• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • MagdaA

Cirrus: jag är inne på min 3:e mössa nu! Det är som en drog när man väl börjat!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Cirrus
    MagdaA skrev 2007-05-16 11:05:55 följande:
    Cirrus: jag är inne på min 3:e mössa nu! Det är som en drog när man väl börjat!
    Kul Vad stickar du i för garn och vilken storlek?
  • MagdaA

Cirrus: tog nå garner jag hade hemma. Stickade först en i minsta storleken i ett melerat akrylgarn, Järbo garn, Lady. Sen hade jag ett garn av 75% ull och 25% akryl, stickade en i den större storleken, blå med gråa ränder. Har garn kvar så jag tänkte göra en i samma fast tvärtom också. Har börjat på en till i det melerade, fast jag ökade antalet maskor, så jag vet inte riktigt hur stor den blir.

• Inna H

Cirrus och Magda:

Åh, vad nyfiken jag blir på att få se era pixie-alster. Lova att ni lägger ut bilder på dem. Jag tycker att pixie-mössan som fenomen är helt underbart. Modellen är ju så otroligt söt! 

Pixiemössa-stickning är en perfekt sysselsättning för gråmulna dagar. Och på en helg hinner man nog sticka så många att hela familjen kan ekipera sig i matchande mössor.

Jag säger alltså som Magda - det är en drog!

• stenfalk

Nu blir jag nyfiken. Pixie-mösssor, vad är det? Ingen som har någon bild att visa?

• stenfalk

Den var ju söt. Kanske att man skulle göra sig en sådan framåt vintern

• MagdaA

stenfalk: en?! Har du väl börjat kommer du sticka en hel drös!

Inna H: När den jag håller på med nu är klar ska jag fota!

• stenfalk

Har alldeles för många andra stickningar på gång för att det ska bli en hel drös. Tror jag

• MagdaA

stenfalk: dom går så fort att sticka och är så enkla så jag lovar att du kommer sticka MINST 2!

Svar på tråden Coola stickare, del 2