• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Melisabeth

Jodå, det ser jag inget fel i... men jo jag känner mig faktiskt "mindre" när det finns bilder på syrran görandes de mest ointressanta sakerna.. och knappt finns kort från min skolavslutning eller vad tusan det må vara....

Saker som i materia skiter jag i.. jag hade syrrans gamla kläder trots att hon är 6½ år äldre än mig, det gör mig inget...
    Men saker som "tyder på" att jag är mer ointressant är mindre roliga.... Men det är ju typ "samma sak" som att min farmor och farfar tyckte att jag var helt onödig... Det räckte så gott med 1 barnbarn... Känns ju sådär att veta att de tyckte "nej vad onödigt" när mina föräldrar berättade att de väntade mig... Samt att de tyckte att jag fick världens fulaste namn....
    (alltså, varför säger man sådana saker oavsett om man tycker dem?)

Små saker som kanske kan anses oviktiga för andra, men som känns mindre roliga när man utsatts för dem.

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Kickan 84

Ja, sånt är ju tråkigt självfallet...

jag har aldrig tänkt på hur det är med min och mina bröder gällande sånt, men jag tror inte att det skiljer särskilt mkt...

Vilda bebin bor i min mage! ♥
  • Melisabeth

Vad jag menar är att alla har olika utgångspunkter, och för mig är saker som handlar om "känslomässiga" ting viktigare än materiella...
    Dvs begagnade kläder/skidor säger inget om en känsla... Att en skolavslutning inte är lika viktig som att fota någon annas 17 glass den månaden säger mer om känsla....

Men jag är en känslomänniska ut i fingerspetsarna, så det är inte annat att vänta =)

Men det är min syn på rättvisa som jag eftersträvar för mina barn - om jag får flera =)
    Sedan hur det blir kan man aldrig veta, men man måste ju ha mål att sikta mot, så kanske man når halvvägs =)

• Kickan 84

Jo, jag förstår hur du menar.

Dock tycker jag inte att ett ultraljud har med saken att göra, jag menar vi har gjort 4 ultraljud hittils i denna graviditeten, det kommer vi ju förhoppningsvis slippa om det blir ännu en... eller ska vi ha dåligt samvete för att vi vet "mer" om bebisen som bor i magen nu än den som kanske flyttar in senare?

• Melisabeth

Men jag tror iofs att om jag skulle göra om graviditeten så skulle jag absolut satsa på att göra 3D/4D också

• Melisabeth

Nä jag tycker inte man skall ha dåligt samvete eftersom det handlar om "problem".. dem kan man ju inget göra åt så att säga...

Men att ha UL på film och massa bilder - som man valt med en unge och inte den andra.. det tycker jag personligen är lite "taskigt"....
    OM unge nr 1 kan få se sig själv på UL på film och grejs.. skall man då säga till tvåan att "nä vi sket i det med dig, för det var ju inte lika spännande eftersom du var nummer två?"

Typ =)

• Kickan 84

Hm, tycker inte att man behöver presentera det på ett sånt vis för barnen alls... men det är jag det!

• Melisabeth

nej man behöver ju inte presentera det alls.. och jag tror så länge barnen är barn så bryr de sig inte.. är ju mer när man blir stor som man "märker" sådana saker.... Sedan om man tycker det spelar roll eller inte beror ju på vad för männsika man är såklart =)

• Kickan 84
    Jo absolut!!

Jag tror personligen inte att jag hade reagerat alls på en sån sak, men det är jag!
  • Melisabeth

Precis.... och eftersom jag reagerat på "Likknande" saker så är det rätt naturligt att jag vill undvika det för egen del med mina barn...

Man kan ju inte rädda barn undan allt som kan vara jobbigt, och man ska inte göra det heler.. Men saker som man själv "haft ont av" försöker man ju undvika att medvetet göra mot sina egna =) (förhoppningsvis)

Men men, den som lever får se vart man hamnar =)

Hur går det med maten nu förresten.. har du någon mer aptit?

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)