag har också haft förverkar i natt, har haft det av och till senaste veckan. Börjar bli trött på det vill att det ska komma igång på riktigt. Annars är min mage nästan hela tiden hård och sammandragen. Livmodern är väldigt lättretad behöver nästan bara stryka handen på magen så blir den alldeles hård.

Måste bara säga att ni alla har fått fantastiskt underbart fina bebisar och när jag läser tycker jag att det verkar som att ni är väldigt fina mammor. Allt ni skriver om handlar ju om hur ni kan göra det bästa för era barn.

• Sofffy

Hallå tjejer!

Hoppas allt är bra med er idag. Vi var på första promenaden idag ner till Kungsholmstorg, handlade lite på apoteket, hyrde film o köpte hem mat. Vi bor ju precis runt hörnet, så pappa bar på lillan i hennes overall dit. Ojj vilken uppmärksamhet man får av alla, minst 5 pers på torget som kommenterat vår söta bäbis

Gick i två trappor med en påse med massa grejer från apoteket o fy faan va ont man har av skadorna i underlivet alltså. Vi skulle egentligen till babyproffsen o köpa badbalja idag också, men kände att jag pallade verkligen inte med min värk. Det får bli en liten kortispromenix om dagen max.

Nu börjar man känna hur trött man egentligen är. Vår lilla tös är en riktig vildkatt om natten också nu när hon vant sig vid att kunna få lite mat så fort hon gnäller lite. Har ammat var tredje timme ända sedan i torsdags, och vi har varit tvungna att väcka henne på dagarna för att hon ska få mat, ligger bara o sover annars. Men inatt ville hon ammas varannan timme *suck. Tur verkligen att pappan är hemma o kan hjälpa till så att man kan ta igen sig.

Vivs: ja visst är kattossorna supersöta Ja köpte dom faktiskt i present till min sambos bror som fick barn den 10 jan, o nu fick vi tillbax dom. Smart drag av mig!

Va jobbigt för er som har såå ont av amningen. Jag känner att det verkligen är på gränsen attjag pallar. Nästan som att man drar sig lite för det och är lite rädd varje gång det är dags, det gör ju så in i helvetes ont. Har inte fått några sår än o lillan verkar ha rätt grepp så det är ju skönt i af. Har köpt sådana där silikongrejer om det skulle bli kris, men ska verkligen försöka att härda ut.

Hoppas att ni har en mysig dag med era bebbar/magar. Vi njuter i fulla drag. Sååå härligt det är o ligga o kramas med sin man, titta på film, äta go mat och ligga o spana o snusa på sin bäbis. Känns som himmelriket (bortsett från den lilla detaljen att man har såå ont i rumpan).

Kram

• Zul

Nu ringde de äntligen från Sös och sa att de har tid för mig för igångsätting. Vi har väntat hela dan... Så håll tummarna nu!
    Hoppas se nån mer av er där i veckan! Detta blir nog rätt utdraget, räknar med några dygn innan han är ute.

Tack för alla lycka till förresten!

• bianca2

Zul!!! GRATTIS! håller tummarna o jag hoppas vi ses där. du har ju inga bilder på din pres men det har ju jag så det är baraatt haffa mig OM jag har turen att komma in inom ett par dygn. kramar

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4