• camave

icas- onsdagsgrupp

Detta blir tredje tråden för oss nu tjejer....

vi började gravida och nu har alla fått sina små

dags att börja om från början kanske
     Räcka ut tungan
  • Svar på tråden icas- onsdagsgrupp
  • lola1983
    Tessan : nemen usch ! stackars liten Gråter förstår att du är riktigt irriterad på BVC,hade jag med varit . tycker du ska säga precis vad du tycker o tänker om dom !
    inhalator? mot hostan då eller?

Blev inget jobb för min del idag.,tycker jag ska ge mig själv en dag till att försöka piggna till . plus att hostmedicinen förhoppningsvis kan ha hjälpt lite tills imorn *hoppas*
    Sitter faktiskt o gör lite scrapping.,hihi . fick ett album av en kompis för ett tag sen o tänkte jag skulle börja lite med det . är svårt.,men roligt . ska göra en sida med hans ICA-vänner så jag har nyss varit inne på era sidor o snott lite fina bilder på era barn . Hoppas det är ok.. Glad
    Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • Lillen06
    Tessan: Skulle förstå om du bytte, aldrig att jag skulle gå med på att ha en sån bvc-tant!!!Skrikandes Joppas Måns blir bättre snart. Varför måste han inhalera? Nå astma eller ?
    Kram på dig och Måns iaf!!
  • tessan04

Ja de säger att det kan vara barnastma som växer bort men det är så svårt att säga säger dom. Eller så kan det vara djuren vi har hemma. Ska på allergiutredning om ca en månad så jag hoppas de hittar vad det är för fel.

• Medusan
    Tessan - Fy för BVC och stackars lilla Måns. Tur att han fått den medicin han behöver nu

Ang BVC så jag inte mycket för dem när det gäller något annat än mätning, vägning och vaccination. Så fort det handlar om någon typ av avvikelse/sjukdom eller liknande är det bättre att vända sig direkt till sjukvårdsupplysningen eller vårdcentral osv. BVC har ju som mantra att allt är normalt och jag tycker hela tiden att jag läser exempel här på familjeliv om små barn och bebisar som blivit lidande därför att man fått dåliga råd av BVC Skrikandes

Ang imorgon så kommer vi troligen inte.
    Vill inte slita upp Gabriel ur sängen tidigare än han själv vill, för han brukar inte vara på något vidare roligt humör då. Det är också därför vi har ställt in babysimmet. Hade gärna kommit lite senare, men samtidigt känns det trist att komma så sent att ni redan varit där i flera timmar och troligen kommer dra när som helst Fundersam

Lola - Klokt beslut att stanna hemma idag tycker jag. Mår du inte bra imorgon hade jag helt klart stannat hemma då med. Är man sjuk så är man, och om du varit hemma mer än en vecka är det ju bara att fixa sjukintyg och det lär inte vara något problem i ditt fall i och med att du är uppenbart sjuk
  • Medusan

Kom på att jag skulle kommentera en till grej ang Måns:

Tessan - Hoppas hoppas att det inte har med djuren att göra. Det är min stora mardröm att Gabriel skulle visa sig vara allergisk mot katter. Mina katter är mina familjemedlemmar och jag skulle bli så ledsen för dem och för mig om jag tvingades omplacera dem

• camave

sara

det tänkte jag också på.... med tessan och måns... vore ju jätte jobbigt.
    är rädd för att flisan skulle bli det med.
    för det skulle ju betyda att jag måste avliva hugo, går ju inte att omplacera en sådan sjuklig hund Fundersam

sen är det ju överhuvudtaget jobbigt med allergi.....

inatt har det hänt något otroligt!!!!!!!  flisan har sovit hela natten Räcka ut tungan

ha en skön dag......

Var tar tiden vägen? Flisan är 6 månader.......
  • lola1983
    Carola : Va roligt att hon sovit hela natten . duttig tjej Glad när vaknade hon o när somnade hon? när brukar hon förresten vakna på natten o vilja ha mat?
    hur går det med tandsingarna då,har dom kommit upp ? har hon fortfarande ont? *tusen frågor*
    Mina killar ligger fortfarande o sover,.jag har precis duschat o ska väl plocka fram hårfönen nu . vi tänkte nog ner till öppna förskolan idag o hälsa på alla kompisar Glad
    Tror faktiskt att hostmedicinen har börjat verka redan . hostar inte riktigt lika mycket . såå skönt ! så ikväll blir det att jobba igen . Jag håller tummarna att jag blir frisk snart o att jag nu slipper vara sjuk nå mer det kommande halvåret Räcka ut tungan
     Ha en trevlig Tisdag !
  • camave

lola

hon brukar vakna alla tider på dygen allt från 11-04.... men nästan alltid bara en gång nu mera.....
    hon somnade kl halv åtta och vaknade halv 6.....

sen somnade vi båda om vid kvart över 7 och vaknade kvart i 10 så blev inget öppna för mig idag......
    va det mycket folk?
    kollade du in i senapstuben?

nej, tanden har inte kommit upp än men man ser den genom skinnet..... verkar inte ha direkt ont nu längre heller men hon tuggar och tuggar och tuggar..... måste klia som sjutton. man ser ena tanden mer än den andra.....

Var tar tiden vägen? Flisan är 6 månader.......
  • lola1983

Ja.,det va mycket folk där idag . o vilket jäkla liv . mammorna låter ju mer än barnen.,hehe . tyckte nog att det va mysigare förut när vi va runt 5-10 stycken . nu hann man inte prata med alla utan dom flesta satt i små grupper o pratade med samma hela tiden . lite tråkigt Fundersam
    Men glömde kolla in senapstuben faktiskt..,attans !

Vilket sommarväder det är ute idag . sååå varmt o skönt  Nästan så att man vill dra fram solstolen o sätta sig uta på tomten i shorts o linne o läsa en bra bok Glad Men det har jag inte tid med idag inte,ska snart äta lite lunch o sen är det lagret som gäller .

• Medusan

Blev det ingen träff idag eller. Vilken tur att jag inte gick ner isåfall

Vi har varit och fixat pass till både mig och Gabriel idag. Vi kommer åka till Italien den 14:e Maj för att hälsa på släktingar. Ska bli spännande och kul men jag är lite nervös för att resa med en sådan liten apa, han kommer vara exakt 5 månader den dagen vi åker Skrattande

Svar på tråden icas- onsdagsgrupp