• Misery

nya modifast tråden

hej hopp startar en ny modifast tråd då den gamla stängde....hoppas någon vill hänga på...
    för mig rullar d på i alla fall.....

• Svar på tråden nya modifast tråden
  • The Arrow

anneliesb - Hehe "såna som du" ?

Hm, då kommer jag nog inte få gå där, mitt BMI kommer att vara 19-20 när jag har gått ned det jag vill.

Kontroll över maten har jag, jag har bara ätit nyttigt med några undantag under några år = extrakilon + jag har min last: sötsakerna

• anneliesb

Ja ja menar sånna som du som bara vill lära sig å äta rätt, inte gå ner i vikt i första hand! He!
    Om du verkligen vill så tror ja de tar emot dig! Alla vvkonsulenter e juh egna företagare numer så det är ju cash rätt ner i fickan om man säger så!

• The Arrow

anneliesb -

Jag kan ge det ett försök sen när jag nått målet, smila in mig där...

• anneliesb

Precis! Du får köpa massa av deras prylar så de fattar att de inte har råd att exkludera dig! he he!

• The Arrow

TS - Ursäkta att jag postat tre inlägg som är OT...

För att föra tillbaka till modifast: Nu har dom fått in hallonsmaken igen i webshopen

En mer social fråga kring modifasten: Hur gör ni andra som modifastar med om ni säger eller inte säger till folk att ni modifastar? Här är det bara min sambo som vet faktiskt, jag tror att alla andra i min omgivning skulle bli hysteriska om de visste att jag tog skjuts-hjälp av shakes. De flesta av mina vänner och släkt tycker att shakes är något "skumt", men dom är nog mest okunniga...

• AMA68

Hej.

Ny i tråden.
    Inne på min tredje vecka på pulver.
    Det går ganska bra. -8 kilo hittills.
    Fuskar lite ibland och smakar på något.

Försöker peppa mig själv med att jag gått ner allt efter graviditeten och ytterligare 6 kilo redan innan jag började med Modifast - vilket totalt blir hela 26 kilo faktiskt. (Sonen född 25/2-06.)

Jag har berättat för alla.
    Vad skulle det vara för "skumt" med det Arrow?!?!

• The Arrow

AMA68 -

Hej!

Duktigt att du gått ner 26 kilo!

Varför människor i min närhet eventuellt skulle tycka att det var skumt: mina närmsta vänners inställning till shakes av olika slag är att "det där funkar aaaaaaaaaaldrig, jag har då hört att man går upp allt igen" (ja, om man inte lägger om sin kost, ditt nörd ) och så ser dom det som ett misslyckande att man inte "bara kan äta som man ska" (inte alltid så lätt om det är godissuget man har fastnat i, då kan ju en shakediet vänja en av med godissuget), min släkt tror typ att shakes förstör ens kropp och sånt, vilket det oftast inte gör.

Därför orkar jag inte säga till alla att jag satsat på modifast och tycker det funkar toppen.

När andra i bekantskapskretsen gått på andra liknande dieter så har dom ansetts av andra som lite konstiga. Men det är väl bara mina konstiga kompisar då

• Misery

för mig funkar d jättebra att gå ner tyvärr så är jag överätare så jag faller väldigt lätt dit så jag går upp o ner men d e ju mitt fel o inte pulvrets......alla i min familj vet om att jag dricker pulver o dem säger inget om d....

• The Arrow

Jag önskar att jag hade en lika "stödjande" familj/umgängeskrets... Alltså, visst stödjer dom mig och peppar mig i min viktnedgång, men... suck... ahja Det här fixar jag!

Hehe, nu känns det som om jag har bott här i tråden de senaste dagarna

Kan avslöja att det är en kombination av "inte-tänka-på-mat" och "undvika-vårens-sista-tenta-bara-liiite-till"

• anneliesb

Du får tänke på oss i trådarna som din extended family! Man kan inte välja sin familj, men iaf sina vänner Glad

Svar på tråden nya modifast tråden