• camave

icas- onsdagsgrupp

Detta blir tredje tråden för oss nu tjejer....

vi började gravida och nu har alla fått sina små

dags att börja om från början kanske
     Räcka ut tungan
  • Svar på tråden icas- onsdagsgrupp
  • lola1983

Ok.. lycka till o hoppas vågen visar många kilon ner .

Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • Lillen06

godnatt... nu stupar jag i säng.. ska bara hänga melvins tvätt *pust*

Camave: Lycka till med vägningen..

• camave

hade tappat 4,3 kg Skrattande känner mig nöjd.......

nu ska vi snart iväg på babysim.
    ha en skön söndag

Var tar tiden vägen? Flisan är 6 månader.......
  • Lillen06

Camave: fasen vad bra.. grattis...

• lola1983
    Carola : Va roligt Glad skönt att du får bevis på hur duktig du har varit . du lär ju känna stor skillnad på kläder o så väl ?
    Jag minns första veckan jag körde VV . gick ner 3 kilo men tyckte att det kändes betydligt mer på kläderna . Hur går det för killen din då?

Haha.,idag har jag köpt ny bikini . Va inte lika farligt som jag trodde att hoppa in i provhytten . men man kände sig ju inte allt för brun,moahaha .
    Hittade iaf en fin brun bikini som jag tyckte om . Provade aldrig byxorna men får hoppas att dom passar för när Sami skulle betala så sa dom i kassan att det inte är bytesrätt . det trodde jag att det va på badkläder faktiskt.,.men aja .
    Det roligaste med att ha gått ner i vikt är att jag blivit av med hälften av brösten . hehehe . äntligen finns det BH:ar o bikinis som orkar hålla dom på rätt plats  Flört

Köpte även en solhatt till Hugo idag . Ljusblå vart den så att den ska matcha till hans blåa ögon Glad men den satt verkligen perffa nu.,så jag hoppas att huvudet inte växer så fort . heh .
  • camave

lola

jag har ju direkt inga kläder jag kan ja just nu så jag går ju mest i mysbrallor och tröjor. så märker inte speciellt stor skilland på dom. men tycker ändå det känns.... har blivit piggare också Glad

vet inte hur det går för gubben, han väger sig inte som jag gör men han äter sina soppor och fuskar inte så det borde ju gå bra. men han slarvar med vattnet och det är inte bra tror jag. man ska dricka minst 3 liter om dagen......

flisan börjar bli snorig, är pigg och så men näsan rinner Ledsen. hennes kompis molly som hon träffade i fredags är jättesjuk nu och han som vi va hemma hos då kom inte på babysimmet så han kanske också är det...... hoppas flisan klarar sig.
    är hon som sin far lär hon ite bli sjuk.
    han är ALDRIG sjuk, och jag överdriver inte.....
    han har varit borta två gånger från sitt jobb, jobbat i 10 år....
    har inte en enda sjukdag från gymnasiet.......
    ava aldrig sjuk som barn heller....
    hoppas flisan ärver det från honom.....

nä, nu ska jag gå och gosa med min lilla.....

ha en skön kväll.....

• lola1983
    Carola : Oj.,det va en riktigt frisk gubbe du skaffat dig . Kan verkligen hoppas att lilltjejen ärvt immunförsvaret från han .
    Jätte viktigt att han dricker vatten ju.,tjata på honom så att det blir en vana att ha med sig det överallt . Så har Sami hållt på med mig jämt.,kommit med mitt vattenglas jämt o ständigt o nu har jag äntligen fått in det i vardagen

Hoppas Felicia klarar sig från att bli sjuk . För det skulle vara så roligt att träffa er på Tisdag . Hugo är ju lite snorig.,men har varit det ett tag . han är inge sjuk i övrigt,så jag tror inte att det smittar . Jag är ju oxå fortfarande hes,hostig o snorig men ingen annan vi träffat har blivit smittade o inte ens Sami .

Vet inte hur ni alla tycker.,om ni vågar träffa oss på Tisdag iaf ? Annars kommer vi när vi är helt friska .

Nu har min mamma o en kompis till henne precis gått hem . Vi har spelat lite kort o jag vann . tjohoo Skrattande så nu kan jag somna gott ikväll.,hehe !

Imorn är det dags att börja jobba igen . Helt ok.,men sååå tråkigt att jag aldrig blir frisk . ska nog ringa till vårdcentralen imorn o be om läkartid ändå.,hostmedicin skulle inte sitta helt fel .
    Hörde idag att det tydligen är nå hostvirus som går nu . "100-dagars hostan" kallas den . Jag har ju hostat i 3 veckor så om jag fått det så har jag alltså bara ca 2½ månad kvar  Skrikandes

Godnatt alla !
  • Medusan

Ajaj vad ont i ryggen jag har efter dagens arbetspass *gnäll gnäll*. Fick den längsta ordern jag haft någonsin i dag tror jag, den var 191 minuter

Carola - Grattis till den stora viktminskningen. Blir avis, vill också men måste vänta tills jag slutat amma. Delammar du fortfarande? Du har inte märkt att mjölkmängden minskat pga att du äter så få kalorier?

Lola
    - För oss är det lugnt att ni kommer ner, man får väl hålla sig på lite avstånd. Om det är något som smittar helt uppenbart hade jag nog inte velat setts såklart, men detta verkar ju inte vara rikgit så. Vet ju som sagt inte om vi kommer heller för den delen Fundersam

Varför ska du jobba imorgon om du fortfarande inte mår bra? Jag hade helt klart stannat hemma om jag var du. Risken finns ju att du bara skjuter tillfrisknandet på framtiden om du jobbar innan kroppen är återhämtad.

Åh, nu ska jag lägga mig i ett bad och sköja bort ica

• camave

sara

när ammar inget alls längre ,tyvärr......
    hon tröttnade ju tyvärr på amning på dagen och sen vaknar hon bara en gång på natten och då försvann min mjölk ganska snabbt.
    så nu får hon välling i stället....
    försöker inte ha för dåligt samvete över det. jag ammade ju i alla fall i 6 månader får vara glad för det. finns ju vissa som inte får igång amningen alls......

flisan mår inte heller bra. tror inte vi kommer kunna komma i morgon. vet inte vad som är fel på henne. har ingen feber , va snorig när jag la henne men det försvann under natten. hon har fått alvedon i natt och då somnade hon lika så i morse så hon måste ha ont någon stanns.... nu är hon hur glad som helst men lite snorig.
    funderar på om det är tänder på g.... för hon tuggar som sjutton på allt plus att hon börjat dräggla igen vilket hon inte gjort på länge. får se hur dagen blir så bestämmer jag hur vi gör i kväll.....

ha en skön dag

• lola1983
    Carola : det låter ju verkligen om att det är tänder på G . precis så där va Hugo när hans kom . Hoppas dom tittar upp på henne snart isåfall så hon slipper ha en massa ont .

Då blir det tyvärr så att vi inte heller kommer imorn . går inte att fixa på nåt annat sätt med Hugo o vill inte riskera heller att vi smittar dom pyttesmåttingarna . Jätte tråkigt.,för jag hade verkligen sett fram emot att träffa er .

Medusan : Ja..,nu har jag kommit till det här svåra igen . Ska jag jobba eller vara sjuk idag med ? hatar det här.,för jag kan verkligen inte bestämma mig när det gäller sånt här .. Vad räknas som tillräckligt sjuk för att vara hemma ??
    Just nu känner jag mig ju ganska pigg i kroppen . Hostar heeela tiden o är snorig i näsan . men annars är det ganska ok som sagt.,huvudvärken kommer bara korta stunder när jag hotat lite för mycket .
    Sitter i telefonkön med vårdcentralen nu o tänkte be om hostmedicin,.riktigt jobbigt att hosta hela tiden . igårkväll fick jag nåt ryck o hostade konstant i 20 minuter . snacka om magmuskler(o huvudvärk) efter det

Vad ska ni alla göra idag då?
Svar på tråden icas- onsdagsgrupp