icas- onsdagsgrupp
Detta blir tredje tråden för oss nu tjejer....vi började gravida och nu har alla fått sina små
dags att börja om från början kanske
eftersom jag gick hem i slutet av Maj så får jag ju inte många dagar från förra året . jag hade sparat 4 st betalde från förra året o det är dom enda som syns i mitt tidd kort . tycker det är konstigt.,eftersom jag borde ha fått nån/några fler nu i April när förra årets,iaf 2-3st....
jag har hört att man får 12st per period(april till mars) när man är hemma . men vet inte exakt . ska ringa till min arbetsledare imorn o höra .
sami får ju semester från sitt jobb oxå.,men dom ska han ta ut i sltuet av sommaren när vi ska iväg o semestra . jag tänkte eftersom jag borde ha dagar så hade det varit perfekt att ta dom nu o få lite extra pengar . plus att man kan spara mammadagar ![]()
carola : jag har sagt att jag ska börja jobba när Hugo börjar dagis . har sökt dagis till augusti.,men kommer nog att vänta med att skola in honom till oktober .
dom ringde förresten från dagis idag.,ville kolla att det stämde att han skulle vara "obekväm arbetstid-barn". vi sökte ju det eftersom vi jobbar 2-skift . o det lät på henne som om vi skulle få det dagiset vi ville ha eftersom det är det enda som är öppet såna tiden . tjohoooo...,glad !
Carola : alla i Hallsta skulle förresten få svar om dagis plats innan midsommar .
Linda : han drack bara vätskeersättning..,fick inte ge honom nåt annat!! men han hade varit dålig så länge då.,så det kanske är olika för er . ring o hör om det inte funkar för er . bättre att fråga än att vara orolig . i början gav vi Hugo lite saft oxå.,för då vägrade han dricka vatten o vi tyckte det va bättre än inget . sen när det hade gått ett dygn utan mat så vart han så hungrig att han satt i sig en hel flaska med vatten i ett svep..
har jag missat nåt ? va det träff på stan idag iaf ? hmm.. vi ville ju oxå . fattade det som att det inte skulle va nån träff denna vecka . måste ha missat det .
hoppas det blir nån snart igen o att vi oxå blir bjuda då
Godmorgon!
Nu äe jag less på magsjuka... Trodde Melvin var på bättringsväg i går, inte kräkts på ett dygn bara diarré,, så jag rådde med bvc och hon sa åt mig att ge mat eftersom att han ätit välling i ett dygn och fått behålla den.
Men allt kom upp i går kväll genom munnen.. så då var dte bara att börja om på ny kula med vätskeersättning och senare lite välling.. fått välling sen i går kväll och det verkar gå bra så nu ska jag vänta ett tag med maten så han får bli bra.. Men bvc sa åt mig att ge mat för att få stadga på avföringen,, nu är det bara vatten i blöjan...
stackars lilla plutten... som tur är så har han att ta av och nog har midjemåttet minskat på honom,,, får dra åt blöjorna mer;)
Hopaps ni andra får en bra helg...
Vi ska till mina föräldrar och äta i dag och sen till Niklas föräldrar på söndag och äta fisk, lax, som Niklas fiskade upp i lördags, MUMS...
Sen blir dte promenader och påta i trädgården,,
dax för gräsklippning... cya..
![]()
![]()
ska själv påta i trädgården hela helgen. håller på att fixa våran gräsmatta här hemma....
har fyllt hela tunnan med maskrosor.....
sen höll vi på att missa hämtningen idag, trodde inte dom tömde idag för det är röd dag men tydligen gjorde dom det.....
som tur va har vi underbara grannar som sprang upp till huset och hämtade våran tunna....

camave: mmm,,, snart i kapp melvin;)
älskar den där bilden Carola . en riktig söting ![]()
Linda : uscha.,låter inge roligt det där . jobbigt att det liksom aldrig ger sig heller . han måste vara jätte hängig ? verkligen bra att barn har lite att ta av för när magsjukan väl kommer så tappar dom mycket o snabbt . Hugo hade magsjuka i 1 vecka o tappade runt 1 kilo . som tur är går dom upp det ganska fort igen när dom börjar äta igen .
Fast de konstiga är att han är sååå pigg,, bara skrattar och tjoar.. vill inte sova heller. Febern försvann i går så han är pigg men ändå sjuk,,, konstigt..
Jasså.. konstigt.,men samtidigt så bra ! då kanske han inte lider så jätte mycket av det ändå . Håller tummarna för er att det blir bättre snart o Hugo skickar en stoooor Krya på dig KRAM !
Usch.,vilket väder !!!! tänkte precis gå ut o gå.,men sen kom jag på att det regnar . boring . ska man nu göra för att förbränna fett då ?
kanske sätta på lite bra musik o dansa lite med lillprinsen
kanske man förbränner iaf nåt fettkorn...