• camave

icas- onsdagsgrupp

Detta blir tredje tråden för oss nu tjejer....

vi började gravida och nu har alla fått sina små

dags att börja om från början kanske
     Räcka ut tungan
  • Svar på tråden icas- onsdagsgrupp
  • Medusan

Kommer in lite senare när jag har mer tid och ger er en uppdatering av helgens äventyr. Ska iväg och observera om det skiljer såg åt hur killar och tjejer bär sina böcker Räcka ut tungan

Det är ett projektarbete på Naturkunskapen alltså.

• Lillen06
    Medusan: Vad har du gjort för kul i helgen då? Blir ju nyfiken;)

Väntar på att Melvin ska vakna så ska han få lite gröt och sen ska vi ta oss en långpromenad,, sen är det dopträff...

Vad ska ni andra göra i solen i dag då?
  • lola1983

Ja.,min soliga dag kommer jag att tillbringa inne framför datan . Boring !! måste skriva klart provet som ska lämnas in på Fredag . *suckar högt*
    Men hoppas ni andra får det mysigt o skönt ute i solen.. motionera o sola lite åt mig med Gråter

Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • camave

linda

vad är dopträff?

i natt har varit fruktansvärd Ledsen lillan har vaknat hela tiden, kl 9 kl10 kl 11 kl 12 kl 02 kl 03 va vaken till 04,20 vaknade 20 i 6 och ville upp *suck*

nu börjar hon bli trött igen så ska nog passa på att sova när hon somnar Glad

sen ska vi nog ta en promenad när vi vaknat.....

vilket härligt väder vi ska få till helgen!!!!! vad ska man sätta på sina små för kläder då? mössa behöver dom det? kanske ska skaffa solhatt? långärm och långben eller kortärmat? känns svårt tycker jag.....

ha en underbar dag.....

Var tar tiden vägen? Flisan är 5 månader.......
  • Lillen06

Camave: fick brev från vår församling dock inte den kyrka han döptes i men att det är dopträff, skulle få nån present och sen var de fika med de andra bebisarna...

• Lillen06
    Camave: Jobbigt med sån natt.. vad är det då då? Inte förkyld och så?
    Ang. kläder så är ju dte jättesvårt,, men jag har en tunn mössa i dag iaf när dte blåser så men går man på stan så behövs det nog inte.. jag hade en stickad tröja till Melvin i dag i vagnen och sen hade han filt över sig... han var inte jättevarm när jag tog upp honom så dte var nog lagom.. på benen ett par jeans och skor. Jag använder fortfarande långärmade bodyn,, men blir de 20 grader så räcker de nog med kort ärm
  • camave

vet inte varför det va så.....
    hon är inge sjuk.
    hon ville bara snutta på bröstet hela natten men åt inget.....ska testa med välling i natt i stället. jag kanske inte har någon mjölk kvar....

• Medusan
    Linda - Kanske fick det att låta som att jag haft en händelserik helg, men det har jag egentligen inte Oskyldig

Har jobbat på lagret fredag och måndag och däremellan haft både Sams och min syster på besök här samt firat påsk med familj osv.

Det mest äventyrliga jag var med om under helgen var att jag flög av trucken som en liten (stor!) vante Insåg att jag hade glömt min flaska på hackstasidan när jag befann mig på CL-sidan där jag skulle gå ut, tog en gul atlettruck över till andra sidan och är så ovan vid dem att jag bara flög av och landade på alla fyra när jag skulle svänga Tessan såg alltihop på nära håll och blev först förskräckt eftersom det såg så otäckt ut, sen garvade vi mest bara och jagt var lite småchockad eftersom att det var ganska så läskigt Hemlis

Måste nog börja ta det lugnare innan det händer någon allvarlig olycka verkar det som. Är med om alla möjliga konstiga saker med jämna mellanrum eftersom att jag är ganska så intensiv och oförsiktig av mig

Carola - Fy vilken jobbig natt du haft, hoppas du hunnit sova ikapp lite idag på dagen. Hur gammal är hon nu? Hon kanske befinner sig mitt i ett utvecklingssprång. Det är ju vanligt att de blir otrygga och allmänt kinkiga då och vill ha massa med mys och närhet. Eftersom att hon inte vekrade hungrig så tror jag nog att det kan vara något sådant.

Kring 6 månader brukar detta hända:

"6 månader: Nu börjar barnet förstå att det är litet och världen är stor, om föräldrarna går in i ett annat rum kan barnet bli jätteledset för det uppfattar det som att föräldern försvinner, det kan inte se sin mamma eller pappa mer. Det är nu som nattningsproblemen kan uppstå. Barnet kan skrika förtvivlat vareviga gång det ska sova, köpt öronproppar och försök komma igenom fasen med förståndet i behåll, det går över. Mardrömmar är ingen ovanlig sovkompis i det här språnget."
  • camave

hört om detta i flera trådar....
    var hittar du din fakta?
    hon blir 6 månader på måndag så det kan ju stämma.....

har märkt att jag inte alltid får lämn rummet fast hon sitter nöjt och leker, det har alltid funkat innan....

ja ja, får hoppas det blir bättre i natt.....

• Theo Melinda

Skulle va skoj att träffa er tjejer snart.. Nu har man äntligen funnit lite rutiner i vardagen och jag hoppas jag kan följa med på era träffar snart! När funderar ni på att ses nästa gång?
    Hoppas allt är bra med alla tjejer&barn!
    Ska börja gå in lite oftare här nu så man blir ite uppdaterad..
    *kram*

Svar på tråden icas- onsdagsgrupp