• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • MagdaA

Villain: jag har mönster på vantar, minsta storleken är 2-4 år, har det dock inte på datorn, men kan skriva av det om du är intresserad.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Villain

Magda: Gärna! Ingen brådska. Ta det när du har tid!!

• MagdaA

Villain: påminn mig i morgon el på måndag, hinner inte idag.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Muminlina

Villain: Sååå söta!!! Helt fantasiska ju!

Jag sitter här o är mäkta irriterad!!! Fick tidningen "Kreativa Kvinnor" av min syster häromdagen med en vädjan; Snääälla, sticka denna söta mobil åt bäbben!! Visst, självklart ska jag göra det, har gjort en gris o tänkte nu tag i elefanten - då är den inte med i beskrivningen!!! Illa, illa... Visst, jag får göra sköldpaddan o kålmasken först o ringa o klaga på måndag, men visst är det dåligt?! Grrr...

• stenfalk

Muminlina: Nej, vad irriterande. Klart du ska ringa och klaga på måndag!

Jag har idag tillbringat dagen sittande på stan med min slända, och gjort lite reklam för hantverk. Det har varit marknad här idag och vi var några stycken som satt utanför garnaffären och pysslade med olika sorters handarbete. Var riktigt roligt, även om intresset för oss inte var så stort. Mest gamla tanter som kom förbi och kikade lite.

• Cirrus
    Muminlina skrev 2007-05-26 20:26:59 följande:
    Villain: Sååå söta!!! Helt fantasiska ju!Jag sitter här o är mäkta irriterad!!! Fick tidningen "Kreativa Kvinnor" av min syster häromdagen med en vädjan; Snääälla, sticka denna söta mobil åt bäbben!! Visst, självklart ska jag göra det, har gjort en gris o tänkte nu tag i elefanten - då är den inte med i beskrivningen!!! Illa, illa... Visst, jag får göra sköldpaddan o kålmasken först o ringa o klaga på måndag, men visst är det dåligt?! Grrr...
    Åååh, jag såg den i tidningen, riktigt fin Hoppas vi får se resultatet sen när det är klart.
  • Muminlina

Cirrus: Självklart ska ni få se den Det tar säkert ett litet tag, gillar inte riktigt att sticka 9 maskor runt runt på strumpstickor, det är ju sååå pilligt!
    Sen ska jag fixa beskrivningen till elefanten oxå, men jag lägger in en bild så fort allt är klart

Svar på tråden Coola stickare, del 2