• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • stenfalk

Lynley: Jaa, visst är eunny jang fantastisk!
    Bayerische är inte så svåra som de ser ut. De är mest jobbiga, för det är små stickor, många maskor på ett varv och flätor överallt. Det är pilligt och tidskrävande, men inte så svårt. Och snygga blir de, om de nu blir färdiga någon gång...

Tycker visst att du ska våga ge dig på endpaper mitts. De är så läckra!
    Trist när man stickar fel. Lätt att tappa sugen då. jag skulle lägga dem och göra något annat projekt mellan, och ta upp sockorna igen sen. Det ska vara roligt att sticka!

• Muminlina

Hej hej på er alla!
    Jag har en efterlysning: Er vackraste sjal! Jag är bjuden på bröllop i augusti och vill då ha en fin stickad sjal. Jag är dock ny på avancerad mönsterstickning, men jag vill gärna lära mig... Så om ni har lust får ni gärna skicka länkar till mönster på era favoriter
    Ha det gott!!

• stenfalk

Muminlina: Vad är det för typ av sjla du tänker dig? Spets antar jag. Vad har du tänkt dig för garn. Vill du ha en riktigt tunn, skir sjal, eller en i lite grövre garn?
    Faux russian stole som jag har i mitt galleri är rolig, och passar i ett inte allt för tunt garn tex.

• Muminlina

Stenfalk:
    Jag hade nog tänkt mig en ganska skir sjal, men inte alltför genomskinlig, eller inte för stora maskor... Spets eller något slags hålmönster.
    Vilken i galleriet är Faux russian stole? *dum*

• stenfalk

Ahh... den hett visst inte så i galleriet. Det är den med katten :)
    Kan rekommendera vå böcker om du vill ha fina mönster på spetssjalar, "A gathering ocf lace" och "Victorian lace today". Den första av dem har jag, och den är väldigt trevlig. Den andra har jag bara bläddrat i, men den är väldigt fin, med massor av mönster på skira spetssjalar.

• Muminlina

Å ja den sjalen är verkligen vacker, men jag tvivlar på att jag klarar av den... Ska kolla upp böckerna, alltid roligt med mer referenslitteratur
    Tack snälla, ha det gott.

• Muminlina

Wow, den var riktigt snygg... Tack Laven! Ska kolla in mönstret noggrannare imorgon o se om jag fixar det, nu är det dags att nana

• Lynley

Clapotis är jättetjusig. När man surfar runt på stickbloggar så ser man den ofta i alla möjliga olika sorters utförande.

Stenfalk,
    dina sjalar är underbara.

• Sammet

Ååååh, vad längesen det var jag skrev här!...
    Jag är inne i ett systim, igår blev det en vetekudde likt ett spöke till Signe. Nu ligger en tunika i symaskinen och listan på vad jag vill göra är lång som vanligt

Svar på tråden Coola stickare, del 2