• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • stenfalk

Lynley: Tack!

Muminlina: Tvivla inte på din förmåga. Den sjalen har mycket hålmönster, men är för den delen inte svårare att sticka än något med mindre hålmönster. Problemet med en sjal med så mycket spets är att hålla reda på var i diagrammet man är, inte själva stickningen. Momenten är nämligen precis de samma. Du behöver kunna göra omslag och ett par varianter på minskningar. Det är i princip allt.

• Mibe

Grrr, jag håller mest på med en virkning nu, men har fått tillbaka problemen med karpaltunneln som jag hade under graviditeten.
    Får så himla ont i handlederna när jag håller på så jag kan bara virka några varv per kväll - det tar tid då!!

Nån mer än jag som får ont i händerna? Jag stickar och virkar väääldigt hårt så jag vet att jag borde släppa lite där, men glömmer det jämt!

• Muminlina

Tack stenfalk, jag ska försöka tro lite mer på mig själv när det gäller mönstren då

• laven

Mibe: Jag får ont i händerna (handlederna och fingrarna) emellanåt. Men ofta blir det bättre ju oftare jag stickar, även om det blir korta stunder i taget. Jag liksom övar upp mig.

• laven

Nu har jag lagt in nya kort. Två nallar till, ett par ribbed socks och en Falling In Love (lila) strumpa. Den andra lila strumpan har påbörjats, men jag ville bara visa i förväg för den blev så snygg.

• Muminlina

Tack Miyak, jag har kollat maaassor av mönster nu - kul!!!

Jag har lagt in ett kort på mina rosa glitter raggisar som jag stickade till min systers lilla prinsessa nu när hon fyllde 3år, hon sprang omkring i dem hela kalaset o visade alla hur fin hon var *stolt*

• Aunt Molly

miyak: vilka fina sjalar i "dina" länkar! har du stickatnågon av dem själv? Jag blev riktigt sugen på den andra (stole-print-o-the-way).

• Aunt Molly

miyak: vilka fina sjalar i "dina" länkar! har du stickatnågon av dem själv? Jag blev riktigt sugen på den andra (stole-print-o-the-way).

Jag har legat lågt med stickningen ett tag; nu har det varit mycket plantering och odling för min del! Fast det kliar lite istickfingrarna när man läser här!

• stenfalk

Aunt Molly: Jag har börjat på Print o the wave, men inte kommit så långt än. Det är ett litet helvete att sticka :-P Dels på grund av mitt garnval visserligen, men ska den bli snygg måste den ju vara i ett riktigt tunnt garn. Men framför allt för att det är fruktansvärt svårt att läsa stickningen, så att man vet att man är rätt i diagramet. Bruk av livlinor rekommenderas varmt! Men visst är den vacker

Svar på tråden Coola stickare, del 2