• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • Villain

Nu lägger jag upp katten Bosse i galleriet.

• MagdaA

Villain: å va söt han blev! var den svår att virka? om du har beskrivningen på datorn får du gärna skicka den till min inbox!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • stenfalk

Jag har stickat mig en liten ullmudd. När jag spinner brukar jag stoppa in ullen i tröjärmen, men det varma vädret nu läpar sig ju inte riktigt för långärmade tröjor med plats för ull. Så jag stickade mig en liten mudd att stoppa in ullen i stället. Bild finns i galleriet. Den ser kanske inte mycket ut för världen, men för mig är det mycket känsla i den, eftersom den är det första jag stickat i handspunnet garn. Det är dessutom ett av mina allra första garner, inte helt jämnt och övertvistat till tusen, men jag tyckte att det blev ganska bra ändå

• MagdaA

stenfalk: tjusigt! å som du skrev, ofta kan det vara mycket känsla i det man gör, just det som gör saken så speciell!

• Villain

Magda: Tjejen som gjort mönstret hade en rad copyright-instruktioner i slutet av mönstret så man får bara länka till den här sidan (som till 99% är på japanska!!). Längst upp till höger finns i alla fall en länk på engelska och den leder till mönstret på katten. Det är lätt lätt lätt. Lite pilligt på sina ställen men i princip hur lätt som helst. Har man väl gjort den här kan man hitta på massor av egna. Finns en hel del mönster att hitta på nätet också förstås.

www5a.biglobe.ne.jp/~mite/index.html
    (längst upp till höger på den här sidan finns länken som sagt)

• Villain

Stenfalk: Djupt imponerad av ditt hantverkande från grunden!!

• MagdaA

Villain: den sidan tycker inte min dator om. får bara en massa konstiga tecken, ingen eng alls...

• Mibe
    Villain skrev 2007-05-26 15:28:20 följande:
    Vad säger ni om dessa små skor?? Hur söta som helst!!virkverket.blogspot.com/2007/05/virkade-conve...
    Dom där var verkligen supersöta, skulle gärna vilja göra såna till min systers kommande bebis. Men på engelska....suck...
  • Villain

Magda: Du har fått ett mystiskt meddelande i din inbox

Mibe: Det var min första reaktion också men det är inte svårt när man väl lärt sig termerna. Stenfalk har sten-koll (skrattar åt mitt eget skämt) på översättning av termer... har för mig att hon la ut dem här i tråden för någon/några sidor sedan åt mig. Bläddra tillbaka och kolla!

• nelie

åhh... d va ingen sida för min dator heller...

Svar på tråden Coola stickare, del 2