• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • enbacken

hur menar du med ett häftigt temerament. menar du att de har lång stubin men när det smäller så gör det det rejält eller menar du att det smäller på en gång så fort en hund kaxar emot

• enbacken

nickname vem frågar du. jag köpte staffis för att jag ville ha en staffis och inget annat min sambo vill ha en pitbull och inget annat

• Gammy
    Nickname skrev 2007-05-09 09:29:41 följande:
    Kan jag få fråga av ren nyfikenhet, jag är som ni säkerligen har sett tidigare i tråden, ingen motståndare till kamphundar. Jag har en själv.Jag undrar varför ni köper pit istället för amstaff eller annan ras som är godkänd av SKK och som är reggade?
    det är ju som att fråga en som vill ha golden, varför dom inte köper en labbe istället...

pit o amstaff är inte samma raser!
  • Gammy

dessutom kan man regga pitbull i sverige.

sam1...american pitbull terrier är en ras som kom till sverige i början av 1900-talet.. den är varken ny eller mer framavlad än vad någon annan ras är. den är så renras som en ras kan bli. men i grund o botten är den blandad, precis som alla andra raser

• enbacken

Gammy: får inte hundarna fula muskler av wp tänkte mest på tjurnacke och sånt. Våran staff har börjat få det av att dra i tamp och det ser helpuckat ut men hon är söt i alla fall

• Gammy

det är springpole du kör...
    wp .. tvärtom...tycker de får snygga slimmade muskler. där drar de vagn... inte hänger i trasa i träd
    man börjar ju lugnt så kroppen hänger med.

vart bor du? kolla in på hemsidan, kanske finns en lokalgrupp i närheten. www.swba.net gå vidare på forum.

• La mariposa

Alltså om du vill ha en hund som du kan hålla koll på så är det din ensak, emn det finns många maänniskor i det här landet som 'r minst sagt olämpliga som djurägare speciellt stora hundar med olika karaktärter. Jag tycker att en rigorös registrering ska införa bums av alla hundägare och kontroll av hyundens uppfostran och förmåga. Din hund kanske skulle fixa det, emn många skulle inte klara ett såfdant test typ varje år tror jag. HUndar av vissa raser kräver massor afv träning och alla är inte lämpade för det. Vi har en granne som har en heöt livsfarlig hund som varje gång ägaren går ut med den biter sig fast i ägaren och annat den kan få tag på. Bör nämna att jag inte känner till rasen, men det är en stor svart hund och den verkar helt understimulerad. När det gäller mina egna barn coh det tror jag du också tycker så skiter jag fullständigt i om folk intygar att alla hundraser är harmlösa den dagen en olycka händer och jag är säker på att många håller med mig. Hundägare som älkar sina hundar är värda en eloge, men faktum är att olyckor sker hela tiden. Läs tidningarna och då är mina barn viktigare är vilken hund som helst.

• enbacken

Jag tycker att det borde vara krav på någon slags licens med hundkurs men test varje år verkar överdrivet. Man märker ju på kursen vilka som är seriösa eller ej.
    Dessa hundar behöver extremt mycket aktivering och då menar jag inte bara ut och springa utan även hjärngympa.
    Men det kommer nog alltid att finnas hundar som är farliga och ägare som inte är seriösa men är du orolig så tycker jag att du ska kontakta djurskyddsmyndigheten så får de avgöra hur hunden mår.
    Det kan ju vara så att ägaren inte klarar av att ta hand om sin hund och att den skulle må bättre i en annan familj.

• enbacken

gammy: det låter intressant, kanske vore något att testa, hon gillar ju att dra pulka med barn i :)

Svar på tråden "kamphund"??!!