nya modifast tråden
hej hopp startar en ny modifast tråd då den gamla stängde....hoppas någon vill hänga på...
för mig rullar d på i alla fall.....
hej hopp startar en ny modifast tråd då den gamla stängde....hoppas någon vill hänga på...
för mig rullar d på i alla fall.....
Men det känns juh skönt att de är seriösa!
Skulle oxå vilja komma i kontakt med nåt liknande projekt. Som det känns nu funkar det inte å försöka själv, ja behöver själp med min vikt å med mej själv. Ska börja en pulver kur bara för att få kontroll över ätandet. Skönt med strikta rutiner.
Hm, nu har det inte hänt något på 6 dagar. Kan det vara så att de 4 påsarna per dag är för lite för mig, och kroppen gått ner på svält? Och då = tar åt sig all energi som går?
Jag rörde på mig extra mycket igår för att se om något hände, men hittills nada. Konstigt.
Pratade med en viktväktande här på FL, och när hon hade hamnat i ett stillastående läge så hade hon blivit så förbannad att hon hade typ ätit en stor pizza - och då hade det hoppat igång igen. Vågar man prova? Äta kanske en god middag, tänk om man går upp istället (jobbigt mentalt)
Anneliseb: Prata med din läkare och fråga vad det finns för möjligheter? Det fick jag göra på eget initiativ alltså.
Arrow: Jag stod också still en vecka (den tredje) men har precis börjat gå ned igen - utan pizzor eller middagar. Tror du skulle få vansinnigt ont i magen om du smällde i dig det dessutom.
Lycka till alla!!
ama68 var går du någonstans?
är nu inne på min 5 vecka och var på sahlgrenska (obesitasmottagningen) och vägde mig igår 7 kg borta. samlade på mig massa vatten, men har tagit vattendrivande tabletter för att komma igång med viktminskningen igen. pratade med min sköterska så det är helt okej att ta en extra påse vid mens om man är mer hungrig.
lycka till allihop
Ja ska def ta ett rejält snack med min doktor, hon e bra, gar bara haft henne från i januari men hon har def hög kompetens inom mitt område. Tyvärr va hon ju sjuk nu i veckan när vi skulle setts, få se när ja få tid igen!
Mimmi: Jag går också på Sahlgrenska. Hos Eva.
Har klarat mig undan vätskan hittills och gått ner 9 kilo på tre veckor drygt.
Dock stått mer eller mindre still i drygt en vecka nu...
Annelise: Håller tummarna för att du får hjälp då.
Ja e mest oroad över att det mesta inom sjukvården kommer ligga nere undersommaren å att det kommer dröja t hösten innan ja får hjälp, vad ja har förstått verkar de ju ta emot annars å så, de flesta verkar ha positiv kritik att ge mottagningarna. Å m tanke på att ja väger 123 kg borde de inte kunna vägra lixom.
Annelise: Här i stan (Göteborg) var det nästan åtta månaders väntetid dessvärre. Sen tog det ytterligare ca 3 månader innan alla kvarnar malt färdigt och det gick att få tider hos alla dietister, sköterskor och terapeuter och man kunde starta med dieten.
Hoppas det går fortare och de har kortare köer där du bor?
AMA68 -
Bara en spontan reaktion - ATTANS va lång väntetid! Det måste ju vara förödande för några, när man väl bestämt sig/får läget/motsv. så vill man ju ha hjälp direkt kanske!
Oj då, å ja som tänkte nu innan sommaren, ja ja... har börjat köra renkur med nåra små fester inplanerade som avbrott, men ja kommer säkert behöva hjälp när de finns. Ja bor i Sthlm, Tyresö.