• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • stenfalk

Villain: Men du ska inte ha helt slut på maskor när du är klar. Det ska vara åtta maskor kvar, om jag räknar rätt i hastigheten. Dessa kommer du sedan att fortsätta att sticka under foten. Du har ju gjort som en kil nu. Nu ska du börja sticka runt igen, och plocka upp maskor längs sidan av hälen.

• stenfalk

Laven. Ja, tänk vilken rolig mattekurs det skulle bli, om man utgick från stickning Och matten i Wooly thoughts måste jag fördjupa mig mer i. Verkar väldigt intressant.

• MagdaA

Villain: först 5, sen 6, sen 7 osv...öka en maska varje varv.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

nu är min väska snart klar för tovning! ska bara sticka handtagen först. just nu ser den ut som en påse. Maken undrade om jag höll på att sticka en sovsäck ska ta bild före och efter tovningen. Jag hoppas verkligen att den blir bra!

Ni andra som tovat i maskin, har ni använt vanligt tvättmedel eller blir det bättre med grumme tvättsåpa?!

• MagdaA

har tovat en grej förut, men minns inte vad jag använde då.

• stenfalk

Magda: Använd vanligt tvättmedel, utan blekmedel eller andra special, utan bara vanligt milt tvättmedel. Såpa i tvättmaskinen bör du undvika. Blir bara världens skummbad.
    Ska bli kul att se resultatet sen. Är häftigt hur mycket det förändrar sig

• MagdaA

stenfalk: men vanlig grumme tvättsåpa brukar jag tvätta bl a mattor med i maskin, skummar inte nå hemskt mycket. har t om fått lära mig att det är bra för maskinen att köra med grumme nån gång nu och då.

• stenfalk

Magda. Ok.. Är Grumme tvättsåpa och vanlig såpa samma sak då? Har kört med vanlig såpa någon gång, och det var ingen höjdare alls.

• MagdaA

stenfalk: vanlig såpa blir nog ingen höjdare i tvättmaskin, kan tro att det skummar rejält! grumme tvättsåpa är ju tänkt till maskintvätt.

• stenfalk

Magda: Aha. Då förstår jag. Det var vanlig såpa jag trodde du menade.

Svar på tråden Coola stickare, del 2