• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • MagdaA

stenfalk: nej då för det mår nog inte tvättmaskinen så bra av

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Semper73

Nu är min "trädda" halsduk klar, finns att skåda i galleriet. Hum, det var ingen direkt utmaning att göra den. Tog 2 1/2 timme...

Passade på att lägga ut tösens tröjja som jag stickade förra året.

• MagdaA

Skulle behöva lite smakråd. Våran barnvagn är svart och mörkröd (finns bild i galleriet) tänkte vira en gallerfilt att ha i den i sommar. Vad tror ni om en brun?! Ska man låta den vara enfärgad eller kan det bli fint med inslag av grönt?!

• Villain

Ja...jag tycker ju att det är roligt att mixa färger så jag skulle säga att inslag av både grönt och orange gör den härligt "retro" om man gillar det Annars är det väl tycke och smak som avgör. Vad ska du ha för garn?

• MagdaA

Villain: tänkte ha bomullsgarn. Men är osäker på hur brun/grön/orange blir till vagnen.

• Sickan

Magda, det tycker jag låter jättefint

• Inna H
    MagdaA skrev 2007-05-25 10:34:36 följande:
    Villain: vilken bra sida!
    Håller med! Även jag brottas med häl-problemet, men nu kanske jag lyckas få ordning på det.
Svar på tråden Coola stickare, del 2