• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

Godmorgon Frila,
    Har du haft en bra natt?

Jag ska snart börja bege mig mot jobbet. Försöker nu få i mig en tallrik flingor, men det är svårt.

• Frila2

God morgon! Åh, kul att någon är vaken!!

Ska du gå och jobba? Tycker väldigt synd om dig samtidigt som jag är glad att klockan snart är 6. Har haft en bra natt med lagom mycket att göra. Har tre patienter med hjärtsvikt som upptäcktes igår. Mycket vätskedrivande med andra ord. Lite morfin har jag gett men inte så mycket mer.

Inte lätt att äta så tidigt (ska jag säga som åt frukost för en halvtimme sedan.

• Cia80

Frila,
    Visst är det underbart att få gå hem och sova när man jobbat natt, är ju nästan det bästa

Japp...nu har jag jobb framför mig. Jobbar fre,lör,sön och mån. Känns lite trist när sambon är hemma.

• Frila2

Ja, klockan 7 känns livet underbart

Låter som om du har en kul helg framför dig. Verkar som om du och din sambo har samma upplägg som jag och G. G jobbar varannan helg och jag två av fem men inte samma helger såklart. Så kul ska man ju inte ha.

• Cia80

Frila,
    Jag hoppas att den blir rolig.
    Sambon är ju ledig varje helg och jag jobbar som du, två av fem.

Sov så gott sen så hörs vi.
    Kram

• Frila2

Ha det så bra på jobbet. Jag vaknar väl till ur min dvala vid 16 eller nåt. Och sambon jobbar ju helgen = kväll idag vilket innebär att datorn är min!

Ha en bra dag
    kram

• Yoyna

Godmorgon!

Roligt att se fler inloggade vid den här tiden!

Är på väg till jobbet, ska ta cykeln, mysigt va?

Hoppas du sover gott sen frila, och att du cia får en bra dag på jobbet!

Lusse: Jag tror faktist att nojjigheten ser lite annorlunda ut inför andra barnet, iaf för min del. Första gången var jag inte speciellt insatt, var övertygad som snabbt resultat (vilket vi oxå fick) och när det väl var konstaterat att jag var gravid så var jag mest glad hela tiden. I planeringsväg var det mest det praktiska vi tänkte på, vagn, bra bil, kläder, vagga, säng, babygym osv. Den här gången fasar jag för att det ska tid innan jag blir gravid, nojjar för mf, och det jag tänker mest på är hur vi ska klara av att vara bra föräldrar till två barn! Hur ska A ta det att hon får ett syskon? Hur kommer det nya barnet att vara, hoppas inte kolik!!! Kommer vi få sova någonting alls osv. osv. osv.

Sen är det klart att jag täker på det praktiska oxå, vill ju gärna ha en ny fin vagn och såklart nya kläder, men när det väl kommer till kritan så funderar jag mest på hur det ska funka med en till i familjen!

Oj, va långt, måste springa till jobbet!!!

• enlitenbitkaka

Hej på er tjejer!

Du får förlåta mig Frila! Vet inte vad som hänt...gick och la mig före 12 och gick upp nyss! Jag som alltid brukar sitta uppe till 2 och sen sova till minst 10

Yoyna:

Ja jag funderar ofta på det där...säger att jag vill ha 2 eller 3 barn. Men så ibland tvekar jag. Vill ju ge det först mycket uppmärksahet och kärlek...och älsar man verkligen det andra barnet på samma sätt som det första?! Skönt att höra vad du som redan är mamma har att säga om det
    Just nu e jag besatt av barnvagnar, bilbarnstolar, sjalar, kläder osv....det "jobbiga" som uppfostran och så kommer nog några månader innan BF. Sjukt att planera allt innan vi ens börjat försöka men det är tragiskt nog det enda so håller min längtan i schack....

Japp idag då....är UNDERBART väder ute, hoppas det håller i sig tills min sjukling vaknar!  Vill gå på promenad....men samtidigt har jag väääärldens kramp i vadmusklerna efter allt trappspringande under första jobbdagen igår

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Nää, nu är det ingen inloggad trots att det är "vanlig" tid. Kommer nog sitta uppe länge ikväll. Var så trött att jag sov till 16:30 men gick inte upp förrän 17. Bli väl svårt att somna sedan eh, skojade bara, jag kan sova jämt.
    Funderar på vad jag ska äta men orkar inte laga någonting. Har inte ätit sedan kl 08 när jag kom hem så jag borde fixa någonting men har inte ork/lust.

Ikväll är det Criminal Minds, en av mina favoritserier. Då blir det popkorn eller ev grönsaker med dipp.

• Frila2

Igår blev mitt ex pappa till en lite kille på 48 cm och 3300 g. Jättesöt lite kille med massa svart hår.
    Längtan blev ju inte direkt bättre nu..

Svar på tråden SYLTFISK