• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Hej på er!
    Haft min första jobbdag idag...fick cykla runt med en jättetrevlig tjej och dela ut post+reklam! Snacka om att jag e slut i benen! Fast känns så konstigt, jag vill jobba regelbundet men nu till att börja med blir det lite då och då.

Såf förövrigt en massa fina barnvagnar Insåg att jag tycker sittvagnar över lag är fula, det är liggvagnarna som e fina.....ex den här va jättefin IRL(även om varukorgen inte e min stil) : http://strollersandprams.com/strollers/image/670/stroller.jpg

Och så såg jag en jättefin helsvart Teutonia Mistral S !

Bebisar, bebisar, bebisar....det enda som kretsar här

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

Ahhh...snälla ta mig härifrån!
    De håller på att borra så jag inte ens hör vad jag själv tänker.
    Orkar inte gå runt på stan och vandra hela tiden heller. Men sen ikväll ska jag träffa en kompis och äta på uteservering och bara ha det skönt.

Fick idag veta att sambon ska åka till Paris med jobbet. Får aldrig ha honom hemma. Dessutom har jag pratat om att jag vill åka till Paris, så nu är jag inte ett dugg avis. *Ironi*

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-26 15:57:32 följande:
    Ahhh...snälla ta mig härifrån!De håller på att borra så jag inte ens hör vad jag själv tänker.Orkar inte gå runt på stan och vandra hela tiden heller. Men sen ikväll ska jag träffa en kompis och äta på uteservering och bara ha det skönt.Fick idag veta att sambon ska åka till Paris med jobbet. Får aldrig ha honom hemma. Dessutom har jag pratat om att jag vill åka till Paris, så nu är jag inte ett dugg avis. *Ironi*
    Men Cia då, usch va jobbigt med högljudda hantverkare! Men roligt med kompismiddag :--)

Du kan väl följa med sambon? Han jobbar medans du shoppar
  • Cia80

lusse,
    Ja, det är riktigt jobbigt. Men jag hoppas att de slutar snart.

Tror inte det är så populärt och har vi kvar samma schema som nu så jobbar jag alla dagar som han är borta.
    Jaja, det går säkert över nån gång.

Just det, jag har klippt mig idag. Blev helnöjd!

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-26 16:03:29 följande:
    lusse,Ja, det är riktigt jobbigt. Men jag hoppas att de slutar snart.Tror inte det är så populärt och har vi kvar samma schema som nu så jobbar jag alla dagar som han är borta.Jaja, det går säkert över nån gång. Just det, jag har klippt mig idag. Blev helnöjd!
    Ni får ta en Paris-weekend i sommar dåå?

Åh va roligt...vill gör nåt skoj med mitt hår men jag tröttnar å snabbt!

Hihi, har ni sett? http://www.babytrader.eu/shop/images/meerijstoel.jpg 
  • Cia80

lusse,
    Ja, nån weekend vill jag åka på. Men kanske inte Paris då eftersom han varit där.
    Men Rom kanske...

Vad de hittar på saker och ting.

• presens konjunktiv

Nu ska vi strax iväg och köpa kakel. Håll tummarna för att allt går bra.

Och om tre veckor är jag förmodligen på väg tillbaka till Paris efter ett besök i Monets trädgårdar.

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-26 16:18:41 följande:
    lusse,Ja, nån weekend vill jag åka på. Men kanske inte Paris då eftersom han varit där.Men Rom kanske...Vad de hittar på saker och ting.
    Men ska han inte jobba i Paris då? Då hinner man inte se så mycket Åååh...vill också till Rom, hade ju sparat till en resa nu i vår. Men Så bestämde vi oss för att spara dem till bebis istället. Inge roligt å va ansvarsfull vuxen Men det guld värt att ha råd att köpa det man vill som student och förhoppningsvis nybliven mamma...utan att snåla.

Men åker du till ROm måste du lova att shoppa lite för mig ocså
  • Cia80

lusse,
    Jag vet inte vad det är de ska göra. Är väl kanske lite föreläsningar och sånt, men jag tror de kommer ha mycket fritid också.

Smart att spara pengar till bebis. Vi har ett bröllopskonto...i första hand. Men kommer bebis först så tar vi av de pengarna.

Äntligen har hantverkarna slutat!
    Men jag förstår inte hur vi ska kunna använda badrummet. Det ligger massa sten och sånt på golvet och damm överallt. Tur att jag jobbar i helgen så jag slipper vara hemma

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-26 16:27:15 följande:
    lusse,Jag vet inte vad det är de ska göra. Är väl kanske lite föreläsningar och sånt, men jag tror de kommer ha mycket fritid också.Smart att spara pengar till bebis. Vi har ett bröllopskonto...i första hand. Men kommer bebis först så tar vi av de pengarna.Äntligen har hantverkarna slutat!Men jag förstår inte hur vi ska kunna använda badrummet. Det ligger massa sten och sånt på golvet och damm överallt. Tur att jag jobbar i helgen så jag slipper vara hemma
    Ja ok, då kanske det inte e så skoj att åka dit två ggr så tätt Men nu blev jag sugen på att åka iväg....hade tänkt åka dit en vecka. Gå på museum, shoppa, kolla på kyrkor och andra sevärdheter...och en dagstur ut till havet

Vill också ha bröllopskonto Just nu väntar jag på förlovning...om han bara finge ändan ur vagnen nån gång! 
Svar på tråden SYLTFISK