• Misery

nya modifast tråden

hej hopp startar en ny modifast tråd då den gamla stängde....hoppas någon vill hänga på...
    för mig rullar d på i alla fall.....

• Svar på tråden nya modifast tråden
  • AMA68

Jag har kört mina första tre veckor - av vad som eg skulle varit tolv men som nu blir 14 pga semestrar och sånt på sjukhuset.

Jag tror inte det är lämpligt att på eget bevåg köra längre än tre veckor utan medicinsk övervakning.
    Jag fick lämna massa prover innan jag ens fick lov att börja och nu följs det upp med blodtryck, vikt och allmän hälsokontroll flera gånger i månaden.

• preciousgirl
    The Arrow skrev 2007-06-02 13:10:56 följande:
    Hurra! Nu har vågen börjat röra sig nedåt igen efter att ha stått still ungefär en vecka. Nu har jag totalt tappat 5,6 kg på 2 veckor - känns jätteskönt! Hoppas det håller i sig.Jag har dock gjort en tabbe: jag råkade beställa så fel i kombination av det jag hade hemma, så jag har typ bara vanilj hemma nu... men det är ju enbart mitt eget fel och det blir dags att beställa nytt nästa veckan någon gång Någon som har koll på hur länge ett beställt paket från webshopen ligger och väntar hos ens utlämningsställe innan de tar ut en extra avgift och paketet går i retur och så? Jag menar, om man inte kan hämta direkt... TS - Hur går det för dig? Trevlig helg allihop!
    14 dagar ligger det o väntar... sen återsändes det!
    (¯`°?.¸ ღ Jag älskar mina underbara gossar! ღ ¸.?°´¯)
  • preciousgirl
    MamaKajsa skrev 2007-06-02 18:52:22 följande:
    Hej! Ny här och började ren kur idag......ännu så länge känns ju allt tiptopp, undra när jag kan vänta mig första svackan....eller jag ska helt enkelt inte vänta på nån sån Hur länge kör ni andra ren kur, som gör det? Vad kollar sjuksköterskan som tar tester på er eller är det nån som kör själv? Jag kör själv till en början, men känner jag för att fortsätta mer än tre veckor eller nåt kanske jag borde kontakta nån antar jag.....eller vad säger ni proffs?
    Hej tjejen!
    Välkommen hit till tråden!
    Kul att du börjar modifasta med oss...

Hurdan kur har du planerat att köra?
  • preciousgirl
    MamaKajsa skrev 2007-06-02 18:52:22 följande:
    Hej! Ny här och började ren kur idag......ännu så länge känns ju allt tiptopp, undra när jag kan vänta mig första svackan....eller jag ska helt enkelt inte vänta på nån sån Hur länge kör ni andra ren kur, som gör det? Vad kollar sjuksköterskan som tar tester på er eller är det nån som kör själv? Jag kör själv till en början, men känner jag för att fortsätta mer än tre veckor eller nåt kanske jag borde kontakta nån antar jag.....eller vad säger ni proffs?
    Du har inte funderat på Modifastmetoden?
    Läs mer här >> http://shop.modifast.net/shopownerdesign/modifastmetoden.html

Vad menar du med ren kur? Pulverkur enbart i 3 veckors tid?
  • The Arrow

phernilla - Fy, stackare! (med tanden) Vilken hemsk situation!

Va bra att du visste att det ligger 14 dagar, för då kan jag beställa redan nu för att vara säker på att ha fått en ny sändning när jag kommer hem från den lilla semestern igen =)

Japp, för snart är det dags för en liten semester... Då kommer jag göra ett break från modifasten och sedan göra comeback igen. Så då kan man inte säga att jag kör mer än 3 veckor i sträck, jag har kört 3 veckor när jag gör breaket.

Jag ska försöka äta den vanliga maten med måtta och röra på mig, man vill ju inte ta ett steg tillbaka igen!

• preciousgirl
    The Arrow skrev 2007-06-03 08:09:32 följande:
    phernilla - Fy, stackare! (med tanden) Vilken hemsk situation!Va bra att du visste att det ligger 14 dagar, för då kan jag beställa redan nu för att vara säker på att ha fått en ny sändning när jag kommer hem från den lilla semestern igen =)Japp, för snart är det dags för en liten semester... Då kommer jag göra ett break från modifasten och sedan göra comeback igen. Så då kan man inte säga att jag kör mer än 3 veckor i sträck, jag har kört 3 veckor när jag gör breaket. Jag ska försöka äta den vanliga maten med måtta och röra på mig, man vill ju inte ta ett steg tillbaka igen!
    Det tar dessut om ca 5 arbetsdagar innan dina modifastprodukter kommer med posten!
    Så 5 dagar + 14 alltså, ungefär...

Härligt med semester... Vart bär det av?
  • MamaKajsa
    phernilla: jasså du håller till här (att jag är här håller vi för oss själva, inte nämna på det andra stället, ok?)
    Alltså ren kur kallas det väl när man bara dricker pulverdrinkarna. (jag äter dock Allévo, men det är ju typ samma som modifast.)
    Jo, jag är ju eg viktväktare, men har hamnat lite i stiltje, så därför tänker jag köra pulver i kanske tre veckor, eller så länge jag mår bra. O sen ska jag återgå till viktväktandet igen. Kanske köra pulver lite då o då framöver med. Jag har så mycket övervikt att jag har satt mål att min vikt-resa ska vara klar i augusti 2008, så bråttom har jag inte
  • AMA68

Man kan köra tre veckor rent sen göra uppehåll i två månader tror jag är rekommendationen?

Kolla på Modifast/Allevos hemsidor för närmare besked.

• The Arrow

Vad jag har hittat angående modifast är i alla fall att man kan köra 3 veckors ren kur utan läkares tillsyn. Dock har jag inte fått fram om hur länge man bör hålla uppe med modifast innan man kör igen.

Är det två månader?

Hm, nu har jag iofs inte kört ren kur, men jag vill ju inte att min kropp ska ta stryk... undrar om det räcker med ett uppehåll på ca en vecka för mig..

Svar på tråden nya modifast tråden