• camave

icas- onsdagsgrupp

Detta blir tredje tråden för oss nu tjejer....

vi började gravida och nu har alla fått sina små

dags att börja om från början kanske
     Räcka ut tungan
  • Svar på tråden icas- onsdagsgrupp
  • Lillen06
    Någon som ska ner på stan i veckan??

Sen när värmen kommit lite mer så ska jag bjuda hem er till min altan och gräsmatta så kan vi mysa lite i gröngräset med våra små;)

Tessan: Blev de nån vagn? Vilken färg? Brio va?

I går gick jag, Nikals och Melvin milen på björnön och de var jobbigt men riktigt skönt efteråt.. så jag avslutade med en vaniljpuck i solen (endast 2 points) de var jag värd..

Nu ska jag i väg till bibblan på föräldrargruppsträff... hoppas vi kan ses nå snart..
  • lola1983

Hej tjejer.. Gick bra att jobba idag . allt va sig likt o man kom ju ihåg allting som om det va igår . lite tråkigt.,för jag hade hoppats på några nervösa första timmar.,men allt flöt på bra . nå ackord finns inte att snacka om med tanke på att jag va tvungen att stanna o snacka med alla jag kände . blir ju så när man varit borta så länge..,hehe !

Linda : Hugo får....; Gröt vid 9.00 . Puré vid 13.00 . Gröt vid 17.00 . Vällning vid 19.30 . o sen ev välling när han vaknar på "natten" runt 05.00 . funkar jätte bra.. förutom att han haft en liten strejk period när det gäller puréerna . gröten är bäst.. o nu är han ju magsjuk så nu går igenting ner.. stackarn ! trodde att han va bättre.,för han fick i sig vällingen igår o verkade pigg . men nu när Sami gav honom gröt nyss så kom allt upp igen . lillplutten! Ledsen
    Dom där med youghurt i använder jag inte ofta . just för att jag tycker att det är för mastigt att äta som efterätt o lite för lätt att äta som ett helt mål ! men det är ju perfekt att ha om man är på stan en sväng o ta som mellanmål eller så . eller dom gångerna som Hugo strejkat mot vanlig puré så har jag gett honom lite sånt istället .
    nåt att rekomendera är dom färdiga gröterna ! jätte bra att ha med sig på stan o riktigt mumsigt verkar det som Räcka ut tungan

Ne.,nu är nog maten klar . ska vila lite framför TV när jag äter . ont i ryggen . o så pkte vi o storhandlade direkt efter jobbet idag så jag är såå trött !

Hejsvejs på er

Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • Medusan
    Carola - Ja jättekul för dem, blev så förvånad när han sa det. Trodde först det var ett aprilskämt men det var det inte. Varför jag trodde det var för att det i min värld kändes som att de precis fick sin lilla, men han var tydligen över ett år gammal redan. Gud vad fort tiden går

Idag fick vi inte mycket vettigt gjort. Gabriel är förkyld så vi har mest bara varit hemma och kramats och tagit det lugnt

Linda - Vi kommer inte ner på stan på onsdag. Åh vad mysigt det låter med er altan och gräsmatta. Ser fram emot att ha träffarna på sådana ställen istället för på stan. Det är så jobbigt med de små som inte sitter i stol än och så, för man får ju bolla så pass med den att det blir lite jobbigt och att äta något själv är ju bara att glömma känns det som

Lola - Skönt att dagen gick bra. Jag var lite smånervös när jag skulle jobba igår men allt gick jättebra på en gång för mig med. Förutom att jag råkade köra av den fjärde buren vid ett par tillfällen då. Borde kanske ha kört lite saktare den första timmen för att få in snitsen med trucken och de skarpa kurvorna Hemlis
  • camave

godmorgon icapack!!!!!!

idag ska vi till öppna igen och leka lite......
    händer nog inte mycket mer än så idag.

ha en bra dag

Var tar tiden vägen? Flisan är 5 månader.......
  • Lillen06

Godmorgon tjejor;)

I dag ska vi ta en promenad med en kompis och hennes lille pojk.

Melvin har ju börjat böka med att vilja sova på kvällen,, pratade med bvc  i går och hon rekomenderade 5 min metoden, så vi körde den i går,, oj, vad jobbigt att höra honom skrika men han somnade tillslut och hoppas det går bättre i kväll.

Sen sov han hela natten som han inte gjort senaste veckan då han vaknat varje timme:(
    Vill ju upp tidigare och få mat så bvc rekomenderade banan till sista målet så han blir lite mer mätt.. så nu sov han till 05:15 ist för 02:30 som vart de senaste dagarna.. hoppas det inte var nå tillfälligt.. sen somnade han om till 07:15.. oj, vilken sovmorgon jag fick i dagSkrattande så nu är jag fit for fight;)

Må gott alla vänner,,

• camave

linda

hur gör ni med napp och 5 min metoden?
    flisan klarar sig inte utan sin napp.....

Var tar tiden vägen? Flisan är 5 månader.......
  • Lillen06

han brukar ju somna med napp men tappar han den så får han vänta fem min.. men fördelen är väl att Melvin klarar sig utan, aldrig vart mycket för napp.. vi lägger honom på sidan (sover bäst så) sen nappen i munnen och snuttefilten som håller kvar den:)
    får se i kväll hur dte går då..

• lola1983

Linda : Så eran tant på BVC rekomenderar 5 min metoden? trodde att all BVC tanter va emot det . men bra att det funkar för er iaf . kan tänka mig att det är jobbigt att höra honom skrika..

Hoppas ni alla haft en bra dag . På ICA har det flytit på.,mycket att göra o ordrarna bara byggs på . suck.. Men det flyter på bra.,har inte riktigt hunnit blivit totalt less på det . tar det ganska lugnt o försöker att lyfta rätt dern här gången så det inte blir som sist med riktiga ryggproblem m.m .

Idag har Hugo fått i sig 1 hel flaska välling till frukost o en halv runt 2 . så jag hoppas att det är på bättringsvägen . inte knappt fått i sig nå mat på 2 dagar så han måste vara helt slut stackarn..

Aja.... Kram från oss Skrattande

Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • Lillen06

Godmorgon!

I går kväll gick det mycket bättre att få Melvin att sova.. hans skrek väl i några minuter sen övergick de i gnäll sen sov han.. Jihooo... sov till 06:00.. fick mat och somnade om till 07:15..

Lola: Hon rekomenderade att låta honom skrika och inte ta upp honom ur sängen utan vänta ca fem min sen gå in och säga godnatt igen, visa att man är där, sätta i napp om det behövs och lägga honom till rätta sen gå ut i fem min till.. vet inte om det riktigt är fem minutersmetoden men nå liknande iaf..  inte så insatt i den..
    för tidigare har vi tagit upp honom så fort han skrikigt och då har han bara skrattat (i bland) och då menade hon att han har vunnit;) de är smaratare än man tror...

Nu ska jag nyta lillens blöja och sen leka lite och sen till bvc och väga o mäta.. sen en långpromenad inför vägningen i morrn:(

Lola: När väger du dig när du jobbar nu?

• Lillen06

Jag vill ner och shoppa kläder till Melvin...

Svar på tråden icas- onsdagsgrupp