nya modifast tråden
hej hopp startar en ny modifast tråd då den gamla stängde....hoppas någon vill hänga på...
för mig rullar d på i alla fall.....
hej hopp startar en ny modifast tråd då den gamla stängde....hoppas någon vill hänga på...
för mig rullar d på i alla fall.....
Suck, skulle titta på modifasts hemsida om de fått in hallonsmaken ännu, vilket de inte fått, och råkade få syn på deras lista över hur många kalorier olika livsmedel innehåller...
Det jag suckar över är att jag fått lära mig att det inte finns några kalorier i äpplen och morötter - och så visar det sig att det är banne mig mer kalorier i dom än i vad det finns i potatis...
Bara att låta blir morötterna och äpplena då
fast i potatis är det kolhydrater... sånt spelar ju in också :) vättre med morötter och äpplen än en potatis när man försöker gå ner i vikt
Phernilla -
Nej, jag går inte hos någon läkare eller så, jag kör "själv" med modifast, så många måltider det går, oftast alla varje dag (nästan).
Nu är det 10 dagen för mig med modifast, och jag har druckit funlight rätt så ofta, och har tappat 5 kg på 10 dagar (vet ej hur mkt som är vätska) - vet inte om jag hade velat tappa mer än så - alltså jag menar att om jag hade druckit funlight och inte gått ner något så hade jag nog tyckt det var värre att dricka funlight... får se hur jag gör i fortsättningen
Jag har funderat nu, och jag kan nog inte låta bli att ta en morot då och då, på kvällarna kan det bli jobbigt att inte ha ngt att knapra på
Kör du modifast just nu?
Phernilla -
Ja, jag har också fått lära mig tidigare att man inte ska tappa mer än ca 1 kg i veckan, men jag kunde ändå inte låta bli så här i början när det gick "så bra"
Jag kan tänka mig att fortsätta dricka modifast något mål per dag en tid efter att jag gått ner det jag vill, bara för att det är så goda shakes =)
Men... 1200 kr?... Jag beställde för 10 dagar (5 lådor) och då blir ju priset ca 500 kr... Du kanske får någon mängdrabatt?
Hur som helst, billigare än apoteket
(nä, nu borde jag ta tag i min tenta... får se hur det går
)
phernilla -
Ahjuste, du kör sådär... eller rättare sagt, så är det när man kör modifastmetoden... Ja, då förstår jag hur du får fram summan 1200
Jag läste om modifastmetoden innan jag bestämde mig för just modifast, men jag tänkte aldrig köra just sådär, eftersom jag visste att jag inte kunde köra den fullt ut. Jag kör alltså vad de skriver på sin hemsida som "byter ut ett eller flera mål mat per dag".
Jag kunde inte köra metoden fullt ut därför att jag inte kunde byta ut lunchen mot en påse första veckan bland annat.
Detta kunde jag inte för att jag då åt lunch tillsammans med personer som har eller har haft ätstörningar, så jag ville visa dem hänsyn (kan låta konstigt när man skriver det såhär, men så är/var läget).
Phernilla jag cyklar en mil på min motionscykel varje kväll så lite rör jag på mig....fuskat med godis har jag gjort o i går käkade jag pizza fy på mig men börjar om i dag från skratch....hoppas d går bra för er andra