• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Fru Indosaurie

jag hade heller inte reflekterat över en sån sak.
    Första barnet är alltid första barnet och så är det, det går inte att komma ifrån.

Då måste man isf göra allt EXAKT likadant med alla barn.
    Tvåan ska också få en ny vagn, alla nya kläder, nya leksaker, ny säng, ny matstol för det är ju lika viktigt med nummer två.
    Åker man på semester med nummer ett måste man även göra det med nummer två annars blir det ju orättvist.
    Det är som ammie då, om ett barn får 100 kr så ska det andra barnet också ha det, det är ju bara töntigt tycker jag. Jag tror inte att jag är mindre värd för att jag inte får några 100 kr.

• Kickan 84

Tänker precis som Frun angående detta!

Vilda bebin bor i min mage! ♥
  • Melisabeth

Som jag sa - jag skiter i materiella ting....

Men jag släpper saken nu, annars blir jag bara less

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Kickan 84

Mel: Jo nu äter jag men inte vad som helst, är fortfarande känslig för lukter och jag kräks ibland... inte direkt nice men det är bara att bita samman antar jag...

• Fru Indosaurie

foton är väl materiella ting?
    Jag är första & enda barnet och har ändå inga kort på mig, inte heller någon första året bok.

• Melisabeth

Vad räddar man i en brand.. sina foton eller sin barnvagn??

Nej jag ser viss skillnad på UL på film och foton än en vagn.. vagn kan man köpa ny, tiden i magen kan aldrig komma tillbaka.. dvs man kan aldrig få samma bilder i efterhand.. en ny vagn kan man köpa när man vill

Men som sagt jag utgår utifrån min referensram och vill undvika att göra sådana saker mot mina barn som jag själv mått mindre bra av.. av naturliga skäl... Sedan kommer de säkert att sakna andra saker/störa sig på annat.. men man kan ju inte skydda från allt tyvärr.

Skönt att det blir bättre Kickan.. Jo dofter är som de är =)

• Kickan 84

Mel: Tycker iaf inte att mannen luktar skunk och helvete längre!! Ett steg i rätt riktning!

• Melisabeth

Jo precis =)
    Jag kan inte heller äta allt längre.. men det blir ju förhoppningsvis bättre med tiden för dig... =) Brukar väl bli så.. Men att karln inte luktar fan är ju klart steg framåt =)

• Fru Indosaurie

Mel
    det är verkligen tråkigt att du har upplevt en sån skillnad, alltså blir det ännu viktigare för dig att lägga fram det på ett bra sätt för dina barn och inte göra en så stor sak av det.
    Milimeterrättvisa är nog inte lätt.
    Till bebis två kanske det kommer nya saker man kan göra med ul t.ex. men då måste ni avstå för att inte nr 1 fick det. Eller om ni skulle vilja kolla könet med barn nr 4 så kan ni inte det.
    Jag tycker bara att det låter väldigt jobbigt att behöva tänka igenom allt man ska göra hela tiden så att det ska bli "rättvist". Om ni tar kort på när barn nr 1 tar sitt första steg så får ni inte nåt på när barn nr 2 gör det "men mamma tycker om dig ändå, jag hann bara inte få fram kameran för nr 1 grät"
    Stora favoriseringar bland barnen kan man ju självklart undvika & det handlar ju inte bara om foton men ett ul hit eller dit?
    Ledsen

• Kickan 84

Mel: Haha, jo!

Hade ju gått ner 4 kg från inskrivningen, tur man har endel att ta av!

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)