• Misery

nya modifast tråden

hej hopp startar en ny modifast tråd då den gamla stängde....hoppas någon vill hänga på...
    för mig rullar d på i alla fall.....

• Svar på tråden nya modifast tråden
  • The Arrow

Som jag ser på det:

Modifastpåsarna innehåller ett totalt antal kalorier per dag.
    När jag inte äter en påse som mål så äter jag en matmängd med motsvarande kalorier.

Därför är inte själva modifastmetoden så viktig för mig, tror jag.

Man försöker ta vara på all vardagsmotion och dricker det vatten man ska.

För mig handlar det alltså mest om själva kalorierna, men jag tycker modifast har goda shakes och gör det enkelt att hålla reda på kalori-intaget. Dessutom blir jag mättare på en shake än motsvarande mängd mat.

När jag gått ned det jag vill så kommer jag självklart inte börja äta som förut, då är ju allt förgäves, utan jag kommer ta kontakt med någon kunnig om hur många kalorier som vore lämpligt för mig då.

• The Arrow

Nu har jag kommit igång med träningen också, har varit rädd för att gå ner på så sätt att jag förlorar vikt i muskelmassa.
    Men det ska jag sätta p för!

• preciousgirl
    The Arrow skrev 2007-05-28 13:52:05 följande:
    phernilla - Ahjuste, du kör sådär... eller rättare sagt, så är det när man kör modifastmetoden... Ja, då förstår jag hur du får fram summan 1200 Jag läste om modifastmetoden innan jag bestämde mig för just modifast, men jag tänkte aldrig köra just sådär, eftersom jag visste att jag inte kunde köra den fullt ut. Jag kör alltså vad de skriver på sin hemsida som "byter ut ett eller flera mål mat per dag". Jag kunde inte köra metoden fullt ut därför att jag inte kunde byta ut lunchen mot en påse första veckan bland annat. Detta kunde jag inte för att jag då åt lunch tillsammans med personer som har eller har haft ätstörningar, så jag ville visa dem hänsyn (kan låta konstigt när man skriver det såhär, men så är/var läget).
    Det är helt förståeligt att du inte kunde byta ut lunchen i det läget...
    Man ska visa respekt för sina medmänniskor, så hade jag med gjort!
    Men hur länge har du modifastat nu då? Går det bra?
    (¯`°?.¸ ღ Jag älskar mina underbara gossar! ღ ¸.?°´¯)
  • preciousgirl
    Misery skrev 2007-05-28 14:02:37 följande:
    Phernilla jag cyklar en mil på min motionscykel varje kväll så lite rör jag på mig....fuskat med godis har jag gjort o i går käkade jag pizza fy på mig men börjar om i dag från skratch....hoppas d går bra för er andra
    Du MÅSTE vara benhård! Det KRÄVS för att lyckas...
  • preciousgirl
    The Arrow skrev 2007-05-28 14:03:37 följande:
    Som jag ser på det: Modifastpåsarna innehåller ett totalt antal kalorier per dag. När jag inte äter en påse som mål så äter jag en matmängd med motsvarande kalorier. Därför är inte själva modifastmetoden så viktig för mig, tror jag. Man försöker ta vara på all vardagsmotion och dricker det vatten man ska. För mig handlar det alltså mest om själva kalorierna, men jag tycker modifast har goda shakes och gör det enkelt att hålla reda på kalori-intaget. Dessutom blir jag mättare på en shake än motsvarande mängd mat. När jag gått ned det jag vill så kommer jag självklart inte börja äta som förut, då är ju allt förgäves, utan jag kommer ta kontakt med någon kunnig om hur många kalorier som vore lämpligt för mig då.
    Det låter som en sund inställning!!
  • anneliesb

Nån som vet vad det är för kriterier man måste uppfylla för att få nån antifett tablett av farbror doktorn?

• The Arrow

phernilla -

Idag är min 11:e dag med modifast. Jag har märkt att det har planat ut de senast 3 dagarna, alltså sedan dag 8 har jag inte tappat mycket alls. Men så kan det vara.

Jag ska försiktigt prova röra på mig mera, är rädd för hjärtklappning bara (av att kroppen redan är utsatt för påfrestningar).

Jag har funderat på att kanske börja hos viktväktarna sedan när jag väl har nått min målvikt, bara för att få lite stöd i att behålla den vikt jag vill. Jag skulle gått hos viktväktarna nu också om jag hade tiden för det =) men "orka" springa där

• anneliesb

Det kan nog va skitsmart å börja ho VV sen, så man får in rutinen, man e ju så glad att bara få äta vad som helst, så vicken annan  diet som helst, e ju guldvärd!

• The Arrow

anneliesb -

Ja, jag tror att det kan vara en bra inkörsport till att lägga om sitt mat-liv =)

Frågan är bara om dom tar emot en som har nått sin målvikt och bara vill gå där för att behålla den? Man betalar ju fortfarande för sig, men man kanske inte betalar under lika lång tid som de damer och herrar som precis har börjat viktreducera.

• anneliesb

Det beror på vad du väger, tror det är en gräns på BMI 20 + 3kg, just för att sånna som du ska kunna lära sig mer å få kontroll. kolla deras hemsida, kanske finns svaret där!

Svar på tråden nya modifast tråden