• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • non compos mentis

Kalinka

Humor på högsta
  • white cheese

Apropå journaler och att tro blint på vad andra sagt tidigare... Jag gick med en läkare i Trelleborg som passade på att bota en hjärtsvikt. En äldre kvinna, där det i typ tre års journaler stod att hon hon hade hjärtsvikt, men inte en enda undersökning som bekräftade detta. Så läkaren skickade henne på UKG, som var helt normalt.
    Intressant hur saker kan föras vidare...

• white cheese

Kalinka:
    *asg*
    Jag har kikat lite i tråden, men inte iddts läsa igenom 43 sidor... Tur att du plockar ut godbitarna!

• Kalinka

Här är en annan godbit:

"Just nu sitter katten på en lammskinn i ett specialbyggt hus i vedbon och smaskar tonfisk. I detta eländiga skyffe kommer hon att bo tills sambon har beslutat om hon får stanna där för gott, om han vill ta henne till veterinär för grundlig psykologisk utvärdering, om han vill ta katten med sig och flytta någon annan stans eller om han vill bo kvar i huset tillsammans med katten men då flyttar jag

Han är helt hysterisk om just denna katt. Han har t ex en tröja med tryck i form av ett foto av hennes ansikte och han skäms inte det minsta för att bära den tröjan. Han tvekar inte en sekund att sätta sig i bilen och köra åtta mil mitt i natten till närmsta nattöppna stat oil-mack för att köpa en tonfiskburk för 17:- (det duger inte met kattmatsvarianten av tonfisk heller) ifall Märta-Puffen verkar vara sugen på det. Det har hänt att katten har kommit släpandes på kattleksaker mitt i natten och satt sig nedanför sängen och gastat för full hals och sambon har snällt klivit upp för att leka med katten en kvart eller så... Så det finns alltså helt seriöst en stor risk för att han lämnar mig för katten när jag säger att jag vägrar bo med katten. "

• non compos mentis

Just det kalinka, kom just ihåg att du ju hade varit i Vietnam (eller minns jag fel, mitt minne är som ett såll) Tog du några vaccinationer innan avresa?

• white cheese

Kalinka:
    ...och frågan är om det värsta är att maken gör allt detta, eller att det anses som iaf hyfsat normalt (om än lite bortskämmande) om man byter ut "katt" mot "dotter"...
    (nej, jag har inga barn än )

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2