• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • Pirella

laven - Tack för den länken!
    Jag hittade massor av fint där, både till vuxen och barn.
    Jag sparar hem och lägger på hög...

• Semper73

Äntligen, nu kom min "bonniers stora bok om stickning". Nu kanske jag ska ge mig på den där dopklänningen som jag såg....

Börjar inse att det blev 3 1/2 par strumpor, sista parets maka får jag nog avsluta någon annan gång....

• Villain

Aunt Molly: Ska fundera på saken. Är djupt sårad

Semper: Vad innehåller boken? En massa stickbeskrivningar eller annat?? Berätta!!!

• Muminlina

Semper: Vad är det för dopklänning? I nån barn/föräldra tidning nyss? *ler hemlighetsfullt*

• Semper73

Muminlina, Det var en beskrivning på en dopklänning i tidningen "föräldrar och barn" de hade en extra bilaga som hette dop och fest. Tyvärr är den redan för liten för min tös, men det såg utmanande ut och jag blev lite sugen faktist.

Villain, Det var mycket grundläggande. Uppläggning, avmaskning (jag visste inte att det fanns så många olika sätt) räta, aviga, olika mönster. Det fanns lite historia, och massa mer, jag har inte hunnit läsa så mycket än men ser att jag kommer ha mycket glädje av den. Tackar Stenfalk för tipset

• Inna H

Hej! *en relativ nybörjare halkar in*

Jag har hittills mest hållit till i en tråd för sömnadsintresserade, men när jag upptäckte att jag började posta minst lika många (om inte fler) inlägg om stickning, tyckte jag att det var klokast att leta upp en specifik stickningstråd. Vi är fler i sömnadstråden som blivit garnbitna, så det blir kanske fler som släntrar in här. Hoppas att vi inte kommer och stör, utan att vi är välkomna!

• stenfalk

Inna H: Självklart är ni välkomna! Kul att det är fler som fastnar i stickträsket

• MagdaA

Inna H: tack för tipset om den här tråden!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Cirrus
    Inna H skrev 2007-05-15 23:12:51 följande:
    Hej! *en relativ nybörjare halkar in*Jag har hittills mest hållit till i en tråd för sömnadsintresserade, men när jag upptäckte att jag började posta minst lika många (om inte fler) inlägg om stickning, tyckte jag att det var klokast att leta upp en specifik stickningstråd. Vi är fler i sömnadstråden som blivit garnbitna, så det blir kanske fler som släntrar in här. Hoppas att vi inte kommer och stör, utan att vi är välkomna!
    Jag ansluter mig också från sytråden

Inna: jag har börjat med en pixie nu, vi får se vad det blir av det hela  Reser till barnens farfar i helgen och måste ju ha något att göra för det verkar inte bli muntert väder
Svar på tråden Coola stickare, del 2