• Misery

nya modifast tråden

hej hopp startar en ny modifast tråd då den gamla stängde....hoppas någon vill hänga på...
    för mig rullar d på i alla fall.....

• Svar på tråden nya modifast tråden
  • The Arrow

Suck, skulle titta på modifasts hemsida om de fått in hallonsmaken ännu, vilket de inte fått, och råkade få syn på deras lista över hur många kalorier olika livsmedel innehåller...

Det jag suckar över är att jag fått lära mig att det inte finns några kalorier i äpplen och morötter - och så visar det sig att det är banne mig mer kalorier i dom än i vad det finns i potatis...

Bara att låta blir morötterna och äpplena då

• nosslina

fast i potatis är det kolhydrater... sånt spelar ju in också :) vättre med morötter och äpplen än en potatis när man försöker gå ner i vikt

• preciousgirl
    The Arrow skrev 2007-05-28 07:46:19 följande:
    phernilla - tack för att du "piggar upp tråden lite" med bra påminnelser om tips Apropå funlight - jag har förstått det så att det är okej ur Modifast-synpunkt att dricka det i måttlig mängd, alltså att funlighten räknas som kalorifri dryck - men det kanske den inte gör? Ur rent näringsmässigt perspektiv är ju dock funlight inte så bra alls, med tanke på just aspartamet. Kan funlight alltså "förstöra" lite för mig när jag modifastar? O-veckan/or är man ju bekant med, kroppens vägar äro outgrundliga
    Jag törs ju inte säga helt säkert, då jag varken är kostexpert eller dietist, eller något liknande, men... Det låter ju ytterst troligt att funlight-drycker kan vara en riktig bov då det gäller viktminskningsresultatet...

Modifastar du via obesitasmottagningen?
    Säger dom att det är okej?
    Dom är ju experter på ämnet, så...
    (¯`°?.¸ ღ Jag älskar mina underbara gossar! ღ ¸.?°´¯)
  • preciousgirl
    The Arrow skrev 2007-05-28 09:56:42 följande:
    Suck, skulle titta på modifasts hemsida om de fått in hallonsmaken ännu, vilket de inte fått, och råkade få syn på deras lista över hur många kalorier olika livsmedel innehåller...Det jag suckar över är att jag fått lära mig att det inte finns några kalorier i äpplen och morötter - och så visar det sig att det är banne mig mer kalorier i dom än i vad det finns i potatis... Bara att låta blir morötterna och äpplena då
    Morötter ska du äta en himla massa, säkert flera kg, innan det ställer till det för dig!
    I alla kostprogram, t.ex "Du är vad du äter" så rekomenderar ju Anna Skipper att
    man knaprar morötter vid sug, som är betydligt bättre än allt annat du kan tänkas
    sätta i dig...

Vad många heller inte vet som är en riktig sockerbov, det är MAJS! *varning varning*
    Majs är absolut inte bra då man vill gå ner i vikt, omvandlas till socker i kroppen direkt!
  • The Arrow

Phernilla -

Nej, jag går inte hos någon läkare eller så, jag kör "själv" med modifast, så många måltider det går, oftast alla varje dag (nästan).

Nu är det 10 dagen för mig med modifast, och jag har druckit funlight rätt så ofta, och har tappat 5 kg på 10 dagar (vet ej hur mkt som är vätska) - vet inte om jag hade velat tappa mer än så - alltså jag menar att om jag hade druckit funlight och inte gått ner något så hade jag nog tyckt det var värre att dricka funlight... får se hur jag gör i fortsättningen

Jag har funderat nu, och jag kan nog inte låta bli att ta en morot då och då, på kvällarna kan det bli jobbigt att inte ha ngt att knapra på

Kör du modifast just nu?

• preciousgirl
    The Arrow skrev 2007-05-28 10:43:55 följande:
    Phernilla - Nej, jag går inte hos någon läkare eller så, jag kör "själv" med modifast, så många måltider det går, oftast alla varje dag (nästan). Nu är det 10 dagen för mig med modifast, och jag har druckit funlight rätt så ofta, och har tappat 5 kg på 10 dagar (vet ej hur mkt som är vätska) - vet inte om jag hade velat tappa mer än så - alltså jag menar att om jag hade druckit funlight och inte gått ner något så hade jag nog tyckt det var värre att dricka funlight... får se hur jag gör i fortsättningen Jag har funderat nu, och jag kan nog inte låta bli att ta en morot då och då, på kvällarna kan det bli jobbigt att inte ha ngt att knapra på Kör du modifast just nu?
    Jag har en paus i modifastandet just nu, o kör oxå på egen hand...
    Grejen är den att jag är så väl medveten om att det ligger till som
    så att det inte är bra att tappa för många kg i veckan, egentligen så
    ska du bara tappa ½-1 kg/v. Tappar man mycket mer, så är risken
    så gott som total att man går upp alla kg man tappat igen o ofta
    mer därtill
    då man väl börjar äta normalt igen o inte ersätter måltider
    med modifastdrinkar...

O det känns inte så lockande att lägga ut 12oo kr på modifastmetoden
    för att sedan få tebax alla kg igen... Det är min stora fasa...

Förklaring:
    * 1200 kr är vad man betalar för hela modifastkuren om man beställer
    alla drinkarna via www.modifast.net Jag räknade ut det för några
    veckor sedan på egen hand...
  • The Arrow

Phernilla -

Ja, jag har också fått lära mig tidigare att man inte ska tappa mer än ca 1 kg i veckan, men jag kunde ändå inte låta bli så här i början när det gick "så bra"

Jag kan tänka mig att fortsätta dricka modifast något mål per dag en tid efter att jag gått ner det jag vill, bara för att det är så goda shakes =)

Men... 1200 kr?... Jag beställde för 10 dagar (5 lådor) och då blir ju priset ca 500 kr... Du kanske får någon mängdrabatt?

Hur som helst, billigare än apoteket

(nä, nu borde jag ta tag i min tenta... får se hur det går )

• preciousgirl
    The Arrow skrev 2007-05-28 11:03:59 följande:
    Phernilla -Ja, jag har också fått lära mig tidigare att man inte ska tappa mer än ca 1 kg i veckan, men jag kunde ändå inte låta bli så här i början när det gick "så bra" Jag kan tänka mig att fortsätta dricka modifast något mål per dag en tid efter att jag gått ner det jag vill, bara för att det är så goda shakes =) Men... 1200 kr?... Jag beställde för 10 dagar (5 lådor) och då blir ju priset ca 500 kr... Du kanske får någon mängdrabatt? Hur som helst, billigare än apoteket (nä, nu borde jag ta tag i min tenta... får se hur det går )
    Nej det är ingen mängdrabatt, för du minskar ner mängden påsar med tiden...
    Kör du inte modifastmetoden som det står om på deras hemsida? www.modifast.net

v 1-2:    4 st/dag
    v 3:       3 st/dag
    v 4-5-6: 1 st/dag
  • The Arrow

phernilla -

Ahjuste, du kör sådär... eller rättare sagt, så är det när man kör modifastmetoden... Ja, då förstår jag hur du får fram summan 1200

Jag läste om modifastmetoden innan jag bestämde mig för just modifast, men jag tänkte aldrig köra just sådär, eftersom jag visste att jag inte kunde köra den fullt ut. Jag kör alltså vad de skriver på sin hemsida som "byter ut ett eller flera mål mat per dag".

Jag kunde inte köra metoden fullt ut därför att jag inte kunde byta ut lunchen mot en påse första veckan bland annat.
    Detta kunde jag inte för att jag då åt lunch tillsammans med personer som har eller har haft ätstörningar, så jag ville visa dem hänsyn (kan låta konstigt när man skriver det såhär, men så är/var läget).

• Misery

Phernilla jag cyklar en mil på min motionscykel varje kväll så lite rör jag på mig....fuskat med godis har jag gjort o i går käkade jag pizza fy på mig men börjar om i dag från skratch....hoppas d går bra för er andra

Svar på tråden nya modifast tråden