Lynley: Jag har inte köpt så mycket garner fårn Kampes, och det lilla jag har köp köpte jag i någon butik i Göteborg. Hisingens hemslöjd om jag inte minns helt fel. Men jag har deras prislista och garnprover och funderar på att beställa direkt från dem. Deras hemsida är ju inte den bästa kanske, men gå på "för återförsäljare" som finns längst ner på fösta sidan, så ser du deras provkartor på garner där. Prislistan får man skriva till dem och be om, och jag antar att det går att beställa också genom att skriva eller ringa till dem. Mycket trevligt har de i alla fall. Ullgarnerna tex. kostar 300 kronor kilot har jag för mig, och de har addi-stickor väldigt billigt. Plus en hel del till. För min del kommer det nog bli en beställning därifrån snart. Ska bara avsluta några gamla projekt först :-P
Ja, billiga garner är ju inte lätt. Strikk är ju en rysligt trevlig affär, men inte så billig. Är också ullgarnsfantast, och och tycker att syntetmaterial är rätt så hemskt, även om det är bra med lite inblandning av syntet i tex. sockgarner. Bor du i Göteborg? Där finns ju rätt så mycket trevliga garnaffärer.
Ullgarnerna från Klippan som finns på Bohusslöjd är väldigt trevliga, och inte sådär jättedyra. Hisingens hemslöjd är också bra, och har ju ett helt rum med reagarner
Annars är Deisy Design på avenyn också en väldigt trevlig affär. De har tex. Ötergötlands ullspinneris garner, som ju också är väldigt trevliga.