• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Melisabeth

Fru - Jag tror absolut INTE på milimeterrättvisa.. det är varken viktigt eller sunt.. Barn är olika och skall behandlas "olika" utifrån sina behov tex....

Men jag ser inget problem i att avstå från ett 3D-UL med Ella.. Visst vore det roligt, men under omständigheterna så avstår jag hellre... Det har till väldigt liten del med "rättviseaspekten" att göra - men är ändock en liten del av det.

Jag har svårt att "förklara" vad jag menar eftersom mycket inte sitter i "logiken" eller annat utan i min egen känsla.. Men enkelt uttrycks så vill jag inte medvetet göra saker som jag anser orättvist mot mina barn.
    Om det ÄR orättvist eller inte, löjligt eller inte osv.. det är en annan sak.

Men jag tror inte på rättvisa så till den grad att det blir ett problem - men att avstå ett UL, det är ju inget problem i den bemärkelsen menar jag =)

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Melisabeth

Kickan - så mycket har du väl inte att ta av.. men det vänder nog också.. jag gick ju också ner.. men det har ju kommit ikapp med en jävla smäll så =/

Eller så kanske du har sådan tur att du tillhör dem som knappt går upp =)

• Kickan 84

Mel: Jo, väger iallafall 12-14 kg för mkt redan nu...

Hoppas på att inte gå upp allt för mkt och att jag sedan brås på mamma så allt sugs ur en om man ammar!

Vilda bebin bor i min mage! ♥
  • Kickan 84

Förresten jäkligt impad av att du har midja när man ser bakifrån fortfarande!

• Melisabeth

Kickan - ja lite "kul" är det..... Så blir många kommentarer om att det inte syns att man är gravid, förrns man ställer sigi profil =)
    Eftersom jag oftast har svart på mig så syns det inte framifrån heller på samma sätt =)

• Melisabeth

Sådana gener som din mor har vill jag gärna ha då =)

Har du ärvt dem så kan du skatta dig lycklig =)
    Jag vill inte ärva min mors i det avseendet =)

• Kickan 84

Mel: Hon såg dessvärre ut som ett skelett när jag ammades för full!

• Melisabeth

Okej, det är kanske mindre bra... får ärva lagom mängd av det då =)

• Kickan 84

Mel: Mjo, eftersom jag haft ätstörningar vill jag gärna undvika att bli underviktig eller gå ner jättfort...

• Melisabeth

Det låter väldigt vettigt =)
    Lagom är bäst heter det ju =)

Jag hoppas att ammingen kan hjälpa gravidkilona.. men resten räknar jag med att få "ta på egen hand" eller hur man skall säga.... Men är ju en början om gravidkilona försvinner iaf =)

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)