• Misery

nya modifast tråden

hej hopp startar en ny modifast tråd då den gamla stängde....hoppas någon vill hänga på...
    för mig rullar d på i alla fall.....

• Svar på tråden nya modifast tråden
  • The Arrow

anneliesb -

Nja, vet inte om jag varit duktig, jag har ju ätit mat ibland motsvarande shakesinnehållet...

Men banne mig vad duktig jag har varit som har låtit bli godis - det har varit svårt vissa dagar! Tänk den som ändå fick sätta tänderna i typ en daim eller nåt

• AMA68

Idag har jag ätit en näve jordgubbar. Svenska.
    Jag kunde bara inte motstå.
    Men hellre en näve naturella än som jag skulle gjort om jag inte gått på pulver: en halv kartong med massa grädde och socker typ... Eller?

Imorgon är det dag 30 - bara 57 kvar sen - alltså mindre än dubbelt så långt kvar. *s*

Fast det känns tungt.
    Som om man inte "får vara med" riktigt längre?
    Inga grillfester eller picknickar, inga uteserveringar och sippa drinkar, bara pulver på kusinens bröllop - inte ens champagneskål... *suckar*

• Misery

dag två för mig o d går bara bra än så länge...vågen går neråt som den ska göra..

• MamaKajsa
    AMA68: men tänk va snygg o härlig du kommer att vara på stans alla uteserveringar.....alla andra somrar. Det är ju faktiskt bar EN sommar man blir så här utanför. Så tänker jag i vilket fall. 
  • anneliesb

Gick Vårruset idag, det gick mkt bättre än väntat, men ja åt lite av pick nick korgen å så tog ja en bar nu när ja kom hem, man kan nog säga att ja kör kombinerad kur nu!

• AMA68

MamaKajsa: Mmm... Förvisso.
    Det är bara det att detta är TREDJE sommaren - i rad som jag "är utanför".
    2005 var jag gravid - fick inte äta vad jag ville, än mindre sippa några drinkar.
    2006 ammade jag och fick följdaktligen inte heller äta riktigt vad jag ville - och fortfarande inte sippa drinkar. *s*

Dessutom mår jag skit på flera plan och kan inte ens trösta mig med mat - som jag brukar = mår än mer skit egentligen.
    Lite moment 22. Börjar fundera på om det är värt det?
    Kanske borde börja i en annan ända och starta om till hösten istället.
    ALLT socialt liv kretsar ju i princip kring mat och dryck.
    I SYNNERHET på sommaren.

Förlåt om jag gnäller men det är illa nu...

• MamaKajsa
    AMA68: ja jag förstår dig preciiiiiis, samtidigt är inte detta så mycket roligare att göra på hösten heller. Passa på medan du får hjälp, för visst var det du som kör ihop med sahlgrenska? Men du, det är VÄRT det. Min bror har just idag kört 100 dagar och har gått ner 32 kilo. Snygg och hälsosam ser han ut nu. Fanns det ingen kbt-terapi att tillgå via sahlgrenska? Så att du kan få beteendeträning samtidigt som du pulvrar??? *pepp pepp* Annars vet jag en kbt-terapeut som kanske kan hjälpa dig lite i tänket.
    Detta är ju endast min femte dag o jag börjar fundera på hur jag ska klara helgen, med både lisebergsbesök och sonens 7-års kalas.....men men.....det SKA gå.
  • mimmi14

Ama68 det här klarar du,
    men visst kan det kännas tungt ibland har kämpat med vikten jämt.
    har du några besök på sahlgrenska inbokade ska dit den 20 och jag går gärna ut och går om du skulle vilja.
    vi kämpar på tjejer pulverpepp allihopa

• anneliesb

Köp inte Body checks chokladpulver! Det smakar verkligen illa!

• Misery

dag tre o d går bra frestad i idag av barnens middag men jag lät bli att äta.....hoppas d fortsätter så här nu....ja just d ingen glass o inget godis i affären i dag heller...o d e jag stolt över annars nå jag har väldigt svårt för att motstå....

Svar på tråden nya modifast tråden