• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Yoyna

Allt är bra tack Cia, ska jobba imorn bitti så jag borde gå å lägga mig, men jag känner verkligen inte för det... (Varken för att lägga mig eller jobba egentligen!)

• FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-04-25 21:34:20 följande:
    Appropå det Skrutt nyss skrev...ni som går på piller eller annat p-medel, när ska ni sluta?! Ska vi börja i juni hade jag tänkt sluta i oktober men jag hoppas ju på en tjuvstart i januari.....så man kanske skulle sluta tidigare?
    jo, det är just det...jag kommer att sluta med mina piller nu i början av december. Därefter kommer vi köra på som vanligt utan något skydd alls. Detta är anledningen till att jag har satt upp mig pa verkstadsstart dec07/jan08.....

kanske inte kroppen är igång så pass att jag kan bli gravid redan i december, kanske det dröjer tills nästa sommar eller längre, eller så kanske det sker ett under redan nu i december - who knows?!? Spännande är det iaf! Längtar sååå tills jag ska sluta med pillerna!!
  • FiL81

skrutt 83: har hört om persona - men har ingen riktig koll på det - vad är det nu det är eg?

• Cia80

Yoyna,
    Jag hoppas verkligen att nån spermie vill slinka in snart. Vill inte bli besviken varje månad, som jag kommer bli oavsett om jag vill eller inte.

Jag är ledig imorgon men det kommer hit hantverkare nån gång efter 9.30 så det är väl bäst att jag går upp lite skapligt.

• Cia80

Sov gott tjejer så hoppas jag att vi hörs imorgon.
    Kram!

• Frila2

Ni är aldrig här när jag är vaken *snyft*

Skrutt: Ja, jag kan ju hoppas att min trötthet beror på graviditet men tror inte det då jag hade mens precis. Dock så hade jag väldigt lite mens (obs ingående förklaring ) Fick mens på fredag morgon och hade mens till halva lördagen och ingenting på söndagen. Sedan lite på måndag och inget efter det. Hade det inte varit så att min mens varit sån här sedan jan förra året hade jag blivit misstänksam

Fi: presona är ett preventivmedel som går ut på att man använder teststickor varje dag som mäter hormonhalten i urinen. Ungefär som äl-test fast man tar det varje morgon inom en viss tid och får då grön, gul eller rött. Grön = ok, ha sex , gul= var försiktig och röd = ägglossning. Jag tycker att det verkar väldigt krångligt eftersom man måste testa med morgonurin och inom samma tid varje dag. Funkar säkert om man har ett 9-5 jobb, mån - fre men jag som jobbar natt kan ju inte garantera att jag kan kissa rätt tid och inte kan jag hålla mig utan att kissa under natten. Jag dricker ju te och sånt då. 

• Frila2

Glömde som vanligt. Ni pratar ju om preventivmedel. Vi använder oss av säkra perioder, alltså kollar när äl borde vara. Har kondom några dagar runt äl men sedan inget övrigt skydd. Det är ju ingen katastrof om jag blir gravid så då känns det ok att använda detta. Dessutom verkar det ganska säkert eftersom det har fungerat i nästan 1½ år. 

• Thulan

Hej tjejer!
    Igår var nog första kvällen någonsin som jag inte orkade gå in på FL, då är man bra trött Var i min hemstad hela dagen igår och när man väl åker dit så måste man träffa alla man känner, usch, alla bara drar i en. Var på ansiktsbehandling igår också, helt underbart, det var så avslappnande så jag tror att det var därför jag var så trött igår.

På tal om preventivmedel, vi använder inge skydd alls, och det är faktiskt riktigt skönt att slippa tänka på det. Å andra sidan har vi sällan sex nu förtiden så chansen att det tar sig innan verkstan startar är minimal.

Vad har ni för er?

• Cia80

Thulan,
    Jag har besök av hantverkare. De håller på att renovera lgh ovanför så de ska dra rör och sånt från oss...om jag har förstått det rätt.

Har suttit en stund på balkongen och läst lite golfteori. Gjorde ett test bara för att se hur dålig jag är (utan att ha läst på nånting) Av 99 frågor hade jag fel på 27 av dem.

Svar på tråden SYLTFISK