• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Gammy

har man kontakterna så är det inte såååå svårt...klart...man kanske får vänta ett tag. Annars är Finland ett "bra" land att importera från..vet flera som har hundar därifrån.

den som söker han finner

• Gammy

tackar för mig igen. ska ut med min renras och blandras nu så

god natt och sov gott, och tack för en kul diskussion alla!

• Peppa

SNÄLLA överlåt avel till registrerade uppfödare med kunnskap i genetik OCH hund!!!

en bra familjehund är inte skäl nog till att ta en kull med valpar... förstår man inte det så ska man redan där se över sina planer på valpar.

• amorcitajq

yes yes i have.. minns inte riktigt vilk ahon kommer från .. papprena e hos min mami eftersom jag e duktig på attt slarva bort saker ;)

jag köpte henne genom kontakter....

• amorcitajq

vilka hon är efter menade jag inte vart hon kommer från!! antar att du menar föräldrar o så?

• sam1

jen nifer: jag fattar inte..pitbullen är väl ingen egen reggad ras utan en blandning? eller har jag fattat fel?

Förövrigt deltog jag på ett mh (mentaltest)där en amstaff utvärderades den saknade helt dådkraft, var det bara en tillfällighet? någon som vet?

• Nickname

sam1

Om du deltog på hela mh-testet så lär du ha sett att hundarna var egna individer.
    Att en hund helt saknade dådkraft talar inte för hela rasen.
    Jag tror att måttligt dådkraft hos amstaffen är vanligast.

• enbacken

Vi har letat renrasig pitbull hur länge som helst nu och vi kommer att ta från finland, vi står i kö men det kommer ta ett till två år innan det blir våran tur. Vi är beredda att betala vad det kostar, jag har inte ens frågat pris för det tycker jag är oväsentligt. Att korsa på en renrasig pitbull är ju sjukt tycker jag, varför inte köpa en amstaff istället om man vill ha en större hund. varför korsa.
    jag skulle aldrig våga köpa en blandis med tanke på att man aldrig vet vad man får.

• lindaha

För det första så låser sig inte käken på en pittbull, det är en myt och du som vill syssla med avel borde vara införstådd i rasen.
    Det finns inget djur i hela världen som kan låsa sina käkar.
    Att amstaff, pittbull och liknande raser har en stark käke är en annan femma. När de väl tar tag i något vill dom inte släppa, men de kan inte låsa käken.

För det andra ser inte din hund ut att vara renrasig Pittbull. Hon ser alldeles för stor ut och har inte riktigt dom linjerna man ska ha.

För det tredje så kan man absolut få alla raser att bli agressiva och att kampa med.
    Men alla har olika förutsättningar till det. Pitbullen har ett häftigt temperament och viker sig inte när slagsmål erbjuds, det i samband med att den har väldigt kraftiga käkar gör att den lämpar sig till kamp. Dom ger aldrig upp.

• Nickname

Kan jag få fråga av ren nyfikenhet, jag är som ni säkerligen har sett tidigare i tråden, ingen motståndare till kamphundar. Jag har en själv.
    Jag undrar varför ni köper pit istället för amstaff eller annan ras som är godkänd av SKK och som är reggade?

Svar på tråden "kamphund"??!!